• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2010-08-30 11:49:34 följande:
    Hej bruuudar!!!

Myran, Åh, jag känner såå med dig gumman! Förstår att du är orolig men försökatt  tänka att det är ju bara ett liiiitet ägg som behövs för en liten speciell människa! Vad sa läkaren på Vul ang fler äggblåsor? Kan fler blåsor utvecklas fram till ÄP? Nu är alla fall ÄP satt och jag håller alla tummar för dig nu! Tänk inte på förkylningen, sköt om dig bara så att du kan må lite mindre deppigt! Jag var halvkrasslig med om jag minns rätt, rökte endel innan, var deppad och låg, blev utsatt för en hel del press psykiskt under ÄP som fick mej att må dåligt osv osv osv....ändå hände det ofattbara!
    Ska kolla in varje dag nu och ber till min "Angel" att du blir gravid nu.
    Många Kramar!

Anlo, WOWWO va spännande!!!!! Du kan helt säkert lite på utslaget. Om den blinkar så har ju testet fungerat och hade det inte funkat hade du ju inte fått en eller hur? Om du har ett extra så ta ett för att stilla din nervositet! Gud va härligt! Hur känner du dig?! Kram!

pp08 Grattis! Vilken känsla! Det är få känslor i världen som uppbringar den lycka som när man fåptt tillbaka ett embryo! Det låter ju jättelovande att ägget kom från samma omgång med er andra Jag tycker dock att Oddvar verkade "säga mycket" som jag inte riktigt vågade lita på och för oss sa han tex tvärtom, att oavsett om ägget tas från en "skörd" som inte varit lyckosam vid förra försöket så har det INGET med det att göra. Men för er så litar vi förstås på tidigare erfarenhet av dessa ägg
    Lycka till nu!
    Hej hej vännen.

Hur är det med dig? Har inte hört nått hur det går för dig? Vilken vecka är du i? När är BF?

Jag känner mig glad o lite hoppfull idag. Behövde verkligen en nytändning nu. Det har varit en lång aug mnd att bara vänta sen förra äl som vi föll på målsnöret på. Varit en liten surpuppa ett tag så nu hoppas jag att detta vänder till nått gott :)
    Jag tog just ett till test in case of. Och det var också pos så nu  är jag lugn. Jag har nämligen ingen trådig flytn eller så. Tp har gått upp 0.3 gr till idag o kanske jag har lite ont i magen ;) Var ganska säker imorse att det inte skulle vara nått så jag blev lite förvånad över detta omslag.

Men den som väntar på nått gott... Hjärta

Kram kram
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-08-30 12:26:39 följande:
    anlo: (positiv) utslag på ÄL testet är positiv. SKulle det ha varit för lite urin på stickan, får du ett felmeddelande i displayen (efter blinkandet), typ som en liten (adress) bok. Men eftersom du fick utslag har det varit tillräcklig mycket !! Lycka till nu; hoppas allt går bra!!

Förresten, jag kollade upp det där med stickarna från digitala testet. Och jag har ALLTID sett 2 streck när jag drar ut stickan (som man sätter i digitala behållaren) när man har fått utslag (även om manualen säger att man inte ska lite på det!!) . Dagarna innan utslaget brukar jag se det ena strecket (som inte är kontrollen) bli starkare....  Hoppas det kan hjälpa någon som vill ha koll på Ägglossningen Testar man för tidigt syns den ena streckan inte alls.
    Jag tänkte faktiskt idag på att det var två streck där. Tyvärr så kollade jag inte igår. Men det är intressant :)
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-08-31 17:53:58 följande:

Ikväll ska jag ta ägglossningssprutan, men hur var det med sprayen, ska man spraya på kvällen också???? Mina anteckningar är lite kluddiga så jag ser inte om jag skrivit att jag ska ta spray både på morgon o kväll. Har ju minne som en guldfisk, borde väl komma ihåg från förra gången kan man tycka! Hoppas någon av er kommer ihåg, måste juveta innan 21 ikväll, kram M

Jag har också skrivit i mina anteckningar att jag tog sista sprayen på kvällen. Imorgon blir en helt beh fri dag. :)

Stort lycka till nu!!!! Kommer att hålla alla tummar jag kan för er!!

Stort kram
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-08-31 21:28:58 följande:
    härligt, då är det äp snart!!  

Anlo, är det imorrn det är dags för fet? Lycka till!!
    Nej på to em. :)
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-08-31 21:35:12 följande:
    Ja visst ja, minne fiskmås. Men det är inte långt kvar det heller!! (försöker jag intala mig i alla fall, jag har mitt rul då också). 
    Just det. Det är en stor dag för er också. Hoppas du får nga fina bilder på bebben. Kanske du kan visa den i ditt fotoalbum ;)
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-08-31 22:26:39 följande:
    Lycka till anlo på torsdag; hoppas upptinningen och återföringen går bra på torsdag!
    TACK Glad Vi får hålla tummarna för varandra!!
  • anlo24

Myran. Jag är tyvärr sist på programmet imorgon. Hade annars varit så kul att få ett ansikte på dig. Tänk att vi kommer ruva från exakt samma dag Nu ska vi kämpa tillsammans!! Stor kram o lycka till imorgon.

• anlo24

Hej. Dåliga nyheter för mig. Alla äggen dog. Ingen klarade upptiningen :) Dom ringde mig på jobbet när jag var på väg till ett larm med en dålig patient. Hann inte fråga nått. Ska ringa dom efter lunchen. Haft ont i magen hela dan. Men ändå varit säker på att det var noja. Hur kan 4 ägg dö. Så orättvisst. Fan det är aldrig vår tur. Nu får jag lägga på smilet en timme till innan jag får gå hem.

• anlo24
    myran6801 skrev 2010-09-02 12:46:09 följande:
    Just hemkommen från ÄP och är inte så hoppfull. Bara ett ägg Gråter Har aldrig haft vidare kvalitet på äggen så chanserna är små för detta enda lilla ägg. Känns som om jag snart får inse att det vi inte blir fler än två i vår familj. Dock evigt tacksam att jag har en sån underbar man som är så kärleksfull.

Lycka till alla ni andra, kram M
    Usch detta var trist läsning. Men som sagt det behövs bara ETT ägg. Så ge inte upp än fast det är tungt idag.
    Vi som skulle jruva tillsammans. Fast för min del gick det ju inte alls :(. Var verkligen inte inställd på detta... Känns som ett slag i magen. Helt plötsligt är man på ruta 1 igen.

Oddvar ska ringa mig imorgon em. Då hoppas jag vi fastställer vilken metod som är bäst på sista ivf:en. Känner nu att det lutar mot den långa fast jag mådde så dåligt av sprayen. Denna omgång gav verkligen inget bra resultat.

Har nu köpt massa godis o hyrt film. Känns lite surrealistiskt att jag är hemma o deppar o inte liggar i gynstolen o "blir gravid".

Håller alla tummar jag imorgon för att ägget böir befruktat så ni går till ET.

Många styrkekramar till er!!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen