• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

myran6801 skrev 2010-06-16 21:09:11 följande:
    Anlo@ håller tummarna, vem vet......stor kram M
    Tack. Ja usch o fy vad jobbigt detta är.
    Hade du nga symtom när du fick pos?

Hur är det med dig nu?

KRAM
  • anlo24
    Märtalina skrev 2010-06-17 10:28:51 följande:
    Anlo24: När jag plussa hade jag världens mensvärk, svullen, svettig och allt vanligt mensigt. Gick tom med tampong och bara vänta på mensen. Plussade iaf! Så det här med symptom är helt galet!
    Tyvärr har jag inga symtom kvar så det är nog ganska kört. TD på må. och BIM i helgen. Så nu har jag hemska dagar framför mig :(

Hur mår du själv? Vilken vecka är du i?
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-06-17 22:16:45 följande:
    Anlo vännen, ge inte upp! Hållar alla tummar och tår!!! Kram M
    Tack känns som det behövs. Idag fick jag sån mensvärk (tror jag iaf) och magknip. Var hemma hos en jobbarkompis. Ville bara lägga mig ner o gråta. Varit inne i stan hela dan o kvällen. Varit på toa massor av ggr o kollat efter mens. Nu ikväll har jag haft som kramper i äggstockarna. Fy detta är verkligen en pina. Vill bara lägga sig under täcken.
    Är på så hemskt humör.

Kram kram
  • anlo24

God morgon.

Sen igår kväll har min temp sjunkit från runt 37 grader till 36,8. Är det dags för mensen nu tro.
    Vaknar åter igen med sprängande huvudvärk o magkatarr. Igår hade jag lite noja att jag inte ville ta Alvedon för då skulle den maskera min kommande mensvärk. Får se hur huvudet känns lite senare. Ska jobba iem.

Min sambo kunde inte förstå riktigt varför jag var så ledsen igår. Det var ju inte kört så länge mensen inte kommit. Och efter 14 dgr så blev jag helt plötsligt ledsen.
    Ja vad säger man. Kanske man överreagerar. Eller så förstår han inte pressen av att titta i trosan tusen gånger o känner efter varje mm om hur kroppen känns. 

RD 13 idag. Började då få lite bruna Crinonerester på behållaren sist. Nu har jag Progresteron vagg denna gång. Ojoj vad detta kommer att bli en jobbig dag.

Hoppas att ni andra för en trevlig fredag

• anlo24
    Susie skrev 2010-06-18 14:24:03 följande:
    Anlo, Fy fan rent ut sagt! Jag vet exakt hur du mår, det är j så fruktansvärt! Dessa karlar!DemonDe fattar ju ingenting ibland! Jag hller tummarna så de blir blåa! Kollar in senare ikväll och ber att inget har förändrats! Gör du nåt test i helgen eller orkar du vänta till TD om mensen inte kommer? STOR KRAM!
    Tack skönt att ni iaf förstår {#emotions_dlg.flower}

Har fått spotting nu o så börjar alltid min mens. Kommer att testa i em. Ringer sen kliniken o gör upp en ny plan för aug.
  • anlo24
    tjorven01 skrev 2010-06-18 16:25:31 följande:
    Anlo,
    Fy vad tråkigt Gråter, hade hoppats sååå att du skulle plussa för vår skull. Men du har ju inte testat än jag håller min tummar så hårt det bara går.
    Kram
    Nu har jag testat neg. Dessvärre. Har du/ni andra testat med att kissa på strålen. Svårt att veta när 3-7 sek gått. Fick ett neg sträck som inte hade samma fyllnad hela vägen.
    Har det nån betydelse. Eller är neg alltid neg oberoende hur det ser ut.

Kram
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-06-18 21:15:39 följande:
    Anlo:CvL rekomenderar att testa en gång till på TD om man testar för tidigt och det är negativt. Samt att testa på morgonen.

Att kissa på stickan eller ha den i en behållare borde inte vara någon skillnad. Ser du kontrollstrecket som man ska, kan man anta att resultatet gäller. Negativt test behöver inte vara neg., men kan vara för svagt prov eller för tidigt, däremot är ett positivt test alltid positivt.

Hoppas du bara testade för tidigt!! Lycka till.

Kan annars rekommendera RFSUs tester, billigare än Clearblue och enkelt att läsa, känsligare också så att man kan testa tidigt.
    Tack för ditt svar. Då ska jag köpa ett sånt test till nästa test. RD 13 idag. Min mens börjar däremot alltid med spottings så jag har inga direkta förhoppningar.

Kom på att jag inte tagit progresteronet till lunch varken igår eller idag. Antar att det inte har nån betydelse. Eller??
  • anlo24

Tack tjejer. Ingen mens än. Känner inget i magen heller. Men det kommer säkert under dagen. Får minimalt med brunt inslag på pappret när jag torkar mig.

Däremot är jag lite villrådig ang Progresteronet. Jag trodde (och borde ha) en kartong kvar men den var tom. Så nu har jag inga vagg kvar. Hur tycker ni att jag ska göra? Ringa kliniken om mer eller sluta??

Kram på er.

• anlo24

Hej tjejer. Hur har ni det i bröllopsyran? Var ni in till stan o kollade på brudparet igår?

För egen del så pratade jag med gulliga BM Ingela på kliniken igår . Hon pratade med dr Tomas. Och dom enades att jag skulle fortsätta med proggisarna tiden ut så jag fick ett nytt recept. Då hade man inget att skylla på. Hon menade att eftersom mensen inte kommit igång så kunde jag ändå vara gravid. Kunde ha testat för tidigt. Så nytt test imorgon på TD.

Imorse fick jag lite färskt blod men sen lite spottings. Men mensvärk nu så det borde komma igång mer snart.

Ska ut lite i solen nu. Varit på jobbet hela dan.

Kram till er alla.

• anlo24

Tyvärr fick jag mens igår kväll o testade neg imorse. Det var ganska väntat men som alltid finns det en gnytta hopp kvar. Fast det mesta rann ut igår kväll.

Nu återstår dock hur vi ska gå vidare. Vi har ett färsk försök kvar. Ska vi ta det eller byta mot två FET?? Jag är så tacksam om ni har nga ideer/tankar. Vi har 4 st i frysen.

Jag kommer att behöva ringa kliniken i em.

Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen