• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

myran6801 skrev 2010-05-12 09:40:25 följande:
    Djurgårdsrutan@ tack för kramar. Just nu är det jobbigt. Tårar rinner ned för mina kinder. Men skall strax ta mig i kragen och åka iväg en stund och träffa mamma. Skönt att inte behöva jobba idag iallafall. Känner inte igen mig själv just nu.Kramar M
    Men Myran så trist. Jag var verkligen helt säker på att du var gravid. Och det var du ju iof. Mina tårar trillar också ner för kinderna. Tycker så synd om dig!
    Men som du skriver detta visar ju att du kan bli gravid så jag tycker absolut att ni ska samla kraft till ett nytt försök. Ge inte upp ni kommer att få en bebies!

Stor kram till dig!  Ta hand om varandra {#lang_emotions_heart}
  • anlo24
    Susie skrev 2010-05-12 19:58:13 följande:
    Embla! Gud va skönt! Jag håller tummarna att ert lilla fina ägg finns där och att ET sker som planerat nu! Grattis till de tre fina!Anlo, glömde skriva och tacka för ditt informativa inlägg ang. Dr B hade sagt! Jag vet inte, ibland känns det som allt går på statistik....med tanke på hans svar "vi vet inte om det krävs 1, 5 el 10 försök..........ni har ju precis som vi väldigt höga odds att lyckas och har ju gjort en IVF och ett FET. Skönt att du slipper den långa metoden nu! När planerar ni för nästa IVF?Fy, hatar och älskar att ruva på samma gång! Jag var ett pucko och fick ett infall igår med mina 10 gamla gravtest och tog ett på em......som visade positivt, falskt positivt är vad jag förmodar och får skylla mej själv! Fattar inte varför jag tog det men jag glömde eller förträngde väl Ovitrelle sprutan....idag 9 dgr efter Ovitrelle....och det känns som vanligt för mej veckan innan mens Inte ett minsta minsta symtom på att nåt skulle vara pågång......Nu har texten blivit helt knäpp! Går inte att ändra sorry
    Vad dr menar är nog att vetskapen inte kan säga hur lång tid det tar. Men han säger att det finns inget som säger att det inte skulle hända så småningom. Så man får hoppas på det...

Jag kommer nog att få min mens runt pingst o startar då med sprutorna. Fick hem recept o papprena idag. Prel ÄL blir v 22-23.

Jag trodde att ÄL sprutan kunde sitta i till max 10 dgr så att det är pos så tätt inpå borde väll ändå vara pos. Eller?
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-05-12 23:13:35 följande:
    tack alla goa tjejer!  Curly, om du tror att ägglossningen hamnar på fel datum så går det faktiskt att äta östrogentabletter, tex progynon. Det får jag göra vid fet eftersom jag inte har egen äl och inte kan framkalla det mha sprutor eller pergo. Med östrogentabletterna bygger man upp en slemhinna och sen lurar man kroppen att den haft äl genom att börja med vaggisar. Men det är egentligen i trejde hand man väljer den här metoden, det bästa är att göra fet i egen cykel, näst bäst genom framkallad äl och sist genom progynon. Däremot kanske det går att försöka förlänga din nuvarende cykel så att du kan tajma in nästa bättre? Men risken är väl då att man kanske pajar nästkommande också..  Susie, men fy dig som testar så tidigt!! äl-sprutan kan ju sitta i tio dagar men jag tror också att det är max.. så att du har positivt på dag nio bådar ju riktigt gott. Men jag tycker du ska hålla dig lite till och testa sen igen. Håller tummarna!! Anlo, skönt att ni ska börja snart igen! När är pingst? hihi, inser att jag inte har nån koll på det men det är väl ganska snart? Tjorven, äl-sprutan innehåller hormon som gör att graviditetstest visar positivt. Det sitter i ca tio dagar.  Marvin, hoppas dom har på nästa apotek nu!
    Haha. Pingst är nästan helg :)
  • anlo24

Hej tjejer, jag är in o läser varje dag. Tyvärr har jag inte skrivit så mkt sista tiden.
    Väntar nu på mens för att kunna starta med mina sprutor. Idag CD 25. När tror ni att jag kommer att få mens när jag fick ÄL på dag 13??

Jag känner mig så sur o grinig o trött. Bråkar jämt med min sambo. Han är så sur för att jag inte är ute o hjälper till i trädgården o bygger på vår altan. Medans jag inte har nån lust. Lätt till gråten hela tiden. Vet inte om jag har jordens PMS.  

Tyvärr befarar jag att det inte blir bättre av att börja med sprutorna. Får lite ont i magen när jag tänker på det.

Djurgårdsrutan: Jag slutade nästan andas när jag läste ditt inlägg. Så skönt att det ordnade upp sig.

Till er alla stort lycka till!!
    Så glad att ha er som en liten ventil.

Kram på er.

• anlo24

Susie: Det är helt fantastsikt. Äntligen händer det. Blir såå glad för er skull. Måste kännas helt underbart. Det ger oss andra även lite hopp att vi också kommer att lyckas en dag.

Kram kram

• anlo24
    Susie skrev 2010-05-18 22:45:14 följande:
    Hej Anlo!Jag känner med dig och du är inte ensam om att ha ett mindre krig hemma under de här perioderna! Här har det också pågått rejäla bråk som stundtals liknat skiljsmässa och ibland sandlåde stadie....... Ursch, det ÄR tungt! Man orkar inte vara på topp när man går igenom sånt här. Man får va glad för de stunder man är glad och sig själv! Den borde väl komma om ca 2 dar eller liknande....? Hur lång cykel har du eller vet du vad din lutealfas brukar vara? Spännande, inte alls långt kvar gumman! Det måste ju ändå kännas helt underbart att få hinna med den korta metoden nu! Håller alla tummar för dig, det vet du!Kram!
    Tack för dina ord. Känns alltid skönt att ha nån som förstår. Jag börjar gruva mig redan nu för nästa ivf medans min sambo kommer att börja nån dag innan TD. Så vi tänker o fungerar lite olika. Skulle ibland önska att jag kunde vara lite mer som han. Livet verkar så mkt enklare då...

Jag brukar inte ha ÄL så här tidigt. Ligger oftast mellan 16-18. Har då runt 32-34 dgr menscykel. Så jag vet inte vad jag har att förvänta. Min temp har inte gått ner än men hade lite känningar över magen igår kväll.  

Kram o sovgott.
  • anlo24
    Marvin skrev 2010-05-22 10:47:27 följande:
    Behöver jag säga mer??Jippi!!
    Stort grattis Marvin. Vilken fantastsikt rolig nyhet. Man blir så glad. Hihi.

Kram kram
  • anlo24

Hej tjejer. Jag behöver lite råd.

Fick min mens idag. När jag pratade med kliniken igår så fick jag till svar att jag kunde börja på mensdag 1 eller 2 med mina Puregon sprutor. Att jag kunde välja själv. Men de ville att jag skulle höra av mig så vi kunde planera lite mer i detalj o boka in VUL osv. Min läkare hade skrivit sprutstart dag 2. Och hon trodde att det kunde bero på att man vill se att mensen verkligen kommit igång. Men jag har spottings 2-3 första dgr så mensen börjar alltid lika veligt. Har ringt kliniken men missade tlf tiden så jag lämnade ett meddelande.

Så till den stora frågan. Ska jag börja ikväll eller imorgon?? Tar tacksamt emot råd.
    Är det nån som vet upplägget så jag kan planera in det isf efter mitt schema/jobb.
    Har gett upp hoppet om att bli uppringd idag.

Trevlig kväll. Kram

• anlo24

Stort GRATTIS Dahlia. Så kul. Intressant att ägget det skulle valt tidigare inte var det som var mest dugligt efter ytterligare nga dgr. Fast det speglar egentligen det man läser här på FL också. Att vissa blir gravida med 2-3 celliga ägg o andra inte med 4 celliga. Det kanske skulle visa sig om man odlade vidare på dessa celler.

Försök att tänka positivt. Det är nya möjligheter nu. Fast jag har full förståelse att det gnager hela tiden.

Stor kram

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-05-23 11:18:56 följande:
    Marvin, stort grattis!! Men du kanske haft det på känn? Dahlia, grattis till et! Såklart det är många delmål i en graviditet men man får försöka att glädjas lite också mitt i alla oro. Hoppas på plus nu så kan du stryka punkt ett Anlo, hur gjrode du med sprutorna? grattis till sprutstat!
    Jag kommer att börja spruta ikväll. Blöder mycket idag så nu är mensen igång. VUL nästa lö. Känns nervöst o förväntansfullt samtidigt :)

Nu haglar det ute... Vad är detta för väder??
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen