• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Hej Embla.

Tycker så synd om dig. Fy vad jobbigt. Hoppas nu att det blir 3 ggr gillt till slut.
    Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Skönt att du kan gå igång direkt.
    Var kvalitetén bra på dina frysta ägg?

Stor kram från mig!!! {#lang_emotions_heart}

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-02-21 19:02:24 följande:
    Anlo, tack.  Jag bytte ju ett färskförsök mot två frys, så tyvärr har jag redan passerat tredje gången gillt... men har i alla fall satt igång mitt "sista" frysförsök i detta trepack.. så hoppas alltså på femte gången gillt. Hur är det med dig? Fröli, välkommen hit. Visst är dom snälla på linne Tack och lov för det för stundvis är det tungt hur snälla folk än är. Idag har jag i alla fall ätit en semla Då blir man lite gladare...! 
    Hej Embla.

Det är nog egentligen bra med mig men fick en liten svacka för en stund sen.
    Fick för mig att jag inte har lika starka symtom längre. Magen gör inte lika ont men svullen. Har värsta "gravidmagen". Brösten är däremot fortf lite större. BH:n känns trång. Ådrorna är kvar på brösten. Sen igår lite illamående som kommer o går. Men det kan jag få av magkatarr också.  

Har RD 9 idag. Kommer nog att testa på to eller fre. Riktiga TD är nästa sö.

Ta hand om dig vännen!!!!! Stor kram
  • anlo24
    Kakor skrev 2010-02-22 10:57:06 följande:
    Det blev minus :( Så det är bara att börja om igen. Gör ett frysförsök den här gången. Troligtvis start imorgon de skulle bara diskutera så att jag inte behöver vila en månad. Det känns tungt nu.
    Jag har full förståelse att det känns tungt nu. Värsta tänkbara. Men en liten tröst är att du har ägg i frysen. Hoppas nu att du får göra FET direkt. Varför skulle du evt behöva vänta en mnd?

Kram
  • anlo24

Hej Susie.

Det var snällt sagt. Har till RD 8-9 känt mig optimistiskt. Och pratat pos.
    Men har en rejäl svacka sen igår.

Började bra med molvärk i magen o hugg över äggstockarna. Tydliga ådror på brösten och svullna bröst. BH känns trång. Sen i lö lite illamående till och från.

Känner nu inget i magen längre. Brösten är fortfarande randiga av alla blodkärl...
    Mitt humör liknar mer PMS. Grrr. Intalat mig att illamåendet beror på magkatarr, kan få det när jag är stressad. Min mage är så stor, ser gravid ut iaf. Så jag kan låssas {#lang_emotions_smile}

Jag har TD på sö. Testar evt to eller fre. Vad får dig att tro att jag är gravid? {#lang_emotions_wink}

Har CVL sagt nått om att du kanske inte kan få FET i helgen? Det vore ju mega otur som du slitet för detta. {#lang_emotions_heart}

Kram kram

• anlo24
    Susie skrev 2010-02-23 13:38:56 följande:
    Hej tjejer!Jag är så lycklig idag det var i sista minuten som jag fick positivt utslag på ÄLtest och vi har fått tid för att göra FET på fredag Sååååå lycklig!!!!!!Igår var jag också hos en homeopat, otroligt välutbildad och han gick igenom hela kroppen på mig varenda kota knäcktes, magen masserades, ligamenten töjdes ut vid bäckenet och så akupunktur förstås! Imorrn bitti ska jag dit igen och lösa upp det som blockar mej Känns såå skönt, och timingen är ju mer än perfekt. Har nån av er andra testat akupunktur i samband med IVF/FET? Jag läste att chansen är mycket större att lyckas! Jag trodde innan att det inte fanns några studier på det här men enligt en kliniks hemsida (minns inte vilken, tror en dansk) så har studier gjorts som verkligen tydligt bevisat att det ökar chanserna drastiskt och därför utförs akupunktur i samband med ET och för mig är ju ÄL imorrn så det kan ju inte bli bättre Hoppas nu!Anlo, jag vet inte hur länge ni har försökt, men har du haft några av dessa tydliga symtom innan? Jag har haft mycket som jag trott varit symtom under våra två år men INGET som varit så tydligt som med min dotter. Blodådror på bröste känns inte direkt som skengravid för mig Jag tror nog att du kommer få ett fint plus Kram
    Åh Susie. Jag blir sååå glad för din skull!!!!!! {#lang_emotions_smile} {#lang_emotions_smile} Denna gång kommer guldägget att fastna.

Vi har försökt få barn i 1 1/2 år nu. Så jag har absolut haft alla grav symtom man kan ha {#lang_emotions_wink}

Brösten har inte varit så här tidigare men samtidigt blir jag osäker på vad som Progesteronet orsakar. Men hade lite kramp över urinblåsan o drag över äggstockarna när jag for till jobbet igår kväll så hoppet lever kvar en stund till {#lang_emotions_smile}

I en vanlig grav tror jag inte man skulle ha så tydliga symtom som vi letar efter nu. Men nu tvivlar man på grav om man inte uppfyller alla symtom. Lite knäppt....

Stor kram från mig. Jag ska hålla alla fingrar jag kan på fredag {#lang_emotions_heart}
  • anlo24
    Lyckan varade i 12 dgr. Tror att mensen kommit. Kännt mer i magen ikväll. Typ ÄL smärta. Tänkte att det var pos. Har senaste dagarna känt på livmodertappen. Kände i em. Rensade bort Crinonerester. BLÄÄ

När jag var på toa för en stund sen skulle jag känna på livmodertappen igen och fick då blod på fingret.

Nu efteråt molvärker det mer i magen. Troligen är det helt kört. Ska testa imorgon bitti. Har TD på sö. Men hittills har nog ingen i tråden blivit gravid som fått mens så mina förhoppningar är mkt svaga. Kan jag ha orsakat en blödning (kom ljusröd mensblod) av mitt pillande på livmodertappen??

Får försöka att blicka fram emot ET.... {#lang_emotions_cry}
  • anlo24
    Susie skrev 2010-03-02 09:28:03 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er?Idag började mina pms symtom, kallsvettningar och humöret är helt i botten.....Vet att det är tidigt men har tjutit och damsugit under en timmas tid och förbannat den högre makten....tagot Cvls test bara för att kunna påverka i nån riktning....såklart minus. Är på Rd 4 och jag hade som vareviga månad hoppats på att få vakna med en sju****vetes mensvärk eller av kräkningar. Nejdå, det är väl bara att inse att JAG är den enda människan på jordklotet som inte får syskon till vår dotter, jag förtjänar väl inte det eller hon heller för den delen får man väl anta!Är det för att man bryr sig så mycket och har kämpat så himla mycket med att försöka göra allt för att det ska funka och engagera sig?! Hade jag haft en cigg i mungipan medan jag hade baggat vagnen, eller låtit min 3 åring springa ute själv och leka på gården, eller helt enkelt skitit i att söka hjälp åt min son som inte kan prata för att han egentligen är DÖV!? (det här är folk jag känner)....Ja då hade jag väl haft både 1, 2 och 8 ungar! FAN va jävla bitter jag är!Är det bara jag som är såhär?!? Känner mig patetisk, men tycker det här är så psykiskt påfrestande!Förlåt för mitt negativa inlägg Kramar till er och hoppas ni andra känner av lite symtom och snart plussar!
    Åh Susie. Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Men ge INTE upp hoppet. RD 4 låter väldigt tidigt att testa. När har du fått testdag efter FET?

Jag känner igen mig i detta att alla runt omkring som "inte förtjänar" barn blir gravida direkt. Och gärna gör fler aborter på det. Det är så j-vla orättvist.

Upp med hakan tjejen. Klart att du kommer att lyckas!!!

Massa kramar AnnLouise
  • anlo24

Hej tjejer.

Mitt liv har fått en rejäl omvändning.

Min katt försvann i må kväll. Spårlöst försvunnen. Känns som mitt liv rasat helt. Kommer på mig själv med att jag ber till gud att om han kommer tillbaka så behöver jag inte bli gravid nu. Sjukt...

Låter kanske konstigt. Men vi har haft han sen han var 8 v. Och det är 5.5 år sen. Han är vår bebis. Eller iaf ett bra substitut.

Började med ÄL stickor igår. Men orkar nästan inte ta in detta. Känns nästan skönt att det inte blir en smile på stickan. Vilket är heelt sjukt. Barn har stått på min önskelista nu i flera år.

Berätta gärna nått roligt som kan muntra upp mig. Hur mår ni?
    Solen skiner ute men mörkret är totalt.

Kramar

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-03-11 16:27:58 följande:
    ANlo, åh nej stackars lilla kisse Har ni satt upp lappar? Är det en utekatt? ibland kan det ju vara så att den inte kommer hem på någon natt. Nu är det ju mars också, den är inte ute på jakt? Hoppas verkligen att han kommer hem snart igen!
    Tack för omtanken.

Vi har precis satt upp lappar. Hoppas att det ger nått. Känns dock som att leta i en myrstack. Leo är utekatt men kommer alltid in på nätterna. Försvann på nyårsafton. Blev då skrämd av en granne och huserade då ett dygn under hans trall.
    Annars har han aldrig under 5 år som utekatt sovit ute. Efter detta har han bara gått runt huset och sen kommit in. Nu blev han av misstag stängd ute vid 23 tiden. Upptäcktes på morgonen vid 7.30. Och då borta.

Han är kastererad men dom kanske känner av mars ändå...
  • anlo24

Är det nån som vet hur man räknar vid FET? Är ÄL dagen 0 eller 1. Har förstått att FET är på dag 3. Stämmer det?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen