• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla tjejer.

Jag vill gärna hänga på er tråd om det är ok. {#lang_emotions_smile}

Går också på CVL. Känns lite extra tryggt att prata med er som känner till kliniken.

Vi har börjat vår första IVF. Jag har sprayat sen 9/1 och började med mina sprutor igår. Ska på VUL på to.

Lycka till vidare!

• anlo24

Är det nån av er som fått sprittork med i förpackningen till sprutorna?

Enl info videon verkade det vara så viktigt att sprita av huden etc innan man tog sprutan.

Igår när jag tog den första ggr så kom det ut en droppe vätska från nålen när jag drog ut. Trots att jag väntat ca 5 sek. Gjorde jag nått fel? Nån fler som varit med om det?

Kram

• anlo24

Jag sprutar med Puregon. Kört den långa varianten.

Använder du spittork eller kör du naturellt?

• anlo24

Oförklarlig barnlöshet. Man har inte hittat nått fel på oss.

Själv då?

• anlo24

Hej tjejer.

Jagg behöver lite råd.

Det första gäller mina sprutor. På mitt  Puregon recept står det 900 IE, 3 stycken. Ett uttag. Enl apoteket så hade jag fått ut allt. Men jag har bara fått en ampull. Och det räcker i 6 dgr. Har dom läst fel eller kommer jag att få ytterligare ett recept när jag ska på VUL på dag 7? Verkar lite konstigt. Tar 150IE per gång.

Det andra gäller mina symtom. Redan efter första dosen fick jag magknip o diareé på natten. Som fortsatt idag. Läste i FASS att det kan vara symtom på överstim. Kan jag få dessa symtom så här tidigt??

Kram på er!

• anlo24

Turbolina:

Det fanns bara en ampull i kartongen, vilket var lite mysko.

Jag har en aning av stickningskänsla över äggstockarna. Det är allt. Så förhoppningsvis är det "bara" magen som krånglar.

En annan sak. Vi ska vinkväll med jobbet på tis. Skulle du hänga på eller dra en nödlögn? Har hittills nästan varit helt avhållsam för alkohol under nga veckor nu.

Tack för svaret.

Kram

• anlo24

Cookie

Tack för ditt svar. Då är jag inte helt ute o cyklar. Får ta en tur förbi apoteket imorgon då.

Jag får hitta på en nödlögn på tis. Kommer att jobba här 6 mnd och har  1 1/2 mnd kvar. Känner därför inte att jag vill berätta.

Kram på dig

• anlo24

Cookie.

Jag känner verkligen igen detta med växelvis huvudvärk/migrän attacker. Samt ledsamheten förståss. Den slapp jag inte undan. Huvudvärken var under tiden jag sprayade fulldos. Sen jag började med sprutorna i fre har h-värken minskat och idag helt fri. Första dagen på över 1 1/2 v. Jippiee!

Jag trodde att jag var ensam om så kraftig h-värk. Känns på ett sätt skönt att höra att det är fler. Fast jag är ju inte glad att du haft det. Ja du förstår vad jag menar... :)

Men jag har fått ont i magen typ mensvärk samt magknip och diaree. Och min mens har inte försvunnit. Idag blödningsdag 12. Bruna flytningar.

Åter lycka till imorgon.

Kram AL

• anlo24

Hej tjejer.

Jag pratade just med CVL.

Man behöver inte sprita huden.

Apoteket hade läst receptet fel, skulle vara 3 ampuller.

Att jag fortfarande har mensblödningar beror nog på att slemhinnan är skör o tunn. Detta pga låg östrogenhalt. Och det kommer att sluta nu när jag börjat med sprutan och östrogennivå stiger och slemhinnan börjar byggas upp igen.

Ang min mage o diareér så trodde hon på nån magbakterie. Men jag tror mer att det hänger ihop med magonten. Kan inte bli överstimulerad så fort.

Ska nu gå iväg till apoteket och försöka att få ut mer medicin...

Kram AL 

• anlo24
    En personlig fråga.

Min sambo tycker att det är jobbigt med sex nu. Verkar inte ha nån sexlust.
    "Tycker att det är så mycket fokus på allt..."

Nu är det 4 v sen sist. Jag är orolig nu för att detta kommer att påverka hans spermiekvalite. (Den var normal på spermieprovet). I våra papper står det att det är lämpligt med 2-7 dgr avhållsamhet innan ÄP. Men räcker det med bara då eller är det extra bra om han har utlösning fler ggr??

Jag tycker att detta är så jobbigt. Blir bara arg på han."Tycker att det är väll det minsta du kan göra. Det är jag som går igenom beh".
    Vilket jag skäms för att jag säger och säkert inte så psykologiskt... {#lang_emotions_undecided}

Som ni förstår tjejer så behöver jag råd!

Kramar
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen