• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • anette 81

Du kommer klara det galant. Jag o sambon har det oxå knakigt men känns så svårt o bryta upp. Vill inte att W ilma ska behöva fara fram o tillbaka mellan 2 olika hemquote=66363870][quote-nick]korvmedbröd skrev 2012-08-24 23:23:23 följande:[/quote-nick]Men ÄNTLIGEN! Efter flera år ifrån FL har jag absout ingen aning om vilket lösenord jag hade då. Men tydligen kunde man logga in via facebook (och det tackar vi gudarna för) - tur, för oj så mysigt det var att läsa om er igen. 

Movie (och egentligen alla andra också): Jag kan knappt förstå att det gått fyra hela år. Det är grymt!! Blir alltid lätt rörd från den dagen Alice fyller år och genom hela september och in ett par dagar i augusti när alla våra godingar fyller år. Tiden går i en jäkla fart och har gett oss alla så fina barn!!! 

Jag och barnens pappa separerade för två år sedan. Det var en riktigt knock out och det senaste halvåret har mest bestått av att komma ut till verkligheten och alla andra igen. Samtidigt som man vandrar i chock över allt som hänt och inte hänt och att livet inte alls blev som man så stenhårt hade trott, jobbade man mer eller mindre helttid och bollade varenda dag med barnen på egen hand. Men nu är den jobbiga tiden förbi och jag kryper ut ur skalet som världens lyckligaste människa. Jag vet, det låter sjukt och jättetöntigt. Men det är sant. Det finns en lycklig väg och jag vandrar den. Jag är stolt över mig själv, över att ha ordnat allt så himla bra för oss och att Abbe och Love är två helt fantastiska små individer.  

Om vardagarna arbetar jag som lärarassistent. Om kvällarna kommer jag från och med nästa vecka plugga till mellanstadielärare (jag har fortfarande lite ångest över det här. Ska jag bli fröken, ska jag verkligen det? Jag? Pallar jag? Kan jag? Är det rätt? M.m. m.m) . Och varannan helg kommer barnen vara hos sin pappa, vilket vi bestämde strax innan sommaren och då kommer jag jobba lite grand. 

Sköt Om er Ni Sköna!! Kram

[/quote]

• tobiq

Korv:
    Men usch så tråkigt! Jag blir verkligen sjukt imponerad att du klarar vardag och heltidsjobb med två så små barn, jag tyckte att det var jättestressigt när jag pluggande under våren och det var flexibla studier och vi är ju TVÅ! Du är fantastisk! Abbe och Love kan skatta sig lycklig över en sån mor.
    Kom det oväntat eller hade ni haft det tufft länge?

Klart det kommer gå bra med studierna! Vi får stötta varandra genom det;) jag är ju rädd att det inte alls passar mig, har aldrig jobbat inom skolan men jag tror och hoppas att det blir bra (bara att ta sig samman annars med 4 års studielån, haha!).

Jag tycker också att det är så himla häftigt varje gång våra septemberbebisar fyller! Det är helt tokigt att det bara är två ynka år till skolastarten!

• movie

Korvmedbröd : Jag är också galet imponerad på hur du fixar det, du är grym! Följer din blogg och ser att ni haft en skön sommar många fina bilder, säger som tobiq Abbe och Love har en fantastisk mamma som kommer bli bästa mellanstadieläraren.
    Skönt att du känner lycka nu då kommer allt bara att bli bättre. Kram till dig

anette 81: Jag förstår din känsla med att ha Wilma farandes men samtidigt måste det tära på en en hel del om det inte är bra. Jag hoppas att det löser sig till det bästa för er.

Här flyter jobb, dagis, städ, tvätt, umgås med vänner, leta hus febrilt, hundarna och allt annat roligt på som vanligt. Jag har sökt in till trafiklärarutbildningen då jag är trött på mitt jobb så vi får se om det blir studier till våren :)

Kram på er alla

Och stort grattis till Tobiqs Moa på 4 års dagen!

Alice 080728 Iris 100531
  • Lappen

Här har vi det bra. Ristin fick ändå en bra födelsedag på renslakten. började med några cm snö på morgonen men sen vart det fint väder och inte nå störtskur som dom hotade med på tv. Och hon fick tårta av morfar. Och nu har man styckat och spikat skinn och hunnit varigt till umeå och fått mina knän undersökt. och det är troligen menisken på båda knäna som spökar. Så ska vänta på operation nu

• movie

Härlig fredag på er alla, här myser vi med potatisskruvar som är favoriten :)
    Har vabat halvdagar denna veckan då barnen har haft feber och gud va skönt att jobba 06-11 skulle jag kunna tänka mig jämt.

Alice 080728 Iris 100531
  • Lappen

jag går skola i jokkmokk 24 mil hem ifrån. Utan barn. dom är med din pappa och farfar och så ska dom till några kompisar nästa vecka. går ekonomikurs i två veckor. 

Bor hos min syster och är hund vakt ikväll tills deras 8 veckors gammla hundvalp ikväll.... 

• Winnertaco

Jag hälsar också alla en härlig fredag, om än lite sent! Jag har just klarat av andra veckan på nytt jobb, och nu börjar nog verkligheten och tröttheten att komma ifatt mig...  Hoppas alla har det bra! Jag saknar diskussionerna med er och hoppas att vi kan återta dem, aningen här eller på fb-gruppen! Helgkram på er!

Johanna -06 Ludvig -08
  • tobiq

Ja det hade varit kul att få igång tråden igen! Jag börjar ana trots här vilket ett tag sen... (för Moa då, Svea har ju trotsat sedan dagen hon föddes;) ).

• Lappen

lägg in några bilder på era små. har då gjort det på bild tråden. idag ska mina till några kompisar i vilhelmina och vara där tills jag kommer hem. 

• Winnertaco

Vad gör ni nuförtiden, brudar? Minns typ inte vad en enda jobbar med/pluggar till eller fördriver dagarna med?
    Själv är jag numer lärare på mellanstadiet. Trodde aldrig att jag skulle jobba på mellanstadiet. Lågstadiet var mitt klara mål under hela utbildningen. Men så kan det gå! Jag trivs bra! Man kan ju inte göra annat när man får höra saker som:

- Nu får ni samla ihop er och sätta er ner, för nu börjar vi. Tror jag i alla fall, för nu har jag helt glömt vad jag skulle börja med. (Jag)
    - Jag hoppas för din skull att det inte handlar om Obama, för den smörjan har vi nyss lyssnat på i 70 minuter på SO:n!
    (Elev i sexan)

Johanna -06 Ludvig -08
  • Lappen

är hemmafru och håller på helhjärtat med renarna just nu. finns inte något jobb som passar när båda jobbar som renskötare. ungarna får följa med men pojken fyller 6 år nästa år så då måste man som bli mer bofast....

• Baypower

Jag jobbar som jurist på ett konsultföretag. Jobbar 90% just nu men överväger att gå upp till heltid vid årsskiftet el åtminstone nästa höst för då kommer killarna gå på samma förskola igen. Felix fick byta för där han går nu har även skola upp till nian så då slipper vi ha ångest över skolvalet!!

• j 3 n N y

Men hej hallå! Hur har ni det i snöovädret? Vad tråkigt att höra om er korv, men TVÅ år sen, då måste love varit yttepytte?! Vilken megamamma du är, en kämpe. Heja dig!

Här är det vardag deluxe. Äta sova jobba hämta/lämna på dagis... Ser fram emot lite ledigt över jul och nyår. Jag jobbar med fastigheter på OKQ8. Ett riktigt kul jobb! Mycket snack om pumpar och diesel, helt osexigt. Älskar det :)

• tobiq

Och jag pluggar ju till lärare åk F-3:) det är kul att man har koll på så många på FB fortfarande, vi var ju ett tight gäng här i tråden!
    Det är jättekul att plugga, hade det inte varit för att jag pendlade så långt (2 timmar enkel väg) så hade det varit hur slappt som helst och massa fritid med barnen. Med tanke på att man tar studielån och utbildningen är lång så hade tempot gärna fått vara dubbelt så snabbt för min del så att man blev färdig fortare;)
    Vi har faktiskt börjat fundera på en trea snart. Jättedumt att inte plugga klart och börja jobba först egentligen, men det handlar om kanske 5-6 år fram i tiden i så fall och det känns lite tråkigt att vänta så länge, och när jag väl är färdigpluggad och fått ett jobb vill jag inte gå på föräldraledighet direkt heller utan köra på. Jäkla dilemma är vad det är... Ingen mer som funderar på tillökning?

• Lappen

Här ska göras artroskopi den 18 dec. Har haft problem med båda knäna ett bra tag så nu ska dom in och se vad som är fel. Om det är nått i menisken som ortopeden tror. Känns skönt att få det gjort. Men hur man är efteråt får man väl se. Kommer väl inte dra någon ren närmaste tiden kan jag tro

• Tezz81

Efter 3 år var det dags att kika in här igen. Hade lite gamla nyheter att läsa i kapp . Hoppas allt är bra med er alla.

Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7