Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjögurka: Jag tror inte heller att det är några problem att gå till dagis!

Angående folk som skickar sina sjuka barn till dagis så är det såklart fel. Men jag blir otroligt upprörd när vi som inte gör det blir lidande eller behandlade illa på grund av att personalen misstror alla. Min mamma, som jobbat på förskola i 30 år, har sagt att det finns tyvärr pedagoger som verkligen letar efter anledningar att skicka hem barn. Om ett barn ens yppar att de mår lite dåligt så ska de hem direkt, tex. Alltså, barn säger ibland att de har ont i huvudet osv trots att de inte har det. Man måste kolla på hur de verkar må och om de leker som vanligt 5 min senare så är de inte sjuka. Johanna säger att hon har ont i magen typ varje dag, men såfort vi leker nått så går det över. Det har hänt oss att Johannas dagmamma har ringt och sagt att hon har feber, men när man kommer så leker hon som vanligt och när vi kommer hem och tempar så är tempen normal. Då är man inte sjuk.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Sjögurka: Ja, exakt så har jag också tänkt. De ska ju inte lära sig att man får gå hem om man hittar på att man har ont i huvudet.

Jag förstår att det känns hopplöst när det är vab flera dagar varje vecka, men att skicka sjuka barn till förskolan löser ju inte problemet, snarare tvärtom.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Som sist när vi hämtade för att Johanna hade varit på toa och sedan sagt att hon hade såååå ont i magen. När vi kom hem frågade jag om hon hade ont i magen. "Nej, jag vill ha mellanmål", svarade hon. Då kände jag att det var totalt onödigt att hämta henne, om dagmamman bara hade låtit det vara 5 minuter så hade det inte varit nått mer med det...

Samtidigt ska man ju såklart lyssna på barnen, men man kan kanske föreslå att de vilar en stund. Vill de inte vila så kanske de inte är så trötta och sjuka.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Korv: Jag skulle ge typ vad som helst för att få åka ensam på kryssning Hoppas att du får det underbart!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Ludvig har lärt sig att klättra ur spjälsängen... Jag vaknade av att han ropade "maaamma" i mitt öra strax efter 7... Nu vet jag inte hur vi ska göra, har ingen större lust att vänja honom vid en ny säng den här helgen när jag är ensam hemma, men det verkar samtidigt livsfarligt att ha honom kvar i spjälsängen.

Vet ni om det är så att barn inte ska sova på resårmadrasser, eller är det nått rykte som bara cirkulerar?

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Sjö: Ja, det är ju en lösning. Det går inte att ta bort ena sidan, men det går att sänka den.

Vi har en vanlig 90-säng efter Andreas syrra, men den är det ju resårbotten i. Vi funderar om Johanna kan ta den och så får Ludvig hennes växasäng... *funderar*
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    sjögurka 79 skrev 2010-03-19 09:31:14 följande:
    Har aldrig hört att barn inte ska sova på resårmadrass. Är det för hårt för deras ryggar? Eller varför?
    Jag vet inte, har hört att de inte ska ha det, att det är för mjukt tror jag. Men jag vet faktiskt inte. Jag tror att vi gör så ett tag i alla fall.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Haha, jag måste ha drömt det där med att ungar inte ska sova på resårmadrass, för nu hörde jag av en annan kompis att de inte längre rekommenderar skumgummimadrasser eftersom de så fort blir för tunga... Skönt, då kan vi köra på den sängen vi har, enklast och billigast!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    L33L00: Nej, vad jobbigt! Men vilken tur att ni åkte in! Jag tycker alltid att man ska ringa eller åka in om man är orolig!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Alltså, det är inte okej att vakna kl 3:50 och vägra somna om. Suck. 5 känns helt plötsligt som sovmorgon...

Anuya: Vilken sötnos, och vad lik Hugo han är!

Korv: Om den ansiktskrämen funkar måste du berätta vad den heter, för då är jag mycket intresserad Härligt att kryssningen var bra!

Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7