Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

åsau skrev 2010-04-14 13:26:21 följande:
    Jag oxå.. Är ganska skraj för spöken, andar och sånt där fortfarande trots 30 år fyllda. Jag såg tex på The Haunting in Co...öh för ett par eller tre månader sen och ännu får jag mardrömmar. Den är ju baserad på en verklig händelse.. Hu!Och sonen säger sig se "någon" i vår lägenhet ibland.. Han är själv rädd.. BLÄ!
    Skönt att jag inte är ensam om det iaf
    Usch va läskigt, min son pratar med spöken hemma hos mormor, och både mormor och moster säger att det spökar där. Moster blev inlåst där på övervåningen när hon var ensam i huset och nyckeln satt i dörren på andra sidan mot trappen. Hon fick ringa nån som fick åka dit och låsa upp för henne. I började prata med de spökena redan när han var typ två år, fast han inte kunde prata då mer än på sitt låtsasspråk. Sen när han blev äldre började han säga saker som att de blev arga eller störda och att vi inte borde vara i det rummet just då. Usch jag ryser när han säger sånt men låtsas som ingenting. Och när vi går över kyrkogården börjar han också prata med "folk". Men han har livlig fantasi säger jag till mig själv Och jag med...
  • TwistedSister

Petrah: Vad roligt att han är positiv till att flytta! Men trist att det blir bråk på fritids. 

Solskina: Hur menar du att vara försiktig och bejaka det de ser?  

• TwistedSister

Aha då förstår jag. Jag brukar inte kommentera det mer än mmm eller jaha.

Igår fick jag se en teckning som I hade ritat av assistenten, själv sa hon att det var en gullig teckning eller liknande. Iaf var det på assistenten med huggtänder och vassa klor, och bredvid en liten pojke som såg lovligt förbannad ut. På baksidan hade I skrivit bland annat jag tål inte ljudet av dig och jag hatar dig din jävla fuck you osv.. Ja gulligt var ordet.

Äsch det där bryr jag mig inte om sa assistenten. Han är arg nu för han inte kommer undan, han måste göra någon skoluppgift varje dag och det backar jag aldrig på. Skönt iaf att hon tål behandlingen utan att bli arg, inte ens jag själv är nog så duktig på att ignorera det där alltid när han sätter den sidan till.

Läraren säger att hon inte alls kan hantera I, om inte assistenten är där någon dag så får han sitta och spela dataspel hela dagen för att hon har gett upp och för att han inte ska förstöra hela dagen för de andra i klassen. Personkemin stämmer inte alls mellan de två. Och nu när det blivit varmare och behagligare ute har han börjat strunta i att komma in efter rasterna igen och skolkar istället, å drar tydligen med sig en kompis på det också.

• TwistedSister
    ak74 skrev 2010-04-15 08:57:05 följande:
    GRRRR Jag är så himla arg!!! I morse när jag skickade R till skolan meddelade jag att stödläraren där R är placerad hos nu när han inte får vara med klassen kommer senare och R gick då till klassrummet där övriga klassen sitter. Där blir han ivägskickad av läraren som säger att här får du inte vara. R blir mäkta irriterad och med all rätt säger jag. Han känner sig ovälkommen och vet inte vart han ska ta vägen. Han skickade ett SMS till mig där han skrev att han kommer hem. Han orkar inte mer! ...Så nu sitter jag här fly förbannad och med en väldigt ledsen son. Jag har mailat rektorn och läraren och kräver en förklaring. Får se vad de svarar...
    Men usch vad dåligt det verkar va med den skolan.
  • TwistedSister
    åsau skrev 2010-04-15 10:31:55 följande:
    Vi fick veta på vårt BUP att vi får ordna hjälpmedel själva. Och vi vill så gärna se om ett bolltäcke kan hjälpa vår son. Men, det är så himla dyrt också.En kompis har erbjudit sig att sy ett åt oss, vi får se om det kan fungera.
    Det går inte att köpa begagnade?
  • TwistedSister
    Petrah skrev 2010-04-15 11:51:10 följande:
    Ibland blir jag så irriterad på att allt ska tystas ner så mycket om ADHD. Det är som om det är nått konstigt fult och illa att ha det. Jag fick själv min diagnos förra veckan och skulle gärna vilja att folk visste mer om ADHD och gå ut i skolorna för att prata mer om det. Eller överhuvudtaget i samhället eftersom det är så vanligt. Jag tycker det är fler o fler som får diagnosen. Om folk bara visste mer om adhd så skulle dt kanske inte tystar ner så mycket. Nu begär jag ju självklart inte att man ska få all förståelse för av hur dt är att leva med det eftersom jag tror dt är nästan omöjligt för nån att veta det.
    Ja det är hemskt. Jag känner en som är helt nyutbildad specialpedagog, som läst utbildningen här i sverige och är fast övertygad att adhd inte finns. Undrar ju om det är nåt som fattas i utbildningen då... Som tur är har han bestämt sig att inte jobba som lärare utan ska plugga vidare, tur för barnen alltså
  • TwistedSister
    Petrah skrev 2010-04-15 15:01:23 följande:
    Ja det är ju tur det. men om dt inte är Adhd vad tro han då att dt är? Jag tycker dt är skönt att dt kommit ett namn på detta. men dt finns ju såklart en personlighet bakom Adhd´n oxå. Vi är ju inte bara en bokstav heheee..... 
    Jo de är ouppfostrade helt enkelt. Och för att föräldrarna ska slippa anstränga sig så drogar de ner barnen istället. Orkar inte ens diskutera med honom eftersom han klarat sig igenom hela lärarutbildningen med dessa åsikter i behåll så är det nog inte ens nån idé. 
  • TwistedSister
    Rona skrev 2010-04-15 22:24:22 följande:
    Vänta bara tills han får egna barn. Och att de har ADHD...det är nästan så man hoppas så han kommer till insikt! När jag var ung o barnlös måste jag erkänna att jag också hade såna tankar. Nu är jag 40+, har jobbat som lärare i flera år, har tre barn varav en som förmodligen har ADHD. Nu vet jag bättre! :)
    Hmm jo han har barn det är därför vi känner varandra för våra barn har gått på dagis ihop. Men han har aldrig kunnat förklara varför I är som han är, han bara kliar sig i huvudet när jag frågar vad han tänker om det... Men som sagt orkar inte riktigt diskutera med honom han kommer ju ändå inte jobba med det så det är bra.
  • TwistedSister

Jo i skolan klagar de på det, att I rapar klasskompisarna i ansiktet och att fisa gör han gärna en grej av, inget han skulle smyga med direkt.
    Svordomar kunde han inte en enda innan han började sexårs, då kom han hem från skolan från dag ett och kallade mig jävla hora och sen har det bara fortsatt. Han är också väldigt "kreativ" med att hitta på nya svordomar genom att på olika sätt kombinera de han redan kan. Usch va tråkigt det är ibland önskar man att de kunde få gå kvar i sin lilla skyddade värld på dagis för alltid.

• TwistedSister
    norgesessan skrev 2010-04-16 21:14:39 följande:
    Det är tyvärr skrämmande hur vissa som klarar sig på lärarutbildningen är..Har sätt för många när jag har varit i skolan..(utbildar mig till förskollärare).
    NEJ!!! Vad tråkigt Jag hade hoppats att han var lite unik.
Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind