Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Cassis: jag har det lika här hemma, mollys första dag på dagis och jag är ensam med Otto

• j 3 n N y

Vad konstigt mitt förra inlägg blev, hade ju skrivit en massa kuligheter som inte kom med. Önskade också cassis lycka till hos läkaren!

Lappen: hoppas de får god jaktlycka!

• j 3 n N y

Skogsbollen: Jag kan förstå er frustration, även om vi (ännu...?) inte har det likadant här hemma. Alvin testar ju sin omgivning nu, bygger starkare relationer till er och dagis. Jag hade nog bara försökt att ignorera all utspel om "nej" hemma, svarat "nähä" och sen gått vidare. Valt striderna, påklädnad t.ex. kan man ju inte strunta i så då får man bli osams vid sådana tillfällen då. Prata med dagisfröknarna så att de vet att ni också tar det här på allvar, de kanske har tips på verktyg och metoder att bemöta honom när det krisar som mest? Usch, jag vet inte blir bara en massa svammel. Så enkelt att skriva och tänka en massa saker som låter jättefint men när man är mitt i det är det ju jättesvårt. Och jag tror inte att de kommer tycka illa om honom på dagis, de har ju haft massvis av 2-åringar som gått igenom likadana saker. Hoppas det inte håller i sig alltför länge och att ni snart har tillbaka er gosiga 2-åring.

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • j 3 n N y

Lappen: fick hon bricanyl mot hosta? Vi har också använt det på Molly och även inhalator mot misstänkt förkylningsastma. Får se om det kommer tillbaka nu i höst. Hoppas ristin slipper allergi

• j 3 n N y

Första lämningen på nya dagiset i morse. Molly blev arg som ett bi när jag gick. Hon är lite förkyld och har sovit dåligt i natt så egentligen är förutsättningarna inte de bästa men jag intalar mig att det är för både min och hennes skull som hon är där. Kommer bli bra så småningom!

• j 3 n N y
    skogsbollen skrev 2010-09-09 11:32:37 följande:
    @sjögurka:
    Trötta och förkylda småttingar är inte kul, men de små liven brukar ju kunna flyta med ganska bra på dagis ändå :) (dock inte Alvin just nu... pust)
    De där magiska skorna du skrev om i bloggen, räcker det med att man har dem på sig i TV-soffan för att benen ska bli slanka? Isf ska jag oxå köpa ett par såna
    Haha, jag har inte provat men ska absolut göra en utvärdering! De är helmärkliga att gå i för det är som två bollar under varje sula, tror dock att mina "muskler" är för bortglömda för att slankheten nånsin ska infinna sig igen. Har korvben eftersom jag är ett äpple hög med en gymnastbakgrund...
  • j 3 n N y

Vår tråd vill inte ladda längre i iphonen och nu har jag äääntligen fått tillbaka min dator från min dotter som kidnappar den på dagarna... Saknar tråden massor!

Grattis alla nya stora små 2-åringar och en och annan 6-åring om jag inte läste fel Hurra för alla! Och grattis Cassis till lyckat UL, nu är det nästan halvvägs och dags att börja räkna ner. Tycker syskongraviditeterna bara flyger förbi, vad händer med tiden?

Här lever vi rövare hela dagarna, Molly har varit hemma från dagis mån-ons med nån slags örontjafs. Nu märks det att hon är frisk för hon ÄTER, och framför allt märks det att hon inte mått så bra med tanke på pippifågel-portionerna hon har petat i sig tidigare. Tvåbarnslivet är galet för övrigt... Puls på 300 mest hela tiden.

Vinterskor ja... Molly hade ett par Viking förra året som vi var jättenöjda med men nu köpte vi ett par allväderstövlar förra veckan som vi funderar på om det räcker? Beror ju helt på hur vintern beter sig, blir det som förra året är det väl tveksamt.

Däremot måste vi nog komplettera garderoben med en overall. Molly har ett fodrat regnställ och ett tvådelat set med vinterjacka och täckbyxor (vårens rea på pop, grymt!). Ska kolla på Ellos, såg att de hade bra pris på overaller.

Har en ensam kväll här hemma, nu har barnen somnat så jag ska äta choklad!

• j 3 n N y
    Men jenn!! GRATTIS!! Vad härligt, hur mår du? Juni tror jag är kanon att få barn i, då har man hela sommaren med lätta kläder och varmt väder att skuffa runt bebis i. Kanon

Knastroll: hur har det gått, fått några svar än?

Taneli: Vad tråkigt för er, hoppas ni hittar tillbaka till varandra med den nya lösningen om det är det ni vill.

Anuya: oj! spännande med gbp. Bumse ska väl också göra en nu snart? Har för mig att hon skrivit det på facebook. Måste du förbereda dig på nåt sätt?

Lappen & Karlstad: Läskigt att köra av vägen, skönt att ni klarade er allihopa...

Har tappat fl helt de senaste veckorna, vet inte när jag var inne sist. Ska bli bättre nu. Molly har precis avklarat en luftvägsinfektion och smittat lillebror med lite hosta vilket känns sådär halvkul. Men NU ska vi bli friska, har gått runt med nån skit sen början av oktober. Men det är väl så: höst=baciller.
  • j 3 n N y

Lappen: skönt att din man är hemma igen, hoppas han är sitt vanliga jag snart igen.

Isa: grattar här också!! Så himla roligt, håller såklart alla tummar och tår att allt går vägen.

Julklappar ligger vi lågt med. Molly får lite pysselsaker av oss och sen kommer hon få massor av familj och släkt. Tycker det blir för mycket saker och har bestämt ratat plast (förutom lego). Otto får nog bara en liten bitleksak eller nåt symboliskt. Han bryr sig ju inte direkt ;)

Vi ska ha tomte för första gången (sen Molly föddes), ska bli urkul att se hennes reaktion!

• j 3 n N y

Isa, vad ledsen jag blir... Hoppas såklart att det inte utvecklar sig till det värsta. Stor kram.

• j 3 n N y

Stor kram isa... Trodde verkligen det skulle gå vägen. Se till att tanka massor med värme och så mycket glädje det går från dina nära. Jätteledsen för din skull.

• j 3 n N y

Oj här var en tråd som vaknade till liv igen, kul!! Jag har bytt nick, sjögurka förut. Följer ju en del av er på fb, imorgon kommer Jenny och Maja (och Ellen) och hälsar på hos oss. Och sen träffas ju vi stockholmare en del också. Imorgon kväll är sazas 30-årsfest så då ska jag, baypower och anai dit tillsammans. Så sjukt att man har så många vänner tack vare den här sidan.

Hoppas ni alla får en härlig helg!

• j 3 n N y

Hej på lilla 08-tråden! Hos oss njuter vi av vardag, två små på dagis och två stora på var sitt jobb. Inte idag förstås, det blev lite vab den här veckan.

Jag tycker att tråden vore himla skön att ha igen, har appen på mobilen och har som tidsfördriv (extra bra under fotbolls-em!). Här kan man ventilera sånt man inte vill lägga ut på fb.

Hur har ni andra det?!

• j 3 n N y

Men hej hallå! Hur har ni det i snöovädret? Vad tråkigt att höra om er korv, men TVÅ år sen, då måste love varit yttepytte?! Vilken megamamma du är, en kämpe. Heja dig!

Här är det vardag deluxe. Äta sova jobba hämta/lämna på dagis... Ser fram emot lite ledigt över jul och nyår. Jag jobbar med fastigheter på OKQ8. Ett riktigt kul jobb! Mycket snack om pumpar och diesel, helt osexigt. Älskar det :)

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7