Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Felix sover också i spjälsäng. Gissar att vi köper en växasäng i sommar och låter Felix "sova in" den innan bebisen kommer. Har hört att man inte ska rycka undan spjälsängen och ge till lillebror/syster och bara ; här är din nya säng! Kan tydligen leda till mer besvär än nödvändigt vad gäller syskonavundsjuka. När börjar barn inse att nytt är kul?!

• Baypower

Felix har också börjat visa upp en mer "det-här-är-mitt-så-stick-härifrån-or-I'll-make-you-sida". Snuttisen har han varit ego om länge och det tycker jag är helt okej. Vissa saker behöver man faktiskt inte dela med sig av. Men i lördags när vi var hemma hos mamma och pappa så gick det faktiskt överstyr. Mamma och pappa har ett McDonaldskök i plast som älskas av alla barnbarnen. Man öppnar luckor och så kan man låtsassälja hamburgare och läsk och sånt och låtsas göra maten m.m. I lördags höll Felix och hans 3½-åriga kusin Elvira på att leka med det och helt plötsligt ser jag hur Felix verkligen tar i och tokknuffar bort Elvira som ramlar in i en stor ljusstake, bara för att få ha köket själv. Då blev det arga rösten och ajabaja vill jag lova.

• Baypower

Karlstadtös: Åh, jag lider med dig och inser samtidigt vilken stark tjej/kvinna du måste vara för jag hade nog gett upp för länge sen. Jag är egentligen inte för sömnmetoder eller andra knep men går det inte att ordna att du åker bort en helg, kanske ta med äldsta barnet, och så får mannen ta hela helgen och hela nätterna och köra sömnmetod med yngsta och sedan fortsätta så veckan ut så att han vänjer sig?! Han vet ju att du kommer varje timme på natten så det är klart att han helst föredrar det men finns bara pappa, jaa då brukar ju pappa också funka bra. Och så slipper du ligga och höra hans gråt för det är ju det värsta för mammahjärtat. Eller så är det bara en period han går igenom och så får ni rida ut den.

• Baypower

Hmm.....själv verkar jag ha åkt på en mild släng av magsjuka. Kände mig så pass hängig att jag drog hem från jobbet i alla fall. Känns skönt att ha sin egen toalett och sitta i mjukisbyxor när man är dålig i magen istället för att vara på jobbet i kjol och tajta strumpbyxor och försöka vara social.

• Baypower

Sjögurka: Usch, jag förstår att ni tappar modet. Det finns ju faktiskt gränser för hur mycket motgångar man orkar med på en gång. Massor med kramar till er.

Sa jag igår att jag fått en mild släng av magsjuka?! Jag tar tillbaka - jag har f-n aldrig varit så sjuk i hela mitt liv(inte sedan min förra magsjuka som var ca 2002 och eftersom jag kommer ihåg den så kan ni ju ana)! Jag tror att jag har sovit sammanlagt två timmar i natt och då har det varit uppdelat mellan toapass ca 1 gång i halvtimmen så då kan ni ju snabbt räkna ut hur långa sovpassen var. My GOD!! Vid ett tillfälle somnade jag faktiskt på badrumsmatten(tur att vi har golvvärme i badrummet ). Jag anar en ljusning efter att inte behövt gå på toa sedan halv sju och magknipen är liksom mer överkomliga men man ska väl inte ropa hej. Jag sitter och pinar i mig Felix Resorb Junior som visserligen gick ut i september förra året men det skiter jag i. Det stod i någon gravidbok att man förlorar mycket salter och då är det bra med vätskeersättning. v.15 idag förresten. Undrar hur bebis mår?

Och jag som skulle jobbat min sista dag idag innan jag byter jobb. Vad konstigt det blev. Men, eftersom jag är ledig nästa vecka så åker jag in någon dag då istället.

• Baypower

Trodde att det var på väg att gå över, men icke. Det är ändå milsvida bättre än under natten. Dante hämtade på dagis idag och flera av fröknarna och barnen var hemma med magsjuka.

• Baypower

Nu tänker ni; va f-n gör hon uppe nu?!?! Jo, jag är hungrig. Efter att ha totalt tömt kroppen på all sorts vätska och den lilla mat som kan finnas kvar sedan torsdag frukost så är jag hungrig. Får titta på curling under tiden. Kan upplysa om att Sverige leder över Kina med 2-1 för jag förstår ju att ni undrar . "Frukosten består av proviva och 7-up"

Vi har inte fått några sådana restriktioner. Det är ju ohållbart i längden att en förälder ska tvingas vabba så fort en annan familjemedlem är sjuk. Då kommer man ju aldrig vara på jobbet i stort sett. Jag skulle nog spela dum och lämna ändå. De vet ju inte att Dante är sjuk t.ex. Men, det verkar ju som att det är just magsjuka de tillämpar den här regeln för och att den gått runt liksom.

• Baypower

Anuyas Hugo är visst sjuk så vi kan inte vara hemma hos henne på tisdag. Vill ni andra ses ändå? Jag går gärna och käkar lunch på café blåbär på Fleminggatan, ett kvarter ner från Västermalmsgallerian ungefär. Om någon vill.

• Baypower

Jag är singelmamma idag medan Dante och pappa(min pappa alltså) gnider geniknölarna och sliter sitt gråa med att bygga en garderob i hallen. Vi får väl se hur det går......

• Baypower

Grattis LL till sonen!! Det verkar verkligen stämma det som stod i metro häromveckan; Vabruari!! Usch, för alla sjukdomar!! Felix är frisk just nu men det skulle inte förvåna mig om han får min magsjuka (även fast jag tror att jag fick hans) men vi var oerhört försiktiga; mycket handsprit, rörde inte hans mat eller blöjbyte och separat toalett till mig. Vi spritade till och med Felix händer. Det tyckte han var jättekul av någon anledning.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7