Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Saza: Min morfar gick bort precis innan jul så jag vet hur det känns så mina tankar går till dig och din familj.

Skrev precis på fejjan att ni som vill luncha/fika kan väl möta upp mig utanför Indiska i Västermalmsgallerian klockan 11.

• Baypower

Tänkte rapportera från vår mammafika igår. Det var jag, Saza, Anai och Nenne (och Aston och lilla Charlie) som träffades och åt lunch OCH fikade. Jättemysigt och trevligt såklart. Anai försökte länge finta oss och hävda att Charlie sov men efter 2½ timmes väntande blev han hungrig och efter mat och kungligt bajseri så fick vi äntligen snusa nyfödd bebis. Såå söt och såå mysigt. Både jag och Saza fick bebislängtan

Här hemma har jag varit världens bästa mamma inatt (även om jag nu lider stora kval pga sömnbrist). Felix hostade och var ledsen, kändes varm så fick alvedon, ny blöja och ren pyjamas. La honom i förhoppningen att alvedonen snart skulle verka men han var ändå inte nöjd. Nä, fick en flaska välling. Inte nöjd = Magknip. Låg och strök på hans mage i 1½ timme och så länge jag gjorde det så sov han. Efter tre timmars vakentid(jag) gick vi ner och busade en kvart i soffan(och Felix fick äntligen prutta) och sedan gick vi upp och la oss. Jag anser att det bara är mammor som ställer upp på sånt här

• Baypower

Movie: Jag är i v 15 och mår oförskämt bra, som jag har mått hela tíden. Jag har tur. Hoppas jag för just nu pendlar jag mellan känslorna "åh, vad skönt att jag inte behöver ha det jobbigt under graviditeten" och "shit, det måste ha hänt något med barnet".

• Baypower

Felix har blivit sjuk. Min gissning är typ RS - dvs, en rejäl förkylning med feber och jobbig, jobbig hosta. Tycker såå synd om honom. Ska man hitta tur i oturen så är han förhoppningsvis frisk på måndag när jag börjar nya jobbet. Den här veckan är jag ju ledig så det är inga problem för mig att vara hemma med honom, även om det är trist att vara hemma med sjukt barn.

• Baypower

Hi, hi.....segerhuva - vilket bra namn!! Och vilken spännande förlossning ändå. Jag är impad över din coolhet; "äh, jag drar till Ica Maxi lite och handlar"

Tack för alla krya-på-er-hälsningar till Felix. Nu har han äntligen somnat men vi får väl se hur natten blir. Lilla plutt.

Knas: Jättesvårt det där med pris. Får man stå för tygkostnaden själv eller ingår den i själva priset? För om man betalar tyget själv så tror jag nog att en 100-ing är max. Fast det beror ju också på komplexiteten av plagget.

Felix pratar ganska lite: Det enda djurljud han kan är kuckeliku om jag frågar vad tuppen säger. Sedan säger han mamma, pappa, titta, där, hej då, tack som tydliga ord men han säger ju massor av saker som kanske bara vi förstår; napp, välling m.m. Häromdagen sa han faktiskt tvåordsmeningen: titta, pappa! Som ni andra säger, han pratar inte så mycket men han förstår i stort sett allt vi säger.

• Baypower

Åh, Anuya. Tänk om det dyker upp en liten lillebror redan inatt?!?! En minihugo! Spännande värre!!

• Baypower

Jag tycker ju att var och en får avgöra om man som par ska gifta sig eller inte. Men om man fortsätter som sambos, och har gemensamma barn, så bör man ju se till att man skriver testamente samt ordnar med livförsäkringar m.m. för varandra. Utifall att. För tyvärr är det ju så att det fortfarande är skillnad på att vara gift och att vara sambo när det kommer till arv och såna saker. För att slippa krångel med eventuella överförmyndare m.m.

Korv: Gift dig. Men inte på dopet. Det ska vara din och Jonas egen dag tycker jag!!

• Baypower

Anuya: Du kan ALDRIG tråka ut oss med gravvesnack. Tvärtom. Du förgyller ju vår tillvåro och gör den lite mer spännande. Felix var nog också ganska lugn i magen och jag skulle gissa att han är en vanlig 1½-åring. Ibland galen och äntligen kan han ibland vara gosig och vilja sitta i knät eller nära intill och mysa

• Baypower

Sjögurka: VA!?! Är Jens ute 2-4 ggr i månaden!! Det är ju mycket tycker jag när man har småbarn. Det är ju nästan en gång i veckan. Varken jag eller Dante är ute på krogen mer än kanske en gång i kvartalet på sin höjd och det är inte för att Dante inte får gå ut utan det har bara blivit så. I och med att vi går ut så sällan så får man vara ute så länge man vill då men det innebär dock inte att man kan vara bakis hela dagen efteråt - nä, vid lunch ska man vara med och hjälpa till!! Sedan har jag svårt att förstå att folk i vår ålder håller på med att "på skoj(men ändå med lite allvar på något sätt)" säga att någon inte "får" gå ut. Jag blir förbannad!!!! Om det sedan beror på att vi inte har så många singelvänner vet jag inte men jag tycker f-n att vi är så gamla nu att folk borde fatta att livet med barn är lite annorlunda. Och jag kan också tycka att det är Jens uppgift att inför sina kompisar framhålla att så inte är fallet och att han faktiskt väljer att stanna hemma. Om Dante var ute 2-4 ggr i månaden skulle jag lugnt säga ifrån om han ville gå ut en extra gång - jag skulle väl inte säga nej men jag skulle helt klart påpeka att nu har du varit ute varje helg den här månaden t.ex. och så kul är det inte att sitta hemma själv med barn. Och nu är du dessutom gravid - det är bara för Jens att anpassa sig lite för tusan!!

Och vadå en bättre fru?! Jens älskar ju dig för den du är och jag är ganska säker på att han visste att du inte hade matlagning och köksgöra som din favoritsysselsättning redan innan ni gifte er. Jens kan väl laga mat?! Det är så typiskt oss tjejer att få dåligt samvete för att vi inte lagar all mat, tvättar all tvätt och städar hela huset. Jag kan också känna så ibland. Vi har inte heller någon speciell uppdelning utan försöker bara få det att fungera men det är klart att vi tjafsar om småsaker såklart och det är oftast om "jag gör det och du gör aldrig det etc".

He, he......uppsatsvarning sa du!!??

• Baypower

Har total gravidångest. Inga symptom, ingen mage.......usch, borde jag ringa barnmorskan? Men, vad kan hon göra liksom?!?! Vet inte om jag skulle orka börja om om något är fel den här gången.....

Har jobbat första dagen på mitt nya jobb idag. Känns jättebra och tror att det kommer att bli kanon det här.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7