• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Saza

Jag och Isis pratade om att eventuellt ses nåt i nästa vecka. Är det fler som kan då?

Wilma 051013 Milo 080916 Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • anuya77

Saza: Tack! Men har jag inte sagt att det är tre? Shit, har missat den lilla detaljen! 
    Säg dag, tid o plats så kommer jag gärna.

L300:
    Jag känner mig mindre denna gången men när jag tittar på bilder så märker jag att så är inte fallet. Jag som person är tjockare än sist (större armar, lår mm) men magen är nog mindre /samma.
    Ang- slempropp så har jag inget vettigt svar o ge. Kontakta BM.

• j 3 n N y

Visst är det mysigt när magen är såhär behändig! Tycker redan att det börjar ta emot att böja sig ner, att sitta och sånt. I natt drömde jag att vi var på ul och att det var tvillingar... Vi får väl se, men det tror (hoppas) jag inte.

Anuya: Vilken fin kula!!! Men shit, tre barn där i Vilken grej! Hur ska ni göra med vagn? Och sängar? Och tuttar? Haha!

Jenn: Vad tråkigt med magen och att det kommer tillbaka. Hoppas ni får ordning på det snart. Byta bajsblöjor är ju inte kul, har hon klarat sig utan sår och utslag?

L33L00: Oj, har själv noll erfarenhet av slemproppar och vaginala (riktiga ) förlossningar så jag har ingen hjälp att ge. Men spännande är det förstås att nästa trådsyskon snart är här!

• j 3 n N y

Just det, vad skönt att läkaren tog er på allvar och att de inte vill att ni ska hoppa runt mer. Det låter ju vettigt att gå på allmäntillstånd men jag hade också velat gå till grunden med det hela. Ni kanske bara behöver en ny febertemp Nej, förlåt att jag bagatelliserar sådär, det kanske inte är något att skämta om...

• j 3 n N y

Till Saza och Milo skulle det där vara. Dags för en frukt snart så att huvudet hänger med ett par timmar till kanske...

• Baypower

Vilka fina magar hörrni. Kan inte heller ge några råd angående slemproppen eftersom min gick ett dygn innan Felix föddes. Tror att det var rosa slem i början. Inget blod direkt. Kanske några strimmor.

Imorgon har jag inskrivning hos barnmorskan. Det ska väl bli roligt men det känns ju inte alls som förra gången då man var helt spänd och Dante var med. Nu går jag själv

Penicillinet har nog inte slagit igenom riktigt ännu. Dessutom är det så mycket. 5 ml 3 ggr/dag. Och Felix hatar det. Utöver detta så klibbar det(dvs det som kommer utanför så Felix har hårda kladdstrimmor i håret). Nu kanske ni tycker att jag bara klagar men jag har inte berättat det värsta än. Kåvepenin får urinet att lukta urk. Kände igen lukten direkt från när jag själv åt kåvepenin en gång.

Saza: Vad skönt att ni åtminstone får prata med en läkare som tar saken på allvar, även om hans första åtgärd är att ignorera.

• anuya77

LL: vilken vecka är du i nu?

Bay:
    Ja Det är helt galet svårt o få i Hugo pencillin också. Han far runt med huvudet och spottar ut allting eller biter igen tänderna så man inte får in det i munnen ens. De har ganska starka viljor de små killarna o tjejerna.

Sjö:
    Vilken prestation de gör de där supermorsorna som lyckas föda fram och ta hand om trillingar...! För mig räcker det med en nydöing och en 19-månaders, tror jag. {#lang_emotions_sealed}

Idag har jag "boat lite: Sorterat alla våra bebiskläder i storleksordning och organiserat upp lite. Får se hur länge det håller. Ikväll väntar en ny Johan Falk film.

• anuya77

Men usch: Nyföding skulle det stå i övanstående inlägg. Usch usch usch

• movie

Anuya: Jätte fin mage

Måste fråga om någon vet, Alice har fått ögoninflammation antar jag då det geggar hela tiden i ögonen på henne. Räcker det att tvätta med ljummet vatten och bomullspads eller måste man få salva/(droppar?

Bay: Låter jätte jobbigt med penicillinet, så många gånger om dagen.

L33L00: Har heller ingen erfarenhet av slemproppen, på mig märkte jag aldrig om den gick.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • Jenn83

Nydöing...Lät hemskt, men kunde inte låta bli att skratta åt det. Blev verkligen ett helt annat ord med det stavfelet!
    Och fin mage, Anuya!! Jag fick också höra det där om där var 2...men så var min mage rätt stor...4 kg Maja där i ju

Sjögurka: Nej, rumpan är verkligen inte fin på henne nu. Alldeles röd och sårig. Vi försöker lufta men ändå svårt att hålla det fint. Inatt vaknade hon med blöjan full, och även imorse. Inget kul

Tezz: Vi pratade med vårdcentralen idag och de hade testat för salmonella, och det var det inte

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7