Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Ja, det låter verkligen som lite för många kockar som ska vara med och röra i grytan. Om du orkar, ryt ifrån och säg att du vill ha planerat snitt den 9:e. Om nu inte lillpojken bestämt sig för att ställa sig på huvudet tills idag. Förstår att du är orolig men det kommer att gå jättebra. Även om det är många kockar så har de ju stenkoll på dig och bebisen.

Idag har vi videokonferensmöte på nya jobbet. Det blir första gången som jag träffar alla kollegor i Göteborg. Känns lite nervöst - lite som en apa i bur liksom

• Baypower

Anuya: Jag skulle också bli deppig. Hur kul är det att ligga på sjukhus(inte för att jag någonsin har gjort det - utom när jag födde barn och det räknas ju inte), man vill ju vara hemma!!! Men, ändå inte långt kvar nu och nu har i alla fall ett beslut fattats och det är bättre än allt velande. Tänker på dig!!

• Baypower

Åh, nu sitter världens sämsta mamma här med jätteångest. Är ensam hemma dessutom. Jag höll på att plocka ur diskmaskinen och helt plötsligt så börjar Felix gråta och då ser jag att han håller en kökskniv i handen(inte en vass utan en vanlig kniv som man äter med men ändå). Sedan dess har han gråtit och verkar ha ont i ögat. Jag har försökt titta men det syns ingenting. Nu har jag lagt honom och det verkar som om han är på väg att somna även om han gråter till ibland. Vad ska jag göra???? Jag tänkte att om han somnar så kanske det inte är så farligt och då får vi vänta till imorgon bitti. Vad tycker ni? Snälla, inga förmanande ord.......jag mår redan piss över detta.

• Baypower

Nu sover han gott så troligtvis var det inget farligt. Jag vet ju inte ens om han gjorde sig illa i ögat.

Man undrar när det ska ta slut på korkade människor så att de tvingas lägga ner programmet Lyxfällan. Jag fascineras över hur ignoranta och oinsatta många i Sverige är.

• Baypower

Ja, det verkar inte vara något med ögat i alla fall för det ser helt normalt ut nu på morgonen.

• Baypower

Åh, äntligen sista arbetsdagen. Jag är helt slut om kvällarna vilket säkerligen beror på nya jobbet men jag tror nog att gravidtröttheten har slagit till här hemma också.

Anuya: Åh, vad spännande med liten bebis. Och vad skönt att Hugo och Jonas fick komma och hälsa på så att du fick tanka lite kärlek. Och tänk om du får åka hem över helgen!!!?? Jag håller tummarna för det.

Tack för att ni finns härinne och är helt beredda att fria när olyckan är framme. Nu var den ju inte framme ändå men kunde lätt ha varit det.

• Baypower

Vi har pop:s skaljacka och byxor men jag har också köpt riktiga galonkläder för det är det enda som verkligen håller ute vätan.

• Baypower

Korv: Det enda jag kan tänka på är väl att rekommendationen är att inte ge välling innan sex månader så det kanske har något med att lilla Love inte riktigt klarar av fullkornet eller nåt. Ja, ja.........vad vet jag

Anuya: Usch, vad jobbigt när det blir sådär i en situation som man ju har sett fram emot egentligen och så blir det bara fel. Håller med de andra om att det nog bara blev fel utan att någon egentligen hade den avsikten. Jag och Dante har haft en jobbig dag själva, där saker och ting bara har gått fel och det har blivit en massa gnäll. Det slutade med att jag grinade och jag kunde liksom inte sluta på jättelänge och det är jag övertygad om beror på graviditetshormoner. Jag är mycket känsligare....

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7