Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jag också! Bra Tezz

Jenn - haha, trodde allt var som i Stockholm, finns det en värld utanför den här stan menar du? 

Vi sitter uppe och spelar nya super mario på wii halva nätterna, himla dumt men sjukt kul! Så sitter vi och googlar för att hitta vissa grejer i spelet, så nördigt

• j 3 n N y

Kopierar Felix matschema till Molly, med några småändringar

Frukost 07.30: Gröt på ca 1-1½dl och fruktmos

Mellis 09.30: Frukt eller lite smörgås när jag äter frukost

Lunch 11.15: Vet inte hur mycket hon äter, men typ fyra köttbullar och 1dl makaroner.

Sover middag ca 1½-2½ timme

Mellis 14.30: Youghurt m. banan eller bär och macka

Middag: 17-17.30: Vanlig mat.

19.15/19.30: Välling max 1dl

Molly är inte så stor i maten, men älskar frukt och mackor (helst med räkost).

Ett enkelt och snabbt lunchtips till alla är att göra en omelett på två ägg, lite mjölk, salt och peppar. När omeletten nästan är klar har jag på lite räkost, viker den dubbel och serverar. Lite kladdigt men mycket populärt här hemma!

• j 3 n N y
    Bay: skönt att tentan gick bra, tycker du är skitduktig som pluggar och jobbar och tar hand om vild 15-månaders!

Saza: Jag vill jättegärna ses! Är ju väldigt flexibel så jag anpassar mig efter ditt schema. Hur ser det ut onsdag/torsdag t.ex? Eller nästa vecka?

Nenne: Jag såg att er lägenhet låg ute igen på hemnet, lycka till på visningarna!!

FrökenM: Jag hade väldigt mycket sammandragningar i slutet av förra graviditeten och har väl börjat känna av litegrann tror jag... Kan tänka mig att det är lite tungt att gå runt med största magen med all vintermundering, hoppas tiden går fort nu på slutet för dig!

L33L00: Men tjejen, ibland måste man inte vara glad bara för att man tycker att man borde vara det... Har till viss del samma känslor själv, vet inte vad jag ska göra när Molly börjar på dagis, kommer ju kännas helt stört att lämna på dagis och sen inte ha jobb/skola att gå till. Vad tråkigt att din sambo har det jobbigt också, ni får försöka ta hand om varandra helt enkelt. Stor kram till dig!
  • j 3 n N y
    Saza skrev 2010-01-10 20:09:52 följande:
    Men åååhh vad trött jag blir!Milo var feberfri hela dagen och kvällen igår, och hela dagen idag. Trodde allt var över, men... nu ikväll kom febern tillbaka  Inte mycket, men den är ju ändå där. Så jäkla irriterande. Två veckor idag.
    Suck vad trist för er...
  • j 3 n N y

Vad roligt för Maja och Felix som har börjat sitt liva som stora barn idag Vi var på föräldramöte inför inskolningen ikväll på Mollys förskola, nu känns det mycket bättre! Här kör vi också 3-dagarsinskolning och de har haft mycket bra erfarenheter av det verkar det som så det känns bra. Har aldrig hört talas om hembesök, undrar varför man gör så? Kanske är tryggt för pedagogerna att se hur barnen har det hemma?

Hur många vuxenpoäng får man för att man är på föräldramöte förresten? En miljon minst.

Jenn: spännande att ni börjar prata om syskon, håller med om att det är sjukt att våra trådsyskon redan är på väg!

Sussett: Vad roligt att du håller oss uppdaterade lite då och då, så tråkigt med din dåliga hand bara.

• j 3 n N y

Movie: Jag vet inte hur det är för de andra med 3-dagarsinskolning, men på fjärde dagen hos oss så lämnar vi 10.45 och hämtar 14.45, med andra ord blir det lunch, vila, lite lek och mellis innan vi hämtar. Vecka två är det också ganska korta dagar. Det kallas 3-dagarsinskolning men egentligen är det två veckor som man ska vara jour i närheten av förskolan. Var också skeptisk innan vi träffade pedagogerna och de förklarade och berättade... All inskolning är ju en stor omställning och jobbigast är det nog för föräldrarna. Förskolorna har ju gjort det här hundra gånger minst och ser ju till att det är så bra för barnen som möjligt! Tror som du att det blir bra hur de än lagt upp inskolningen

Saza: Jag är superflexibel med lekdejt, så ta det lugnt med Milos feber så hittar vi en tid som passar utefter er!

• j 3 n N y
    anuya77 skrev 2010-01-12 10:14:20 följande:
    Ville bara säga att det ligger en liten busig pojke i min mage... som mår jättebra och inte hunnit bli lika stor som Hugo var i motsvarande vecka (han var +40,1 % över medelmåtten).Inga kommentarer på bloggen eller FB, tack. För vi vet inte om vi ska gå ut på "bred front" o berätta...:) Men här kan jag ju såklart inte hålla mig.
    Vad härligt att HAN mår bra!!! Oh jösses vad stor Hugo var då
  • j 3 n N y
    Jenn83 skrev 2010-01-12 21:23:36 följande:
    Nu spammar jag tråden  Vi ska kolla på ett radhus på söndag. Bra storlek, och så lagom trädgårdwww.hemnet.se/beskrivning/574054?r=3
    Ser jättemysigt ut! Tänk om priserna här i stockholm kunde speglas lite av skåne... suck Vi letar som galningar men det är helt sjukt just nu.

FrökenM: Hoppas ni får en urkul dag idag på dagis!

Molly vaknade förkyld och hängig i morse, vid halv tio gnällde hon och visade mig vägen till sängen där hon nu sover. Sötnos.
  • j 3 n N y
    Jenn83 skrev 2010-01-12 21:06:32 följande:
    Nu blir det kanske en Stockholmsresa till för miG! Såg att Bounce ska uppträda på Globen i april, och jag älskar dans, så jag hoppas på att komma upp och se dem. Måste bara hitta någon att släpa med mig. Kanske kan passa på att träffa några av er då!? Hade varit superkul.
    Jag ses gärna om du kommer upp! Håll oss uppdaterade
  • j 3 n N y
    tobiq skrev 2010-01-13 10:14:32 följande:
    hej tjejer! Smygskriver när kollegan är iväg...Grattis till killen Anuya och heja, heja alla nya dagisbarn!Kan inte ni lugna mig lite? Är SJUKT rädd inför UL:et imorgon, inbillar mig allt möjligt hemskt. Men utan blödningar eller någon smärta alls och dessutom med ett hemskt illamående och trötthet så borde väl pyret leva? Har inte mått så illa sista dagarna nu, behöver inte kissa på natten vilket jag gjorde tidigt med Moa och har inte heller känt någon "mensvärk" eller växtvärk som det ju är, direkt. Sån hade jag massor sist, så jag börjar tveka på om det verkligen finns något där inne.Önskar att det var i morgon så att man kan pusta ut... Gud vad ledsen jag blir om det inte blir någon aug-bebis!
    Hello working-girl! Men det är väl klart att du är orolig, det är alla som är gravida! Symptomen kommer ju och går som de vill, är det något jag lärt mig från att vara gravid igen är att varje graviditet måste vara olika. Har helt andra symptom den här gången än med Molly. De senaste veckorna har jag inte kännt nånting, och hade det inte varit för att magen finns där (även om alla kommenterar hur liten den är, suck) så hade jag aldrig trott att jag varit gravid. Jag tror att ni kommer få se ett litet hjärta där imorgon, håller alla tummar för att allt ser fint ut! Och tänk på mig då, stackars stackars mig, som har TVÅ VECKOR kvar innan jag får se vårt pyre första gången. Jag avlider snart av oro och spänning och förväntan och ännu mera oro!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7