• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Lappen

Hallå. 
    Här är det full rulle. Håller på att lära Ristin att cykla utan stödhjul. Själv har jag fått problem med knäna så jag väntar på tid till MR (magnet röntgen).
    Annars har vi det bara lugnt och väntar tills kalvmärkningen ska börja men blir senare i år för det är så mycket snö kvar. Kan inte fara och fiska för kommer inte över fjället med fyrhjuling.  

• movie

Sommaren är i full gång även om man inte märker det på vädret. Iris fick en balanscykel när hon fyllde år och Alice har fått en sparkcykel så här är det fullt upp efter jobbet :) Är alltid ledig på onsdagar och det är lyx kan jag säga. Semestern börjar v 27 och ska vara hemma 6 veckor. Vi har ju hundar så det blir bara dagsutflykter, kanske ska försöka få tag i en restresa till hösten. Jag var ju i New York i 10 dagar, första gången jag var i från barnen men det gick jätte bra både för dom och mig :)
    Kram till er

Alice 080728 Iris 100531
  • Winnertaco

Pust! Ibland suger de små liven verkligen musten ur en... Var först och främst slut efter en dag med skolavslutning och utvecklingssamtal för båda barnen, och här hemma har det dessutom varit trots heeeela kvällen. Suck. Men nu sover de (eller ligger i sängarna i alla fall) och jag pustar ut i soffan. Tusen saker som borde göras, till exempel tvätt och några återstående skoluppgifter (så att jag någonsin kan få ut min examen...). Men nej, ikväll orkar jag verkligen inte!

Så, vad händer i era liv? Jag är äntligen (nästan) klar med mina studier och har jobbat en termin. Har lite små-panik över att jag inte har nån tjänst till hösten, det suger rejält :( Den tjänst jag har nu är ett vikariat och eftersom jag inte är fritidspedagog utan lärare så får jag tyvärr inte fortsätta. Annars börjar väl många saker ordna sig, en termin med lön har gjort under för ekonomin och det känns otroligt skönt att vara klar med plugget snart! Johanna börjar förskoleklass till hösten Förvånad, och Ludvig stormtrivs på dagis!

Johanna -06 Ludvig -08
  • bumse2

Åh vad kul det var att läsa i den här tråden igen

Hemma hos oss känns det som om att det råder konstant sjukstuga, är det inte förkylningar, så är det astma och infektioner som varvas, det senaste var näspolypsoperation iförra veckan, nu under kvällen kom febern som ett brev på posten.

Känner mig helt slutkörd och längtar till semestern, det är mycket på jobbet just nu samt så är min man borta mycket om kvällarna då de håller på att spela in en ny skiva samt en video till en av låtarna dessutom så har vi en kaxig 10 åring och en extremt klängig/mammig tre åring hemma.

Kram på er alla  

Emma 020123, Linus 080917
  • Trakka

Hej på er allihop! Håller med om att FB inte är samma som att skriva här. Blir ofta lite småvirrig av att komma på vilka ni alla är när ni använder era riktiga namn Loke (som hör till den här tråden s a s) är lika go som han varit sen han föddes. Alltid glad, gosig och snäll. Väntar och väntar på trotsåldern! Lova börjar förskoleklass till hösten (gulp!) och min äldsta dotter har fyllt sexton. (Känner mig inte liiite gammal) Själv jobbar jag 75% men det känns som att jag jobbar jämt. Är äckligt less på mitt jobb. Dessutom försöker jag ta körkort. Blir väldigt svårt med logistiken till hösten annars eftersom de har stängt skolan nära där vi bor och bussarna inte passar alls. Skolskjuts får hon inte heller eftersom hon kommer att ha fritidsplats. Väldigt konstigt.

Gumman Troll -96, Fröken Fis 060928 & Lillebror 080927
  • Baypower

Oj, det var verkligen inte igår. Vi har vabbat hela våren känns det som. Vad gäller barnen så har jag sen i julas ca tyckt att det blir lättare och lättare. Nu leker de en del ihop utan att det är ständigt bråk.
    Jag jobbar 90% nu och har svårt att se hur jag ska kunna gå upp till heltid än på ett tag. Men, nu är det bara tre veckor kvar till min 5,5 veckor långa semester. Tjohoo!!

Visst är det kul att vi är så många som fortfarande har kontakt? I Sthlm ses vi ju med jämna mellanrum, både med och utan barn. Jenny och jag har ju dessutom en gympagrupp för ett gäng 08:or sedan ca ett pr tillbaka. Som ni förstår är vi grymma ledare ;)

• Winnertaco

Jag håller med om att det blir lättare och lättare med barnen, våra leker rätt bra ihop. Vissa dagar undrar man ju dock varför man skaffade barn.... Flört

Trakka: Det låter konstigt att man inte får skolskjuts för att man har en fritidsplats. I vår kommun kan man, om man är berättigad till skolskjuts, gå på fritids de dagar man behöver det och åka skolbuss övriga dagar.

Johanna -06 Ludvig -08
  • anette 81

Vi har flyttat till hus och bor nu i en annan håla. Är sisådär mellan sambon o mig. Vet inte om jag har tröttnat eller vad det är. Med Wilma är det bara bra. Just nu är hon sommarledig från dagis men annars är hon på dagis 3 dagar i vecka 5 timmar per dag, jag har fortfarande inte fått något jobb.

• Anai

Men hej alla!!!
    Här har jag inte skrivit på hur länge som helst! Har faktiskt inte hängt på fl alls.

Men det är ju mycket roligare att läsa vad ni tycker, tänker och gör här än på facebook där en del av oss är vänner!

Med oss är det bara bra. Alla tre grabbar växer så det knakar och busar så det brakar
    Milton börjar förskoleklass till hösten, Emil går på storbarnsavdelningen sedan i september förra året och lill-Charlie är numera en stor tvååring.

Jag har jobbat 80% sedan jag började i september efter senaste mammaledigheten.

Vad kul att höra av er alla, även man måste tänka efter två gånger för att känna igen er. Supersemlan: japp, jag kommer ihåg dig i alla fall!

Milton 060213 Emil 080829 Charlie 100202 rackarungar.blogspot.com
  • movie

Jag håller med om att det blir lättare med barnen då dom leker bra ihop samtidigt som dom kan ta all kraft i från en Alice har ju alltid varit väldigt hjälpsam vilket har underlättat för mig massor. Min man, ja vi gifte oss för 1 år sen jobbar kväll varannan vecka så jag är mycket själv med barnen. Vi har även flyttat tillbaka till Lerum och civilisationen vilket har gjort allt mycket lättare och roligare. Bytte förskola på barnen och det gick jätte bra, dom trivdes från första dagen.

anette 81: Tråkigt att ni har det lite jobbigt men det blir väl lätt så om man inte trivs där man bor och kanske tråkigt för dig att gå hemma. Jag vantrivdes massor i Sjövik så hade vi inte flyttat hade vi nog gått i sär. Hoppas det löser sig för er.

Anai: Jag hade inte heller hängt något här men saknade er alla så hoppas nu att vi kan ses här lite oftare

Baypower: Klart ni är bästa ledarna!

Bumse: Jobbigt när sjukdommarna avlöser varandra, hoppas ni får vara friska under semestern. Jag har ibland önskat mig lite feber på barnen då jag är ruggit trött på mitt jobb men när jag läser hur jobbigt ni har inser jag att jag ska vara glad för mina friska barn.

Alice 080728 Iris 100531
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7