Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Hihi, snart har ni ett stort hus med plats för fler små fossingar ;)

• j 3 n N y

Bay: men vad kul med fixering *inte alls avis*! hoppas ni får en toppenhelg, men lita inte på att det har kommit nån ny mänska till vår familj innan jul. Tidigast :(

Annakohler: välkommen hit! Jag har en Molly född 080901 och går på övertid med lillebror.

Cassis: jobbigt med kliande utslag... Hoppas det går över fort för er.

Movie: kombon värme och liten bebis är väl inte klockren. Hoppas det hjälper med miniderm.

Fick ett psykbryt i morse. Kan knappt gå, Molly trotsar mig massor men allt går jättesmidigt med Jens, den här bebisen som ligger halvfel och vägrar komma ut, Jens semesterdagar som går en efter en. Är övertygad om att det kommer bli igångsättning som ändå slutar med snitt. Tårarna bara rann, känns bara så hopplöst. Mamma ledsen, sa Molly och kom och kramades...

Molly har för övrigt hakat upp sig på att räkna, hur gulligt som helst!

• j 3 n N y

Anuya: så du hakar på trenden att kapa pojklockarna i värmen. Tycker alla blir så stora helt plötsligt, och hur fina som helst!!! Har inte svarat dig ang overallen men den kommer nog bli lite liten i vinter så du får gärna skänka den till typ stadsmissionen eller någon annan bättre behövande!

Nenne: vågar knappt hoppas ;) Idag sitter vi på kanaanbadet är det nära er?

• j 3 n N y

Nenne: men det är ju perfekt om du vill ha overallen! Åh lövsta, där hängde jag jämt när jag gick i högstadiet och gymnasiet. Cykelväg från där jag växte upp ;)

Cassis: Molly behandlar inte min mage som porslin direkt, jag tror inte du behöver oroa dig... De ligger väldigt skyddade där inne!

Knastroll: men usch... Hade jag varit du så hade jag nog ringt läkaren eller vårdguiden, särskilt med tanke på hjärtklappningen. Hoppas det är övergående.

• j 3 n N y

Nenne, växte upp i Järfälla, skälby precis på gränsen till kälvesta och Hässelby. Har förstått att det är nära er! Trivs ni bra?

• j 3 n N y
    annakohler skrev 2010-07-16 11:47:51 följande:
    får man fråga vad ni har för vagn här inne till era barn vore kul o veta
    Vi har en bugaboo cameleon och en urban jungle syskonvagn som jag hoppas vi snart får använda Är supernöjd med buggan, vi bor i stan och det är ju en smidig vagn på bussar, tunnelbanor och i butiker. syskonvagnen är ju ett monster i jämförelse
    nenne40 skrev 2010-07-16 11:48:20 följande:
    sjögurka - ja, vi bor nära gränsen mot Skälby (där vi för övrigt oxå tittade efter hus innan vi hittade detta). Du vet att när du lämnar Skälby och åker mot Hässelby så kan du välja att åka vänster mot Åkermyntan eller höger mot en skarp vänstersväng. Vi bor längre bort efter den svängen, bortanför den lilla matbutiken som ligger mitt på Blomsterkungsvägen
    Ja, vet precis! Där har jag haft kompisar som bott. Mysigt område

Har precis kommit hem från sös där vi gjorde överburenhetskontroll. Först ctg, allt såg fint ut. Inga sammandragningar av större karaktär. Bosse (Kurt, Rune, vi har många ful-namn) ligger med huvudet nedåt, ganska långt ner. Men HÖR PÅ DETTA - livmodertappen är bara 1 centimeter och jag är öppen drygt 3!!! Hon kunde tänja det ytterliggare nämligen så nu väntar vi på att det ska starta av sig självt   Eller ja, det har väl redan startat...
  • j 3 n N y

Ja det var riktigt goda nyheter. Var inställd på att tappen skulle vara stenhård och helt opåverkad och så bara brister läkaren ut i värsta glädjeropet! Det var inte skönt när hon gjorde själva uttänjningen, men det är väl inget mot vad som komma skall

Saza: Kurt är coolt! Och helt ärligt så tycker jag att Rune är hur ballt som helst. Molly och Rune liksom

Knastroll: Hoppas du kryar på dig under helgen. Drick mycket vatten och se till att vila.

• j 3 n N y
    Korv: Men jösses, jag var som en valross med Molly  Gick upp runt 25 men gick ju ner 30 på typ tre månader som sen stannade borta tills jag blev gravid igen. Nu har jag gått upp 19 ungefär...

Visst är det ballt när de börjar göra en massa saker på kommando. De förstår ju minsta viskning, det går inte att ha hemlisar längre... Glass och pizza är ord vi numera bokstaverar här hemma Vad gulligt det lät med moonwalk, du måste filma och visa

Saza: Det där med talet har kommit de senaste två veckorna för Molly. Nu sätter hon ihop två-ordsmeningar helt plötsligt. Men mycket är väl sånt som bara jag och Jens förstår, hon tecknar och pratar. Vänder på orden; dator är dutta och chips är pisch Är du orolig tycker jag du ska ta upp det, men tror du inte att caspians hörseltest sätter lite griller i huvudet på dig? Hoppas det inte är något i alla fall, men är det något vajsing så finns det ju massor med fina hjälpmedel! Tror som nenne att man ska gå oftare på magkänslan.

Sitter och börjar få ondare värkar. Men det är fortfarande bara som lätt magknip... Väntar på att det ska göra superont snart...

Undrar förresten var tobiq tagit vägen? Flyttar de kanske? Och hur har det gått för L33L00 som skulle flytta från Gotland? Hallå tjejer
    M♥LLY 080901 ~klutt.blogspot.com~
  • j 3 n N y

Nej, är fortfarande här... Buhu :( Är nog sist i världen att inte ha Facebook tror jag! Kanske skaffar mig snart...

Hade en massa värkar tidigare ikväll men sen 21-tiden är det helt dött. Suck, är så less!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7