Fialotta82 skrev 2010-08-07 00:08:22 följande:
Hej jag letar efter lite stöd å hoppas att ni kan ge mig era tankar här inne...
Jag ska in på en titthålsoperation nu i början av september. Men hur vanligt kan det vara att man gör en op. och det visar sig att man inte har endo? Från att jag slutade med p-skydd så har jag haft mellanblödningar ca.2ggr mellan mensen...har gått på pergotime å då avtog de hade bara spottings som ja oxå har men började nu direkt efter dessa dubbelkurer..
Jag har oxå upplevt en sjuuuk smärta å speciellt som knivhugg upp i analen varje månad...och de spänner nåt enormt i ringmuskeln under mensen...detta har pågått länge men mer eller mindre avbrott tack vare p-piller kan ja tänka mig... å så länge ja kommer ihåg så har ja alltid haft mens ca.8-10 dagar å då oxå riklig mens. Jag har nu under sista mensen även haft lättblödning från "fel" hål om ja säger så vilket inte va nån hitt direkt när man kämpar för att gå på toan...
Men det som ja har läst i denna tråd som INTE stämmer in på mig sj är att jag har inte sååå ont så ja måste sjukskriva mig eller åka till akuten och jag mår väl till en viss del lite illa vid mens men inte så att jag kräks. Svårt å säga om jag har endo av vad ja har skrivit nu här men vad tror ni? Ja hoppas ifs att jag har liiiite endo så att jag får en förklaring på dessa sjuka perioder varje månad annars så vet ja inte va de e för "fel" på mig..å inte heller min gyn!
Man behöver inte ha sjukt ont för att ha endometrios, inte heller behöver alla åka till akuten...Jag kräks inte, men mår illa då och då innan mens. Sjukdomen är "lurig" vissa känner inte ens av den.