L33L00 skrev 2010-01-20 10:50:59 följande:
Jag trodde att slemproppen började "släppa". Men vi hade sex söndag natt, kan det vara sperma? Uh! Lite konstigt om det kommer igår & idag väl!? Innan babysimmet igår kom det lite grann & idag när jag lämnat på dagis. Igår trodde jag att det var sperma, men idag!? Jag menar jag badade ju i bassäng igår, borde inte det ha "renat".....Ursäkta för mina fräscha utlägg! Men behöver er expertis i detta änme! Nu är det 26 dagar kvar till
bf!
Visst kan det vara slemproppen! Men tyvärr kan den släppa rätt länge innan förlossningen startar.
När jag var på överburenhetskontroll med Milo, då jag gått över tiden 2 veckor, så hade slemproppen gått för länge sen. Jag hade massa förvärkar, var öppen 3 cm och nästan hela tappen utplånad. Men ändå ingen bebis
Men med Wilma gick slemmisen dagen innan värkarna började, så det är ju så olika.
Men spännande är det ju!!
Anuya - Är du säker på att det inte är två?
Jättefin mage iallafall!!!
Idag har vi varit på barnläkarmottagningen med Milo. De tog urinprov och en ny sänka, men allt var bra.
Läkaren tog oss ändå på allvar, men sa att vi skulle strunta i tempen ett tag och bara gå på allmäntillstånd. Sen skulle vi höras om en vecka igen för uppföljning.
Han tyckte inte vi skulle bollas runt mer utan stanna där vi vr nu. Så det känns skönt.
Vi kanske helt enkelt får acceptera att det är normalt trots allt...