• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

CurlyRed skrev 2010-04-21 15:05:53 följande:
    En liten undran - hur mådde ni dagen efter ET? tänkte gå o jobba som vanligt - är det ok?har t o m en middag på kvällen inbokad (klass återträff) ... dumt eller helt ok?hur trötta var ni?
    Det är nog olika hur man mår. Jag var väldigt trött dagen efter samt hade svårt att gå helt upprätt. Var in till stan då o träffade nga kompisar. Vilket var på ren vilja.

På kliniken säger det att man kan jobba dagen efter. Men det är nog beroende på vilket jobb man har. För min del hade det varit jobbigt. Jag jobbar i vården

Känn dig för imorgon. Lyssna på kroppen.
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-21 20:13:57 följande:
    Ingen mens här heller, men jag springer tusen ggr på toaletten för jag tror att NU har mensen kommit. Helt sjukt vad man håller på. @anlo, intressant det där med tempen. Tar du någon viss tid på dygnet eller? Vad är normalt att ha?? Gud vad jag är oinsatt i allt kring graviditet och barnlöshet trots att jag har lärt mig hur mkt som helst här på FL senaste året. Har ju levt i tron att jag har evigt liv och barn har jag tid att skaffa sen. Så fel jag hade.....@curly, jätte grattis till alla dina befruktade ägg. Härligt!! Doktorn kommer att tala om kvaliteten innan ET. @hhoppas, välkommen till gemenskapen!ha en fin kväll allesammans, M
    Hej Myran. Haha jag känner så igen mig i dig. Känner mig lite lugnare sen igår iaf. Allt beroende på tempen. Konstigt vad psyket och tankarna gör med en.

När man får ÄL så producerar kroppen hormonet Progresteron. (Det kan vara lite rubbat/lågt i smb med IVF därav vagitorierna.) När hormonet stiger så stiger tempen ofta ca 0.3 gr. Detta håller i sig till du får mens eller nån dag innan mensen. Om man blir gravid så går inte tempen ner. Därav min noja att kolla tempen.
    Jag brukar kolla den innan jag kliver upp ur sängen ibland också flera ggr om dagen :)

Håller tummarna för oss fortsatt. Ingen mens = evt gravida :)
  • anlo24
    Susie skrev 2010-04-21 20:23:03 följande:
    Hej tjejer!Har inte vart inne på ett tag, har försökt legat lågt med tankar på nästa Ivf och dessutom har jag haft en del biverkningar av mitt spray den här gångenhade INGET förra gången. Fick nässelutslag över hela kroppen som jag höll på att klia ihjäl mig av Fick ta allergitabletter och byta till synarela, har nu ständig hvudvärk och är en bitch mest hela tiden! Ja, ja, snart så är det över alla fall! Börjar med Gonal imorrn Anlo, hej tjejen! Har tänkt på dig så mycket och håller tummarna stenhårt att det verkligen är en liten på gång! När har du börjat blött de andra gångerna? Väntar du med test tills på fredag em? Hoppas ni kan få komma iväg nu på lördag, det låter så mysigt! Börjar oroa mig över vår mallis resa i slutet av Maj.....som förra året blev inställd för dottern fick vattkoppor 3 dar innan......suck!Kram!
    Hej tjejen. Kul att höra ifrån dig. men trist att du mår så dåligt. Tyvärr så känner jag igen mig helt. Jag hade Synarela, vilken var din första spray? Gjorde inte du den korta metoden förra ggr? Varför bytte du isf? Du hade ju så bra resultat.

Jag hade hemsk huvudvärk ibland typ som migrän. Och jag tidernas bitch... Det åsamkade mycket bråk hemma vilket var extra jobbigt. Började må bättre efter några dagar när jag började med sprutorna. Så det kommer att vända snart om det är till nån tröst.

Jag kommer inte exakt ihåg när jag fick min mens vid ivf;en men det var iaf före testdagen. Har det nog uppskrivet i min kalender. Jag kommer att vänta till fredag. Får se hur det känns då. Skulle det vara pos så är det kul men annars finns risken att jag kommer undra om det blir omslag på TD. Blev så sist. Så vida inte mensen kommer innan för då har kroppen sagt sitt. Har fortf lite diffust ont i magen som sitter i nga sek. Och ibland illamående. Men det får jag innan mens annars också samt att jag jobbat natt så det räknar jag inte. Jag har annars tydliga ådror på bröskorgen och brösten innan mens men det har försvunnit sen i helgen. Vad nu det betyder. Kroppen talar som sagt inget tydligt språk :)

Jag har aldrig varit gravid så har inte så mkt att jmf med.

Kramar till dig!!!
  • anlo24
    CurlyRed skrev 2010-04-22 11:41:40 följande:
    sitter hemma o väntar på att mannen ska komma, så vi kan åka till CVL för vårt ET idag bara drygt en timme tills vi åker och 2,5 tills vi får vårt lilla embryo tillbaka !
    Spännande Curly. Jag lovar som sagt att hålla alla tummar jag kan. Fast jag tror inte det kommer att bli nått problem. Klart att du kommer att få tillbaka ett ägg i dag. Frågan är bara hur många du får till frysen {#lang_emotions_sunny}

Är du nervös??
  • anlo24
    Kakor skrev 2010-04-22 12:41:40 följande:
    Nu har jag varit på VUL och fick se ett hjärta slå hos den lilla krabaten :) Den var lagom stor och allt såg bra ut! Det känns helt fantastiskt och overkligt!
    Åh Cookie. Vad härligt. Jag blir alldeles rörd. Det måste vara en fantastisk känsla att få se ett litet hjärta och ett kvitto på att man är gravid {#lang_emotions_gravid}

Stor kram till dig
  • anlo24
    CurlyRed skrev 2010-04-22 18:55:19 följande:
    Cookie - man får buga o gratulera!!!Själv har jag numera sällat mig till "ruvarligan" - ett littet fyrcelligt blev det till mig och 2st till frysen.Läkaren sa att de "fyrcelliga" har något större chans att ta sig...? har ni hört det förr? och om de hade tex fått 2st m 6celler och 1 m fyra, så hade de satt in fyran och lagt 6:orna i frysen...Tyckte det lät lite konstigt - är det för att det är tufft för dom att tinas, så de gärna fryser embryon m fler cellet? (alla mina hade 4a iallafall, så här var det lätt val
    Nej det har jag aldrig hört. Vilken klinik går du på? Jag går på CVL o där odlar dom bara i 2 dgr= max 4 celliga. Vissa kliniker odl typ i 5 dgr eller nått och isf skulle dom ha svårare att överleva...

Jag fick också två till frysen. Har ett kvar då den första överlevde upptiningen.
    Känns skönt.
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-22 19:21:13 följande:
    @curly, JÄTTE GRATTIS till ruvning och härligt med 2 i frysen. Önskar att jag hade haft samma tur. Men mitt som var över var bara 2 celligt så det var inte tillräckligt bra kvalitet för frysen @cookie, STORT GRATTIS till dig också, vad fantastiskt med det lilla hjärtat och vad underbart att kunna njuta av graviditet. Sköt om dig!@anlo, hur går ruvningen? ska du testa snart?
    Det tuffar på. Nu börjar jag tveka om jag ska testa imorgon kväll. Är lite nervös för svaret så därav tvekan. Idag har jag inte haft nga direkta symtom. Börjar mer få känning på mens. Vet inte om det är intution eller bara noja {#lang_emotions_smile}

Hur går det för dig? Nga symtom? När har du BIM?
  • anlo24
    Susie skrev 2010-04-22 22:13:07 följande:
    Hej tjejer!Grattis Curly!!! Va härligt! Känslan är ju magisk efter ET!Anlo, hur känner du dig? Några tecken på mens alls? Hoppas nu för sjutton! Du testar väl imorrn bitti????Behöver lite snabba råd....Ska ta min första spruta ikväll....och upptäcker att mängden som min läkare föreskrivit (175IE) inte existerar på pennan! (Gonal). Det är bara första två dagarna som jag ska ta 175 och sen 150 som förra gången. Har ringt hans minicall och ännu inget svar. Vad hade ni gjort? Visst ska jag väl ta närmast högsta efter 150IE? som är 187,5....? Måste ta den nu känner jag, kan ju inte vänta på att han ska ringa i en evighet. Nån?
    Jag skulle absolut köra på den lite högre dosen. Och kolla med kliniken imorgon.

Ingen mens här än. Kommer evt att testa imorgon kväll. jag ska jobba em så orkar inte med ett neg resultat innan. Om det blir så dvs. Men har fått den känslan. Kan inte säga att jag känner mig gravid. Inga symtom alls idag.

Kram o god natt
  • anlo24

God morgon.

Då var man äntligen vaken efter denna händelserika natt. Inatt har min sambo friat och jag är gravid. Hihi. I drömmarnas värld alltså. Men fortfarande inga tecken på mens. Tänkte för en sekund gå upp och testa men skyndade mig upp och kissade. Har mycket att göra idag så jag orkar inte vara ledsen (om det skulle bli neg).

Vilket fortfarande jag tänker att det kommer att vara...
    CD 33 och RD 12.

Ha en bra dag. Äntligen är solen tillbaka.

Kram kram

• anlo24
    CurlyRed skrev 2010-04-23 09:22:47 följande:
    ANLO - men GRATTIS!!!!  Du ska se att detta är ett gott tecken!!! Håller alla tummar o tår att även stickan blir positiv!!! Fick du också dag 18 som TD av CVL? Dvs 6 dgr kvar?kram kram!!!
    Nej på FET verkar det vara 14 dgr så jag har testdag nu på sö. Tyvärr känns det som jag håller på och få mens. Känns som det är nått som rinner ut. Detta blir en jobbig dag....

Ha en bra dag! Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen