Vangelia skrev 2010-01-21 06:16:14 följande:
Godmorgon tjejer och småttingar, nu har vi varit osynliga ett tag igen. haft fullt upp här med lite av varje. Igår var vi dock med lilltjejen till sjukhuset för pricktest(hon går ju på nutra efter misstänkt mjölkallergi under tiden hon blev ammad) Och jodå, pricktestet gav utslag så nu är det mjölkfritt som gäller, var lite skeptisk då jag hade hört att testet inte alltid ger utslag även om dom har allergi, men läkaren sa att å andra sidan om det ger utslag så vet man att dom är riktigt känsliga så det var värt ett försök och nu vet vi ju inför det är dags med smakportioner och sånt. Lilltjejen var jättetuff när dom prickade henne på fem ställen, satt och skrattade, hmmm skulle varit Nelly det hon hade vrålat så fönstren skallrat :) Idag är det dags för vaccination av Melina och vägning av Nelly, tiden går så fort!! Får jag fråga en sak, som jag förstått är det fler än vår 1½ åring som kan få utbrott lite nu och då , typ påklädning, mamma och pappa förstår inte vad hon vill, inte sitta ivagn osv.... vilken metod använder ni för att få dom och lugna ner sig? Är ni bestämda, låter dom skrika av sig eller?? Här så gör vi så att om det är nått hon måste göra. typ klä på sig så bara gör vi det om hon inte går att få på andra tankar, har vi all tid i världen så brukar vi bara distrahera henne för att komma på andra tankar. Ha det så bra!!!
När Felicia är riktigt vansinnig försöker jag distrahera henne med annat, t.ex genom att blåsa lätt i ansiktet, visa någon kul grej, prutta i magen, etc. Är det för att hon inte får göra något eller måste klä sig t.ex så försöker jag göra det så fort som möjligt eller så bara säger jag att nu är det så här men vi kan ... istället. Är det något allvarligt tar jag upp henne och tröstar, oftast blir det amning då tyvärr. *vill sluta*