• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

myran6801 skrev 2010-08-15 14:14:25 följande:
    hej! igår pratade jag med CvL och fick info om att jag ska börja med sprutorna på torsdag och fick också en en tid för VUL nästa vecka. Så det går framåt.
    kram M
    Skönt att det sakta går framåt. Hur mår du nu? Fortfarande jobbigt med sprayen?

Kram
  • anlo24

Hej Myran. Det är bra med mig. På ett sätt känns det som tiden går fort o ett annat att tiden går sakta. Är ca 2 v kvar till äl. Från det att jag får mens dvs. Väntar den till veckan. Just nu känner jag avis på er som får göra ivf. Känns mer säkert jmf med fet. Tror du att dom sätter tillbaka ett el två ägg denna gång? För jag fortsätter att det kommer att gå bra denna gång. Men jag förstår din noja. Den demonen vill tyvärr alltid på besök. Sköt om dig! Kramar

• anlo24

Hej tjejer.

Jag tror att min mens är på G. Har lite ont över äggstockarna sen igår. Och ett hemskt humör. Det har jag haft sen förra veckan. Men frågar man min sambo kanske det inte är nån skillnad. :(

Känner att jag börjar komma in i en rejäl svacka. Jag börjar bli en bitter tjej o ser bara att alla andra har det så mkt bättre.

Igår kväll skällde jag på min stackars sambo för att han ville köpa godis. Jag tycker att han äter för mkt godis o han har gått upp i vikt. Sa att han kan börja träna o bli lite fräsch. Och det gäller oss båda. Men det kom nog ut lite väl barskt. Får utbrott minst en gång om dan. Som gäller lite allt möjligt, oftast småsaker. Har sen i våras funderat på att ringa psykologen som är i samarbete med kliniken. Samtidigt som det känns som ett stort steg.

Är det nån av er som träffat henne eller pratat med nån annan om barnlösheten?? Tar gärna emot lite råd.
    Var ärliga vad jag ska göra. Är det bit ihop som gäller eller?

Kramar till er! Tack för att ni finns Hjärta

• anlo24
    Marvin skrev 2010-08-16 19:31:04 följande:
    Anlo - Din sambo vet säkert att det är mens-hormonerna som gör dig irriterad, men när man är mitt i det kan det vara lätt att glömma, men tänker man efter så faller väl bitarna på plats.

Vi gjorde ju vårt IVF via landstinget i Sörmland och obligatoriskt innan vi fick börja var att gå till familjepsykologen (tror jag hon var). Det tog en timme och hon frågade en del om oss osv. Tanken var att om barnlösheten, behandlingen eller vad som (kanske) gjorde att vi behövde prata med någon så skulle vi känna till henne och ha lättare att komma dit, om vi verkligen behövde. Jag skulle absolut kunna tänka mig att boka in en tid hos henne om vi behövde. Jag tycker inte alls att du ska bita ihop...om ni är överrens om att gå och tala med någon så tycker jag inte att det är något fel i det!! Snarare är det ju bra att vårda relationen och det kanske man inte klarar helt själv i alla lägen!! Bättre att få lite hjälp och kunna hålla ihop än att glida isär...tror jag.

Styrkekram!!
    Tack för ditt svar. Jag hade nog isf tänkt att gå o prata själv. Mer för att hitta styrka. Så jag blir gladare hemma.
    Är det fel?

Kram
  • anlo24
    Marvin skrev 2010-08-16 19:41:56 följande:
    Aha, nej, det kan väl inte vara fel. Fast jag tror att du ska säga till din sambo att du går dit. Eller tror du att han inte vill att du går dit?

Kram
    Jag har absolut tänkt att berätta. Han har nog inget emot att jag går.
  • anlo24

Hej Myran.

Jag blir lite osäker men tittade i mina gamla papper o där står det att man ska minska sprayningen till en puff i ena näsborren x 2 /dag efter att man börjat med sprutorna. Så jag vet inte om man ska tolka det att du ska börja med på kvällen när du börjar med sprutorna. För det var väll inte from dagen efter? Det var ett tag sen för mig jag använde den långa metoden så jag kommer inte helt ihåg.

Känner inte att jag har varit till nån hjälp. Hoppas bara inte att jag förvirrat det mer.
    Du skulle kunna ringa eller skicka iväg ett mail. Alltid skönt att vara på den säkra sidan.

Kram kram

• anlo24

Hej igen Myran

Kollade min kalender o där har jag skrivit att jag minskade sprayningen samma dag som jag började spruta med start samma morgon. Dvs då skulle du minska sprayningen from to morgon. Är inte 100 % säker på att det var rätt men det var så jag gjorde iaf.

Lycka till :)

• anlo24

Hej Susie.

Så kul att du tittar in. Och taack för att du tänker på oss. Härligt att bebisen börjar leva runt i magen. Det måste vara en fantastisk känsla.

Skickar en stor kram till dig Hjärta

• anlo24

Hej tjejer. Idag är det ett sånt skitväder.

Jag har fått mens idag. Känns väll ändå ok. Nu får jag försöka att fokucera framåt.
    Sitter och läser på CVL:s hemsida. Där finns nu en flik med "Ett eller två embryon". Den har jag inte sett förrut. Har ni?

Det är ganska hemska komplikationer man kan drabbas av vid tvillinggraviditet. Är det värt att ta den risken? Hade nästan bestämt mig för att be om två ägg om det var möjligt. Men nu känns det läskigt. Jag vill ju inte riskera det evt barnets hälsa för att öka chanserna. Hur ska man tänka?? Detta är svårt tycker jag!

Hur resonerar ni?

Som ni märker har jag mycket funderingar just nu. Känner inte att detta är nått jag kan prata med min sambo eller vänner med. De förstår inte riktigt. Min syster som har tvillingar hon tyckte absolut att jag skulle be om två ägg. Hon tror att det ökar chanserna massor. Men det förklarade jag att så är inte fallet. Hon är inte insatt överhuvudtaget i ivf. Men hon har en kompis som fått barn via ivf. Första ggr fick hon tillbaka två ägg. Ena dog i magen o den andra efter 12 dgr. Nästa ivf omgång fick hon tillbaka ett ägg men hade äl själv samtidigt o fick en flicka o en pojke. Dom barnen är friska. Och är nu 6 år.
    Och min förra arbetskollega fick två ägg insatta via SH och hon fick två söner i v 33. Nu verkar det som dom mådde bra o var friska förrutom att dom var liten i växten o fick ligga kvar på sjukhuset av den anledningen.

Kram till er alla {#emotions_dlg.flower}

• anlo24

Hej Myran. Grattis till sprutstart!! Min mens hade inte försvunnit till jag började med sprutorna. svätte Lång tid kan bli så fick jag till svar. Så det gör nog inget. Min mens försvann dagen innan VUL. Lycka till! Och grattis på bröllopsdagen!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen