Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Felix äter enligt följande:

Frukost 07.30: Gröt på ca 1½-2dl

Mellis 09.30: Frukt ibland inte alls

Lunch 11.15: Vet inte hur mycket han äter men ofta ganska mycket, ex: 3 potatisbullar.

Sover middag ca 1½ timme

Mellis: 14.30: Youghurt m. banan eller bär

Middag: 17/17.30: Vanlig mat.

19.15/19.30: Välling 260 ml 

• Baypower

Nu är tentaträsket över. ÄNTLIGEN!! Jag tror nog att jag bör ha klarat tentan men helt säker antar jag att man inte kan vara

När jag kom hem spelade Dante gitarr och sjöng och Felix dansade loss. Ursöta var dom!!! Älskar mina killar!! Sedan busade jag och Felix i soffan och helt plötsligt kastar sig Felix bakåt mot ryggstödet men vår soffa står mot fönstrena och han kom ganska så högt upp så han tjongade in bakhuvudet i en av blomkrukorna så att den gick sönder. Tror inte att det gjorde så ont utan han blev nog mest rädd. Och det blev jag med!!

• Baypower

Så var Felix första förskoledag över. Det har gått jättebra tycker jag. Han var väldigt mammig i början på morgonen men efter fruktstunden fick han ny energi och röjde på. Sedan var det lunch och Felix mumsade i sig en hel portion som vanligt. Sovstunden var väl inte helt lyckad. I början låg Felix snällt på sin filt men sen kom det in andra barn som grinade och sprang omkring så när de väl somnade var Felix uppe i varv men en av fröknarna vyssjade honom i famnen tills han somnade och efter sovstunden så var det ännu mer ös och han var helt ointresserad av mig så helt klart en lyckad dag.

• Baypower

Ja, vi kör 3-dagars men givetvis så anpassas det efter barnet så om vi och pedagogerna känner att Felix behöver fler dagar så får han det. Men, jag har nog tänkt att lämna honom där på torsdag och så får de ringa om det är jobbigt för honom. Hade nog också tyckt att två veckor hade blivit lite väl drygt.

Saza: Hembesök har jag aldrig hört talas om. Hur har de tid med det?

• Baypower

Anuya: Grattis till lillgrabben i magen. Vad skönt att han såg ut att må toppen.

• Baypower

Tobiq: Vad skönt att allt såg bra ut. Jag är också i 8+6 idag enligt mens men enligt vul(som jag ändå inte kommer att följa utan väntar på senare ul) så är jag i 8+3. 

• Baypower

Det var ju inte riktigt så det hade gått till vad gäller facebook-grejen. Tjejen ifråga hade ju gått med i en grupp som hette något helt annat från början och sedan hade administratören bytt namn på gruppen och eftersom hon redan var medlem i gruppen så kom de åt hennes bilder och använde dem i ett snuskigt syfte. J-igt vidrigt och dåligt men det är ju inte så att någon bara gått in och plockat hennes bilder utan hon hade ju först aktivt gått med i en grupp. Tyvärr tror jag ju att det är absolut möjligt att den som vill kan plocka bilder som ligger på nätet så jag har ändå raderat bilder på Felix som jag tror att en konstig snuskgubbe skulle kunna tolka till något det inte är.

Idag har Felix varit själv på dagis mellan 9 och 15 och varit superduktig hela tiden. Dessutom har han börjat "skoja" med oss. Det är ju ganska trista skämt men han brukar sätta nappen upp och ner i munnen med flit och så skrattar han så han kiknar när man låtsas märka att han tokar sig

• Baypower

Winner: Usch då, stackars henne!! Vilken ångest man skulle ha och troligtvis skulle man inte kunna låta bli att skuldbelägga sig själv för att ha lagt ut bilden i första läget.

Men hörrni; visst är det roligt att ungarna har blivit så medvetna att de kan busa och(tyvärr ibland) ha en egen vilja. Felix har riktiga arg-skrik nuförtiden när han inte får som han vill. Då tittar han på mig och så skriker han argt rakt ut!

• Baypower

Usch, Anuya. Vilken jobbig natt!! Lider med er men som du säger så tror jag att det hänger ihop med dagis. 3 veckor är lång tid för såhär små killar och tjejer (för oss är en treveckors semester som en vindpust). Nä, nu börjar det strax dra ihop sig för att hämta Felix på dagis. Det var skrikfest i morse när jag lämnade. Alla gapade för full hals. Ganska skönt för då gick det inte att utlokalisera Felix röst så jag kunde bara låtsas som att det var ett av de andra barnen   Det har i alla fall gått jättebra för honom så på måndag är det tillbaka till jobbet för min del Buhu.....

• Baypower

Åh, så blev det vab idag. Felix första egna dagisdag!! Blä!! Fast han verkar inte speciellt sjuk måste jag säga så det blir nog inte alltför jobbigt idag.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7