• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Grattis Hhoppas.

Bra skörd. Jag håller tummarna för dig.

Kram

• anlo24

Stort GRATTIS Embla. Då var det förhoppningsvis värt mödan. {#lang_emotions_smile}
    Får du ET imorgon?

Kram AL

• anlo24

Har nu varit på mitt första VUL.

Hade 5 blåsor på hö sida. "Var på gång på vä". Inväntar nu provsvaret. Evt blir det nytt VUL lö el må. Och om jag ska höja dosen. Han var nöjd med resultatet.
    Men det tror att jag han bara sa för att muntra upp mig. Har känt på mig att jag skulle ha få ägg eftersom jag känt så lite i magen.

Prel ÄP tis-to nästa vecka. Tidigare har jag hoppats på to men nu känns det som ett misslyckande... Man är ju knäpp... Hihi.

Berättade om min h-värk. Sa att det var en biv på sprayen. Kunde byta till en annan men det är lite sent nu när jag är så långt kommen i beh.

Trots mina blödningar så bygger slemhinnan på sig som den ska. {#lang_emotions_smile}

Hur har det varit för er?

Kram AL

• anlo24

Grattis Cookie!! Kommer att hålla tummarna för dig.

Tänkte imorse när jag satt i väntrummet att kanske nån av er tjejer var där samtidigt :)

Jag har nu fått ökad Puregon dos från 150-225 IE. ÄP på ons.
    Blev uppringt av BM Ingela i em. Hon sa att 5-10 ägg var normalt. Att det är kvaliten och inte antalet som räknas.

Hur har du gjort med jobbet nu dessa dgr? Har du berättat, semeter eller sjukskrivet dig?

Kram

• anlo24

Haha. Då var vi där samtidigt. Jag kom kl 8.40.

Vilken läkare hade du? Jag träffade TorBjörn men tog bl pr först.

Kram

• anlo24

Jag behöver ett råd.

Vi ska bjuda hem kompisar på middag imorgon som jag inte vill ska veta om vår IVF beh. Är det ok att ta 1-2 glas vin eller ska jag ta cola?? Dom har en liten baby och vet att vi försöker få barn. Men fått lite konstiga kommentarer. Så jag är lite besviken på dom.

Har ÄP på ons.

Hoppas på goda råd. {#lang_emotions_smile} Kramar

• anlo24

Är det nån som vet normalvärdet på Östrogen provet man tar? Försökt att googla men svårt att få fram nått som verkar relevant.

Jag hade 960 på sprutdag 7. Vad har ni haft?

Hade 5 blåsor på hö o på gång på vä sida så dosen höjdes. Är det antal blåsor och inte värdet i sig som styr sprutdosen. Förstår inte riktigt detta samband.

Är det nån som har koll på detta? Förklara gärna.

Kramar på er

• anlo24

Lycke till idag Hhopas! Spännande att höra hur det gått.

Tack för era svar. Jag trodde att 960 var ett bra värde men då förklarar det att jag får höjd dos på sprutorna. Tycker att det känns lite osäkert att jag inte ska göra ett nytt VUL innan ÄP.

• anlo24

Kom på en dum fråga.

När man har ÄL, är det ägg som faller ut då vid ägglossning eller kan det vara "tomma" blåsor? Har aldrig tänkt i dom termerna förrän nu.

Cookie: 6 befruktade ägg låter som ett jättebra resultat. Innebär det att "dom har överlevt" och du får 5 till frysen? Eller är det för tidigt att veta idag.

Kram AL

• anlo24
    Hej på er.

Vet inte om jag gjorde bort mig just. Ringde jobbet och frågade om jag kunde få ledigt ons-fre. Endast to gick. Sa då att jag måste vara ledig eftersom vi ska göra IVF på ons. Så då fick jag sjukskriva mig...

F-n känns nu som jag kunde skippat att säga nått. Hon frågade ingenting. Undrar om hon fattade vad IVF är?? Vet inte om det var bättre om jag börjat med och berättat om IVF o sen bett om ledigt.

Jag hade ju inte velat berätta nått från början. Men tänkte vara schysst. Tänkte säga att hon inte fick berätta detta vidare men fick inte fram det. Rädd att jag skulle börja gråta...

Så nu har jag ångest att hon säger nått. Främst till andra chefer.

Fan fan fan. Nu är ångesten dubbelt så stor {#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen