Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Heeej alla Nu är vi hemma från BB, jag var tvungen att stanna i 48 timmar då jag haft GBS under graviditeten, något som kom som en överraskning under förlossningen. Visste bara att jag haft en uvi i vecka 30. Märkligt. Men vi mår bra i alla fall det är väl huvudsaken!

Vi har bestämt att han ska heta Otto nu i alla fall! Under ett par timmar hette han Frank men det var helt fel...

Apropå mat och tvååringarna så har vi samma här hemma. Molly har väl aldrig varit stor i maten men ibland undrar jag om hon lever på luft? Är hon hos mormor eller farmor så äter hon som en häst, lika på dagis. Måste vara nåt slags försökt till kontroll? Vi tjatar, bråkar eller trugar aldrig, men vi borde nog bli lite bättre på att inte erbjuda något annat (oftast frukt) så snabbt inpå.

Nä nu måste jag sova, är ett vrak. Ville bara uppdatera på namnfronten... Tusen tack alla underbara för ert stöd, peppningar och fina ord nu efteråt! {#emotions_dlg.flower}

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • j 3 n N y

Anuya: tror inte heller du ska oroa dig, men det är ju lätt att säga... Min erfarenhet från mollys första år i livet då hon varken kröp eller ålade eller satte sig upp själv är att alla barn ÄR olika, det har släppt mycket på min utvecklings-oro. Du ska se att det snart släpper och då kommer ni säkert inte få tyst på honom ;)

Cassis: usch vad trist det är med sjuka barn :( Bra att hon fått i sig lite under dagen i alla fall, erbjuder man ofta så räcker det ju med en liten klunk åt gången...

Nenne: vad duktig du är som håller vikten, heja heja! Tänk era vänners miner när ni kliver in på vattengympan för gravida, hihi ett perfekt sätt att outa nyheten ;)

• j 3 n N y

Skogsbollen: jag är fullkomligt livrädd för hur det kommer bli när Jens börjar jobba på måndag... Man får göra sitt bästa känner jag, Otto kommer att prioriteras vad gäller mat o blöjbyten men kommer väl inte få så mycket tid för gull och gos som Molly fick... Tålamodet får man väl plocka fram från samma gömma som de extra armarna och den extra tiden man behöver ;)

Tobiq: hej på dej! Skönt att flytten gick bra, inte långt kvar för dig nu ;)

Har tagit mig två timmar att skriva detta med en hand på mobilen. Nu sova!

• j 3 n N y
    Korv: Heja dig som lyckats renovera ett barnrum samtidigt som du jobbar och tar hand om dina två prinsar Är grymt imponerad!

Bay: Härligt med det sista BM-besöket innan bebisen tittar ut! Vi bestämmer helt enkelt att det är så... Och du, 11 kilo är ingenting, du kommer ju bara ha ett par små kilon kvar att gå ner efter en svettig förlossning!

Nenne: Vad skönt med softa nattningar. Vi har haft en period med ganska besvärliga nattningar men med jämna mellanrum (t.ex. ikväll) så somnar hon utan vidare protester. Så skönt!

Otto har börjat sova riktigt långpass vissa nätter. Igår åt han vid 21, vi gick och la oss vid 23 (då försökte jag amma  men han somnade efter typ en halv minut) och sen vaknade han klockan 4, somnade om efter lite mat och vaknade klockan 8. Helt galet! Jag var helt inställd på att få en sovvägrare efter att ha haft det så lätt med Mollsan.

Bay: du pratade om att ses i veckan, har ni planerat något? (note-to-self: skaffa facebook...) Jag är gärna med!
    Molly 080901 ~ Otto 100722
  • j 3 n N y

Pormo: usch vad otäckt med myntet, en av mina mardrömmar... Tur att det gick bra, synd på maten bara.

Nenne: ja det är nåt nytt att de kollar järndepåerna, hoppas niferex gör susen!

Korv: haha, jo jag har faktiskt pumpat en gång mitt i natten men två gånger har det blivit så att jag varit tvungen att pumpa på dan efter istället, Otto hinner liksom inte ikapp min mjölkproduktion då... Men i natt sov han mellan 22 och 7.30 och idag känns det helt okej så nu kanske min kropp har fattat galoppen? Varje natt är inte såhär, Otto har samma magknip på kvällarna som Molly hade så ibland lugnar han sig inte förrän mycket senare...

Bay

• j 3 n N y

Korv: men guuuud!!! Vilka galna människor det finns (anuya: alltså inte bara i t-banan). Tur att det inte blev våldsamt, man är ju som en björnmamma när man har barnen med sig, skulle bli tokig om nån äcklig gubbe skulle börja pilla på mina oförstörda barn. Och vilken livvakt till lillebror du har, stort!

Tekniska museet var ett bra tips för regniga dagar, ska absolut testas med min flygplanstokiga dotter ;)

• j 3 n N y

En fråga; Molly ramlar ofta, ibland när hon går helt vanligt. Påminner lite om min lillebror när han hamnade i puberteten (som att hjärnan inte hänger med i att benen växer). Har någon annan liknande erfarenheter? Eller ska vi prata med BVC? Man blir ju lite orolig när hon snubblar på ingenting och helt plötsligt ligger där i en arg hög ;)

Någon sthlms-mamma som vill ses torsdag eller fredag?

• j 3 n N y

Ah, okej då kan jag lägga oron på hyllan! Ibland undrar man liksom bara hur det går till att ramla från ingenstans ;)

Tycker inte heller att molly är trotsig. Visst kan hon hitta på sina hyss och testa oss men inte så det stör. Vi försöker att använda orden "inte" och "nej" så lite som möjligt och avleda med något annat och det tycker jag funkar jättebra.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7