• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • FrökenM

Grattis Bay, det är bland den skönaste känslan som finns Att fixa en tenta och sedan bara kunna släppa det!

Intressant det här med amningen... Jag var ju väldigt nervös för det med Edvin. Var 8 år när jag fick tvillingsyskon och jag minns så väl att mamma satt och grät under amningen och att bröstvårtorna var som stora köttsår, det satte sina spår gissar jag. Ville så gärna amma och blev så glad över att det faktiskt gick jättebra med en gång. Kanske var därför ingen av barnmorskorna på BB knappt nämnde det här med amning, så därför bad jag om att få träffa en "amnings-sköterska" sista (tredje) dagen på BB, osäker som man trots allt var. Hon var HEMSK och jag ångrade sååå att jag bett om att få träffa henne. Hon ifrågasatte Allt jag sa och gjorde och sänkte mitt självförtroende, uuusch vad hemsk hon var! Men man lär av sina misstag, nästa gång ska jag INTE be om att få träffa någon "amningsexpert": ) 
  • Winnertaco
    Baypower skrev 2010-01-21 19:19:00 följande:
    Winner: Jag vet inte varför karlar existerar. Kanske för att vi ska få veta att våra saker inte är riktigt lika viktiga som deras och att det alltid är mer synd om karlarna än vad det är om oss!? Jag har inte heller haft någon bra eftermiddag.
    Jag har fått svaret, av min syster: för att försörja oss och se till att vi kan köpa allt vi vill ha
    Jag har dragit ungefär samma slutsats som dig av denna eftermiddag, samt att det är helt okej för karlar att passa på att åka hem till kompisar om de blir färdiga tidigare på jobbet istället för att åka hem, medans jag är hemma med två griniga ungar. Jag trodde ju ändå inte att han skulle komma förrens vid strax efter 16, så vad spelar det för roll att han tillbringade den sista timmen hos en kompis...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Och förresten, grattis till tentan, Bay! Jag fick veta idag att jag klarat allt för höstterminen! Det känndes underbart!

FrökenM: nej, det är mycket bättre att lita på att man faktiskt är kapabel att ta hand om sitt eget barn, jag känner som sagt var att jag är mycket bättre på det nu meed Ludvig. Man ser ju oftast om de mår dåligt, vilket jag inte trodde riktigt att jag skulle göra med Johanna.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Karlstadtös
    Vangelia skrev 2010-01-21 06:16:14 följande:
    Godmorgon tjejer och småttingar, nu har vi varit osynliga ett tag igen. haft fullt upp här med lite av varje. Igår var vi dock med lilltjejen till sjukhuset för pricktest(hon går ju på nutra efter misstänkt mjölkallergi under tiden hon blev ammad) Och jodå, pricktestet gav utslag så nu är det mjölkfritt som gäller, var lite skeptisk då jag hade hört att testet inte alltid ger utslag även om dom har allergi, men läkaren sa att å andra sidan om det ger utslag så vet man att dom är riktigt känsliga så det var värt ett försök och nu vet vi ju inför det är dags med smakportioner och sånt. Lilltjejen var jättetuff när dom prickade henne på fem ställen, satt och skrattade, hmmm skulle varit Nelly det hon hade vrålat så fönstren skallrat :) Idag är det dags för vaccination av Melina och vägning av Nelly, tiden går så fort!! Får jag fråga en sak, som jag förstått är det fler än vår 1½ åring som kan få utbrott lite nu och då , typ påklädning, mamma och pappa förstår inte vad hon vill, inte sitta ivagn osv.... vilken metod använder ni för att få dom och lugna ner sig? Är ni bestämda, låter dom skrika av sig eller?? Här så gör vi så att om det är nått hon måste göra. typ klä på sig så bara gör vi det om hon inte går att få på andra tankar, har vi all tid i världen så brukar vi bara distrahera henne för att komma på andra tankar. Ha det så bra!!!
     När Felicia är riktigt vansinnig försöker jag distrahera henne med annat, t.ex genom att blåsa lätt i ansiktet, visa någon kul grej, prutta i magen, etc. Är det för att hon inte får göra något eller måste klä sig t.ex så försöker jag göra det så fort som möjligt eller så bara säger jag att nu är det så här men vi kan ... istället. Är det något allvarligt tar jag upp henne och tröstar, oftast blir det amning då tyvärr. *vill sluta*
  • Saza
    Baypower skrev 2010-01-21 17:53:09 följande:
    Förresten; Jag klarade tentan med högsta betyg!!! SÅ SKÖNT!!!! Nu kan jag packa undan böckerna.
    Grattis!!
    Wilma 051013 Milo 080916 Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-01-21 14:01:32 följande:
    Vad tråkigt att ni har så jobbiga erfarenheten av BB och amningshysterin. Vi var tvungna att ringa in barnmorskan för att få hjälp med amningen, vad olika det kan vara. Upplevde aldrig att de pushade... Första två veckorna var tortyr däremot, Molly fick inte till det stooora greppet så jag hade rosa mjölk. Och sprängfyllda bröst. Mina två bästa inköp den perioden: bröstpump och amningsnappar. Sen var det ett helvete att vänja av henne vid napparna så den här gången ska jag försöka stå ut eller be om mer hjälp från bb. Jag är en sån som bara säger att allt är så bra så när någon frågar, så jäkla mesig.
    Det behöver inte alls bli jobbigt den här gången, det kan bero på barnet också. Jag hade inga problem alls med Jonathan, men med Felicia var det jättejobbigt de första veckorna. Hon var så vass i munnen och sög så hårt, men sen funkade det. Blödde jag med, och grät varje gång hon skulle ammas. Usch!
  • Karlstadtös
    FrökenM skrev 2010-01-21 19:21:44 följande:
    Grattis Bay, det är bland den skönaste känslan som finns Att fixa en tenta och sedan bara kunna släppa det! Intressant det här med amningen... Jag var ju väldigt nervös för det med Edvin. Var 8 år när jag fick tvillingsyskon och jag minns så väl att mamma satt och grät under amningen och att bröstvårtorna var som stora köttsår, det satte sina spår gissar jag. Ville så gärna amma och blev så glad över att det faktiskt gick jättebra med en gång. Kanske var därför ingen av barnmorskorna på BB knappt nämnde det här med amning, så därför bad jag om att få träffa en "amnings-sköterska" sista (tredje) dagen på BB, osäker som man trots allt var. Hon var HEMSK och jag ångrade sååå att jag bett om att få träffa henne. Hon ifrågasatte Allt jag sa och gjorde och sänkte mitt självförtroende, uuusch vad hemsk hon var! Men man lär av sina misstag, nästa gång ska jag INTE be om att få träffa någon "amningsexpert": ) 
    Jag fick också en massa kommentarer om att jag ammade Felicia fel, och det var när jag började göra som de sa som jag fick problem. När vi kom hen gjorde jag som jag ville och då funkade det till slut. Gick ju bra första gången, så fattar inte varför de skulle ifrågasätta mig andra gången?!
  • movie

Bay: Grattis till högsta betyg, wow. Jag måste också vara en fullblods kvinna

Saza: Tack för hjälpen, tvättar och tvättar, stackars Alice är helt röd runt ögonen hoppas verkligen det går över snart för ögonen är helt igen klibbade på morgonen.

Sjögurka: Jag har också massa tankar inför 2 barns chocken men man har ju inget val så det kommer säkert att gå bra och ibland mindre bra. Här i GBG får man bara ha syskon 15 tim i veckan så Alice kommer att vara hemma med mig, bebis och hundarna en del Fasar nog mest för att klä 2 barn och ut på morgonpromenad med hundarna så tur att jag får ett sommar barn.

Ang ammning så funkade det kanon för mig och jag hoppas att det kommer att göra det denna gången med.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • L33L00

Heja oss Anuya! Skönt att vi har varandra att luta oss emot.

Världens underbaraste Wilhelm
  • anuya77

Stort Grattis Bay. Visste att du skulle klara det galant så mycket som du pluggade.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7