Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Nenne: Tips från den som flyttat förut: Se till att hemförsäkringen för lägenheten gäller även för inflyttningsdagen. Jag tänkte mig inte för och sa upp den att sluta gälla datumet innan inflyttning men vi och våra saker var ju faktiskt i lägenheten under inflyttningsdagen också. Nu gick ju allt bra men tänk om

• Baypower

Nu är vi hemma efter en myskväll- och natt på hotell efter lite bio och god middag. Felix hade skött sig exemplariskt hos mormor och  morfar men matintaget är fortfarande dåligt men vi förstår ju varför när vi tittar i munnen på honom.

• Baypower

Oj, vad trött jag är. Har dödsmycket att göra på jobbet. Är ju inte direkt motiverad heller eftersom jag ju har sagt upp mig. Men, men......det är bara att bita ihop. Det verkar ha gått bra för Felix på dagis idag (trots en veckas sjukdom direkt efter inskolningen) för de har inte ringt och nu har min mamma varit och hämtat honom vid tre. Duktiga killen!! Imorgon har jag både lämning och hämtning för Dante har viktiga jobbmöten.

Sjögurka: Är avis. Själv är jag ju orolig över att allt inte är som det ska. Men, jag får vänta till kub. Blir väl om ca 3 veckor tror jag.

Nä, tillbaks till jobbet.

• Baypower

Movie: Nej, det är inte alls rutin hos oss såvida du inte är över 35 år. Vi gör det ändå. Har förresten fått tid för ul:et nu och det blir om exakt två veckor. Då får ni hålla tummarna.

• Baypower

Vi har stödben till vårt babyskydd men när vi valde det var det för att vi har en lite äldre volvo och vi fick beskedet att våra säkerhetsbälten inte var tillräckligt långa för en sån stol som man spänner fast själv stolen med bältet, inte bara basen som vi har nu. Visste inte att rekommendationerna var stödben, men det kanske har ändrats?!

• Baypower

Anuya: Emil tycker jag. Mycket coolare och inte alls lika vanligt som William. Dessutom så tycker jag att Emil går bättre ihop med Hugo. Men det är bara min åsikt

Idag grät Felix hjärtskärande när jag lämnade honom på dagis men jag tyckte att det avtog redan så fort jag gick runt hörnet. Dessutom är jag inte så känslig för sånt där. Då kändes det värre att jag var där åtta och var FÖRST!! Ska hämta fyra och lär väl vara SIST. Ja, ja....... Jobbar inte folk??

• Baypower

Anuya: Jag kanske kommer till v-gallerian och käkar lunch med er då?! Sitter ju bara längre ner på Fleminggatan!! Jag ringer dig om det blir så och kollar läget.

• Baypower

Ja, jag har väl förstått att föräldrarna går om varandra men det gör ju vi också. Som idag, är på jobbet 06.45 och kan då gå vid 15.30 och ändå jobba full tid. Men jag har ju restid också så det blir alltså hämtning vid 16 hur som helst. Och Dante lämnar 8 för att vara på jobbet mellan halv nio och nio. Jag menar, hur mycket ska man behöva "gå om varandra"? Det finns faktiskt en gräns för hur tidigt jag vill vara på jobbet

Igår hade det i alla fall gått jättebra på dagis och när jag kom vid fyra så tittade han på mig med en blick som sa; "jaha, kommer du........jag bygger faktiskt pussel." Och sedan sprang han in i lekrummet och började dra fram grejer och skulle börja leka. Såå skönt att han verkar trivas. Då är det liksom inte lika jobbigt att lämna.

• Baypower

Nenne: Men då var det väl ändå er tur nu?!

Felix trivs som fisken i vattnet på förskolan så jag har bestämt mig för att sluta ha dåligt samvete för att han är först in, sist ut. Pedagogerna säger att det går så bra, så bra!!

Tänk att två veckor kan vara så olika. Förra veckan när han var sjuk OCH fick en massa tänder så hade vi helvetesnätter. Den här veckan så har jag inte hört honom en endaste gång på natten. Gissar att förskolan tar ut sin rätt

• Baypower

Åh Anuya; Usch vad hemskt. Det gör ont i mig när du berättar om ditt fall. Jag har faktiskt tänkt på det när jag har hämtat Felix på dagis att trappan ner(3 steg) har is fastfryst på sig och att det bara är en tidsfråga innan någon står på näsan där. Nu går ju inte våra barn på samma dagis men ändå!! Din stackare. Jag hoppas verkligen att smärtan lägger sig snabbt!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7