Counterfeit skrev 2010-03-09 15:56:14 följande:
Men vad roligt! Sånt värmer mammahjärtat!Hur gammal är han?
Han är sju år. Och innan hade vi en period med våldsamma utbrott i klassrummet och han vägrade göra något skolarbete över huvud taget trots att assistenten fanns där för att hjälpa så det är verkligen en jättestor förbättring. Fast mitt i detta glömmer man nästan bort att vi inte hade nått det kortsiktiga målet i åtgärdsprogrammet man blir ju bara så glad att han mår så mycket bättre nu. Jag tycker det var ett lite konstigt mål och I reserverade sig också så det står i åtgärdsprogrammet att han inte godkänner detta mål.
Den första stunden på dagen är inte assistenten där och läraren är ensam med klassen. Målet är att I då ska sitta själv och jobba med det som hon lagt på hans bänk. Det som jag egentligen har emot det här målet är att det känns inte som att det handlar om I eller vad som är viktigast för honom att fixa just nu, utan det handlar mer om att det är jobbigt för läraren att ha klassen själv på morgonen så det hade vart praktiskt för henne om I inte ställer till med problem då. Fast jag har inte riktigt lyckats sätta ord på detta när vi hade möte men fick bara en konstig-känsla för det är väl bättre att ha ett mål som I faktiskt kanske kan klara att uppnå, och sen går man vidare med nästa grej. Vet inte om jag tycker att det viktigaste för honom just nu vad gäller hans skolgång är att han jobbar just på den första lektionen på dagen när han inte har assistenten där. Vet inte om jag tänker helt konstigt nu, hur tänker ni att det låter?
Förresten ska vi testa fotboll på måndag och gamla bästisen från dagiset kommer med

Hoppas de gillar det båda två.