Vi med endometrios 5
Hej..jag hoppas det går bra att hoppa in här. Har gått ca 2 år nu med diffusa magproblem. Har gjort både många blodprov och man har gjort både gastroskopi och endoskopi och rektoskopi men allt är så bra. Det känns som min läkare har gett upp. Jag har många gånger försökt förklara att det gör ont och känns som något trycker mot ändtarmen, har även en punkt under vänster revben som ömmar ibland, men han tror väl jag lider av hypokondri, inget gensvar från honom inte. Jag fick åka akut med ambulans för ett tag sedan för jag fick så ont att jag grät, kunde varken stå eller gå. Behövde gå på toa och göra nr2, men det gick inte kändes som något trasades sönder inne i mig när jag försökte. Väl på akuten konstaterades detatt jag inte var gravid (dom trodde från början att jag fick ett missfall) så dom gav mig värktabletter och skickade hem mig. Det känns som man bara är i vägen och ingen tar mig på allvar, en läkare jag var hos sa till mig att många kan få problem med tarmarna nu på hösten (de var höst då) när man äter mycket rotfrukter...jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Började för ett tag sen leta på nätet efter liknande symtom och nu känns det som jag löst mysteriet själv utan läkare. Tror jag bör ta kontakt med gyn imorgon, dom kanske tar mina problem på allvar.