• Zelmilainen

Vi med endometrios 5

Ny tråd då den gamla tråden har gått ut.

Vi behöver varandra, så välkomna in i den nya tråden.

Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-127/m47315652.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 08:14

-------

nu är det andra gången denna vecka som tråden flyttas till svårt att få barn istället för endometrios. snälla kan ni som anmäler detta sluta göra det. vi har lagt tråden under endometrios för att vi vill ha den där, för att folk ska hitta dit lättare osv. de flesta går inte in under medlemsgrupper (detta är inte ens en medlemsgrupp) om man söker ny info. så sluta anmäla denna tråden tack.
  • Svar på tråden Vi med endometrios 5
  • Zelmilainen
    dallas skrev 2010-01-29 13:27:14 följande:
    Vad skönt att det känns bra! Hoppas ni blir gravida snart!
    gick sisådär med viktnedgång över jul. hade under hösten gått ner 8,9, men gick upp lite över jul, men nu på två veckor gick jag ner ca 2 kilo till, så nu har jag gått ner 10,1 av mina 16. ska tillbaka i början av april och hoppas jag har gått ner resten och lite till då så vi får köra igång.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • ProvisT

Hej tjejer

Ja det är verkligen inte så lätt attt bli tagen på allvar. Jag blev också skickad till psykolog för jag började gråta när min gyn frågade hur jag mådde. Men det var också ok för det gav mig väldigt mycket. Det sätter sig väldigt på psyket att känna att livet är förstört av sjukdommen och man inte har ork. Idag är jag mycket bätter mycket tack vara kinensisk örtmedicin. Jag har varit helt symptomfri och mått väldigt bra i ca ett år nu. Gjorde ett FET där jag blev gravid men tyvärr fíck MF. Efter det har det kommit tillbaka lite igen. Men nu på torsdag ska jag till min örtman igen. 1-2 månader så lovade han att jag skulle må bra igen. Han har räddat mitt liv, och jag är evigt tacksam:)
    Några barn blir det nog inte, men jag har accepterat det nu och vi är mitt i en adoptionsprocess. Ett härligt sätt att bli förälder, och förtvivaln har ersatts med hopp eftersom det kommer att bli ett riktigt barn till oss till slut.

Stora kramar

• ProvisT

Ohh jo just det. Jag har köpt en amerikansk bok om endometrios och vad man ska äta för att må bättre. Står massor med intressant men också en massa som känns ouppnåeligt. Här är exemple på vad man ska undvika: mjölkprodukter, produkter gjorda på vete, citrus, choklad, transfetter. 
    Saker som är bra är tex fet fisk och mycket grönsaker. 

Det är massa storys i boken om folk som blivit helt helade och mår jättebra. Men hur får man in det i livet??? Vad ska jag äta till frukost? Räcker det att köpa laktosfri yoghurt? Så kan ju musli och yougurt funka. Men sedan då. Någon som har lite smarta alternativ till bröd och pasta? 

• Zelmilainen
    ProvisT skrev 2010-02-02 04:56:54 följande:
    Ohh jo just det. Jag har köpt en amerikansk bok om endometrios och vad man ska äta för att må bättre. Står massor med intressant men också en massa som känns ouppnåeligt. Här är exemple på vad man ska undvika: mjölkprodukter, produkter gjorda på vete, citrus, choklad, transfetter. Saker som är bra är tex fet fisk och mycket grönsaker. Det är massa storys i boken om folk som blivit helt helade och mår jättebra. Men hur får man in det i livet??? Vad ska jag äta till frukost? Räcker det att köpa laktosfri yoghurt? Så kan ju musli och yougurt funka. Men sedan då. Någon som har lite smarta alternativ till bröd och pasta? 
    det är därför jag aldrig skulle fixa att ändra kosten, hehe... mjölkprodukter skulle jag aldrig vilja ta bort, grejer utan vete blir ganska krångligt, choklad klarar jag mig inte utan, fisk och grönsaker i mängder gillar jag inte heller... haha.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • ProvisT

Zel: I know. Det är ju nästan omöjligt. Jag försäker att vara nyttig och äta rätt. Men det är mest att jag bytt ut allt mot fullkorn, inte äter så mycket godis och dricker max 2 koppar kaffe om dagen. Tycker jag är skitduktig, men ska man jämför med dieten som de föreslår så är min diet som att leva på McDonalsd mat:) Oj oj inte så bra. Men vem vet, lovar de att man blir fullständigt frisk och gravid så kanske det skulle kunna vara värt att testa???

• Zelmilainen
    ProvisT skrev 2010-02-02 10:06:41 följande:
    Zel: I know. Det är ju nästan omöjligt. Jag försäker att vara nyttig och äta rätt. Men det är mest att jag bytt ut allt mot fullkorn, inte äter så mycket godis och dricker max 2 koppar kaffe om dagen. Tycker jag är skitduktig, men ska man jämför med dieten som de föreslår så är min diet som att leva på McDonalsd mat:) Oj oj inte så bra. Men vem vet, lovar de att man blir fullständigt frisk och gravid så kanske det skulle kunna vara värt att testa???
    hehe, ja om en garanti fanns så kanske... *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • ProvisT

Hej tjejer. Phuuu mensen ska komma idag. Det tydligaste tecknet är att det gör så ont i magen innan och när jag går på toa. Aj aj aaaaaj. Andra tydliga tecken är att jag är helt blek, mörk under ögonen, och ögonen är liksom helt röda, som om jag inte sovit på hundra år. Men andra ord känner jag mig inte så sexig. Men ska till min örtman ingen på torsdag. Han är min räddare. Är sååå glad att jag har hittat min grej som gör mig friskt från endo. 1-2 månader ska jag gå dit, sedan efter det ska jag faktiskt till en homopat, som dessutom är helt säker på att han kan göra mig gravid. Ja ja jag har hört det förut:)

Kram

• dallas
    ProvisT skrev 2010-02-08 02:44:02 följande:
    Hej tjejer. Phuuu mensen ska komma idag. Det tydligaste tecknet är att det gör så ont i magen innan och när jag går på toa. Aj aj aaaaaj. Andra tydliga tecken är att jag är helt blek, mörk under ögonen, och ögonen är liksom helt röda, som om jag inte sovit på hundra år. Men andra ord känner jag mig inte så sexig. Men ska till min örtman ingen på torsdag. Han är min räddare. Är sååå glad att jag har hittat min grej som gör mig friskt från endo. 1-2 månader ska jag gå dit, sedan efter det ska jag faktiskt till en homopat, som dessutom är helt säker på att han kan göra mig gravid. Ja ja jag har hört det förut:) Kram
    skall homeopaten göra dig gravid... hihihi

Skämt åsido, berätta gärna mer om hans/hennes behandling! Jag är intresserad, har oxå hört att man kan bli hjälpt av homeopatiska behandlingar, kommer dock inte ihåg exakt...
    Vad exakt är det "ÖRTMANNEN" ger dig/gör?
  • ProvisT

Dallas: Ha ha ja det låter kanske inte så bra:) Jag lovar att hålla dig uppdaterad vad han gör med mig. Involverar det sex så lovar jag att jag ska stämma honom...

Min örtman jobbar med en massa olika örter. Vi mäter min temperatur och analyserar mig vecka för vecka. Efter hur allt ser ut och vilket stadie jag är i. i min cykel så får jag olika örter. Denna gången kommer han fokusera på att slå sönder min endo och att få min mens och ÄL smärtfri. Förra gången blev jag helt bra, men så fick jag en feriltitetsbehandling(FET) och så kom skiten tillbaka. Jag får en påse med olika torra örter som jag sedan kokar och får en dryck av. det dricker jag sedan ca en dl av varje morgon i en vecka, sedan är det dags för en ny blandning. Var mycket skeptiskt till att börja med men min första mens jag fick efter att gått till honom, kom en dag tidigt och jag kände INGENTING. Fattar ni INGENTING!!! Som en helt ny värld.

Jag kan varmt rekomendera dig att prova det. Det är kinesisk örtmedicin han jobbar med. Jag har till och med druckit fladdermusbajs:) Vad gör man inte för att få det bättre;)

Fick min mens igår, även om vi inte jobbar så aktivt på att bli gravida längre så är det lite av en besvikelse varje gång den kommer:(

• dallas

ProvisT; Fladdermusbajs...*ugh*{#lang_emotions_throwup} Låter inget vidare...Men som sagt vad gör man inte för att må bra och öka chanserna till en bebbe

Min svägerska (hon har dock inte endo) hade lite trixigt att bli gravid m mf osv, iaf hon gick på akupunktur och fick nog oxå örter och hade vissa "no-no´s" vad gällde mat, hon åt dessutom bara ekologiskt. Blev gravid med tvåäggstvillingar efter ett par månader. Dessutom (vilket är väldigt sällsynt!) skiljer det 14 dagar mellan tvillingarna, hur coolt som helst. Så jag tror absolut på alternativ medicin....

Jag skall väl vara nöjd med att lyckats få en IVF-bebis, men jisses jag önskar verkligen att kroppen skall fixa ett mirakel till- naturligt, jag kan tänka mig mer IVF men sambon tycker inte att vi skall lägga pengar på det utan, blir det så blir det
    Får väl lägga undan pengar i smyg...

Svar på tråden Vi med endometrios 5