• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2010-03-26 16:56:52 följande:
    Hej allihopa!Curlyred Välkommen! Lycka till med allt nu!Anlo, Hej! Har förskt haft koll på dig ett tag även om jag inte vart superaktiv Vilket helvete att ÄL inte kom, va tråkigt! Jag hade defenitivt kört på färskt innan sommaruppehållet! Jag  känner av samma stress som dig och är livrädd för det där somaruppehållet Vill inte vänta längre och tiden bara går och går.....Dock börjar jag spraya (långa metoden) nu den 30e och har planerad ÄP V18 i början av Maj. Tankarna snurrar i huvet hela tiden och hr jag än försöker att tänka på annat tänker jag konstant på om jag inte kunde bli gravid nu. Hade ÄL i söndags/mån och mys i Lördags Men jag vet ju att det händer ju bara inte...det har ju inte hänt på  2år och vå ivfer så varför nu?! Bara ÄL +5 idag men känner inget och det för mej betyder minus redan nu. Jag jämför med min förra graviditet som jag kände av redan direkt efter ÄL.....SUCK! Ja ja, jag hoppas innerligt att det ska ta sig för både dej och meji nästa vända!Kram!
    Ja vi vet verkligen att vi lever :) Det är så orättvist. Pratade med en jobbkollega häromdagen. Kläcker ut att hon är gravid i 12 v. Dom har nyligen träffats osv. Ja du vet hur det är. Man sväljer, ler och gratulerar...

Känner mig så kluven inför detta med färsk försök. Skulle vara såå skönt att slippa göra det. Tror du att jag har större chans med det jmf med mina två i frysen.
    Mådde ju inte direkt bra under stimuleringen så det är inget man längtar till... Samtidigt vet man ju inte hur många ggr man måste göra detta för att lyckas.
    Om man lyckas...

Om jag hoppar på direkt nu på ett nytt färskförsök får jag spara ett frystillfälle då från denna omgång. Vi köpte 3-packet o då ingår ett färsk/ett frys per IVF omgång.
    Nån som vet?

Kram kram
  • anlo24
    Cahela skrev 2010-03-26 18:32:34 följande:
    Anlo: du har ett frysförsök gratis per trepack inte per IVF omgång. Även om du får fler frysisar i ett trepack så är det endast en frysåterföring som är ingår i priset.
    Då har jag helt missuppfattat det. Men då känns det egentligen ganska självklart att göra ett nytt färskförsök istället.

Jag som trott att jag har totalt 6 försök om jag fick ägg till frysen men då blir det max 4 försök. Känns lite snopet :(

Kommer jag behöva vänta en menscykel nu då? Fick mens i må. Antar att jag kommer att göra den långa metoden igen.
  • anlo24
    Kakor skrev 2010-03-29 07:27:43 följande:
    Hej på er!Imorse på RD 11 testade jag !! Vågar inte riktigt tro på det än men det känns så annorlunda den här gången än tidigare. Har aldrig testat + någonson tidigare. Nu hoppas jag att det fortsätter att visa +. Ska köpa fler grav.test och testa mer i veckan innan min officiella TD på fredag!
    Stort GRATTIS Cookie!!! Blir gråtmild av att läsa att du är gravid. Äntligen sker det. Såå kul!!

Vad har varit annorlunda denna gång?

Stora kramar från mig
  • anlo24
    Susie skrev 2010-03-29 10:14:21 följande:
    Anlo, HAr ni bestämt er för ett färsk och fått tid?Jag ringde min läkare förra veckan för att kolla så att det verkligen inte fanns nån tid i V 17 men nu var de framme i V21 har jag för mej att han sa, så skynda att boka! Hur ser planen ut?Kram
    Hej Susie

Sitter nu i tlfkö... Ska försöka att boka ett nytt färsk försök :)
  • anlo24

Nu har jag en plan. {#lang_emotions_smile} Känns så bra. Jag kommer att göra FET denna månad. Och om det misslyckas kommer jag göra ett färskfärsök innan sommaren. Fått det prel bokat till v22. Isf blir det den korta varianten då jag hade sån sjuk huvudvärk av sprayen sist. Blir det den långa varianten så blir ÄP v 23-24. V 24 är sista veckan för ÄP.

Kör FET nu denna mnd i väntan. Annars går denna mnd till spillo.

Ha en bra dag. Kramar AL

• anlo24

Hej smassk!

Jag har nu pratat klart. Vad söt du är :)

Verkar vara uppbokade v 18 men tror inte v 19 är helt kört. Ring direkt o kolla!

Vad gäller provsvaren så tror jag att du får be om dom när du ringer. Jag har inte fått nga provsvar varken från CVL eller landstinget.

Lycka till nu.

• anlo24
    Särlan skrev 2010-03-29 11:04:27 följande:
    Anlo24: kul med en plan! Känner igen det där. Och vad bra att du kan klämma in en FET däremellan. Det kanske är allt du behöver och du blir gravid med en fryst liten en, men det är alltid lugnande att ha en backup plan. Och så är det som du säger, skönt att inte bara låta väntemånaden gå till spillo och känna att man gör något under tiden.Hur många frysta hade du?/S
    Jag har bara två. Min sambo tycker nog att vi ska spara dom inför syskonförsök. Våra kompisar gjorde så. Men jag känner att jag inte orkar tänka på syskon nu. Mitt fokus ligger på att få ett barn... :)
  • anlo24

Susie. Jag kommer att börja testa med stickorna imorgon på dag 10 denna gång. Började på dag 12 sist. men räknar nog med att ÄL i påsk nån gång. Har legat mellan dag 14-16 när jag testade förrut. Så jag får sponsra apoteket lite extra denna gång... :)

Kram

• anlo24

Jag ska på möhippa på ons nästa vecka. Så helst inte ÄL för tidigt gärna FET på to :)
    Kan man beställa det?? :)

• anlo24

Hej Embla

Har du pratat med kliniken? Vad sa dom?

Kramar till dig

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen