Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Åh, ny tråd MED alla bloggar Toppen!

Ludvigs mat:
    Frukost runt8-9: Här hemma en macka, mjölk och frukt. Hos dagmamman vet jag inte...
    Lunch 12: Normalstor portion för en ettåring antar jag...
    Sover 1-2 timmar
    Mellis: Frukt, ibland macka
    Middag vid 17, brukar äta bra
    Välling vid sängdags

Märker vi att de verkar hungriga tar vi en frukt eller en macka. På helgerna fikar vi på eftermiddagarna ibland. Vi tar det för det mesta som det kommer, vi märker på våra barn om de är hungriga för det mesta.

Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Winnertaco

Vad kul att höra lite ifrån dig, Sussett!!

Anuya: har ingen aning, hade nästan inga sammandragningar eller förvärkar alls med nått av barnen. Jag tycker i alla fall inte att det låter som nått farligt

movie: Åh fy, stackars dig som haft magsjuka!!

Saza: Jag förstår att det måste kännas heöt hopplöst med Milos feber! Hoppas verkligen att det vänder snart nu!

Jag är helt slut idag, var upp och såg på Johan Falk igår, och det blev nog lite för sent. Dessutom åkte jag med Andreas till skolan imorse när han skulle till jobbet, och han börjar ju kl 7, så jag har verkligen varit effektiv idag! I vanliga fall brukar jag iofs börja plugga när han åker med barnen till dagmamman, men det är ändå en annan sak att sitta hemma och plugga.

• Winnertaco
    movie: Ja, visst är det värdelöst med avbrott för nyheter! Man tappar ju heöa handlingen och spänningen, tycker jag! Plus att det blir himlans sent... Men jag tycker i alla fall att det var en väldigt bra film!

Jag hoppas verkligen att vi slipper magsjuka, har inte riktigt tid eller lust med det just nu...
  • Winnertaco

Jag skulle nig ha blivit typ tokig av att ha två veckors inskloning Men så har våra barn funnit sig otroligt bra i all bli lämnade på en gång nästan, och alla barn är ju olika.
    Min mamma jobbar som rektor för en förskola, de kör 3-dagarsinskolning och det går väldigt bra, inskolnignarna går väldigt smidigt. Men som sagt var är ju barn olika och alla ska ju få den inskolning de behöver!

• Winnertaco
    Tobiq: Det är ju lätt för mig att sitta här och säga, men jag tvivlar starkt på att det är nått knas om du inte har haft några blödningar eller annat konstigt! Det kommera tt gå toppen imorrn! Är det "riktigt" ul eller vul?

Anuya: Åh, vad skönt att bebisen mår bra
  • Winnertaco

Nä, jag är inte heller gravid. Det känns som att det räcker med barn för ett tag nu. För lite mer än 3 år sedan trodde vi aldrig att vi skulle få bli föräldrar öht, nu har vi två barn. Känns som att det är läge att ta hand om och ägna tid åt dem nu!

• Winnertaco
    Jenn: Säkert om några år, när jag jobbar igen och de här två monstren blivit rumsrena Jag tror på att inte ta på sig mer än man orkar med, och en till graviditet och ett till barn nu känns helt enkelt inte som nått varken psyke, ekonomi eller förhållande skulle klara...
    Men två barn till om 5-6 år kanske Fast då vet man ju knappt om man är fertil längre..
  • Winnertaco

Vet ni, idag fick jag ett mail från vår förra granne. Hon hade fått ett hysterisk samtal från sin syter. Det är nån som har startat en grupp på facebook som heter typ "vi som gillar att ha sex med barn" och på den sidan fanns det en bild på hennes dotter från hennes sida. Jag tog bort min blogg nu, känns bara olustigt att ha bilder på barnen så öppet. Ska rensa rejält här på fl också...
    Jag är fullkomligt medveten om att detta inte är nått som händer varje dag och det finns väl egenltigen inget att oroa sig över. Men det känns inte bra att ha en massa bilder på barnen på nätet efter detta.
    Observera att jag inte tycker att nån som har bilder på sina barn i bloggen osv gör fel, det känns bara fel för mig.

Vad skönt att allt såg bra ut, Tobiq!!

• Winnertaco

På tal om graviditeter, är det nån som har koll på när det är manbörjar bli mindre fertil?

Idag har jag varit på viktväktarna, förresten! Fick ett infall på förmiddagen och åkte in på ett möte, man fick ju allt gratis första gången, inklusive material! Jag måste verkligen gå ner i vikt nu, och ett absolut krav inför nästa eventuella graviditet är att jag är någotsånär normalviktig! Var det inte nån mer som viktväktade? Jag tycker att nya programmet verkar väldigt vettigt!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7