• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Idag har jag varit på ET. Känner mig dock besviken. Av mina 7 ägg var 2 omogna. Två var inte befruktade. 3 hade befruktats. Ett av dom hade nått 3 celler idag så det kunde i dagsläget inte frysas. Det andra hade 7.7 poäng. Man såg inte kärna i alla celler därav poängavdrag. Men det kunde också vara så att det var i delningsfas o då syns visst inte kärnan. Och att det kunde få bättre poäng om man kollade på det senare. Det ägget ska frysas in. Men jag fick tillbaka ett 10 p ägg. Frågade om jag inte kunde få tillbaka det 7.7 p ägget också för jag hade inte så goda förhoppningar att det skulle frysas. Men min tvilling chans låg på 23 % o då får dom inte sätta tillbaka två ägg enl Socialstyrelsen. Glömde fråga om det 3 celliga ägget. Om det nu ändå skulle kasserats hade jag ju kunnat få tillbaka det iaf. Men det kom jag på när vi åkt därifrån. Min grav chans denna omgång låg på 37%. Men jag har ändå ingen pos känsla i kroppen.

Vår dr idag var Tomas Brodin. Känner att han gav bra förtroende. Gillar honom. Han är inte så överdrivet pos som Oddvar. Utan var bara skönt saklig.

Blev nästan på gråten när jag var där. Hade hoppats på fler till frysen med bra kvalite. Vill inte ha nga till frysen som kanske ändå inte klarar upptiningen. Ja nu börjar 2-3 v tortyr...

Kramar till er.

• anlo24
    Susie skrev 2010-09-26 18:25:43 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Anlo,
    Åhhh GRATTIS GUMMAN!Gravid Nu har du din lilla där inne som ska bli din lilla bebis! Förstår att du blev lite orolig under utvecklingens gång då flera av äggen inte "platsade", jag kände lite liknande när två var omogna, ett inte befruktats osv den sista gången. Nu har du alla fall din fina 4celliga 10 poängare! Vad tyckte du om de fyra cellernas form? Någon skillnad mot de andra gångerna? Jag kände på mej den här gången att det kunde bli nåt när jag såg hur runda cellerna var.........läste att det kan vara viktigt senare. Håller alla tummar för er nu! Vad skönt att du fick en annan läkare den här gången, jag gillade O men han kändes extremt positiv, vid våra två försök fick vi vad som kändes som 100% chans att lyckas av honom, inget av dessa lyckades ju. Som du skriver, nu väntar de jobbiga veckorna, men det kanske bara blir 7 dgr sen kanske du har fina gravsymtom
    Kramar till dig!
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om cellernas form. På bilden min sambo tog är cellerna lite bländad av ljuset. Men den fjärde cellen låg över de andra tre. Har för mig att det var så förra ggr också. Formen kom jag inte ihåg. Labtjejen var lite stressad över att vi fotade. Kändes inte som vi fick ta ett till. Hon pratade nått om värme o att ägget var känslig för det.

Tack för att du tänker på mig. :)

Kram
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-09-29 19:06:46 följande:
    Frågade CvL om IVF i naturlig cykel men de sa bestämt nej, de gör inte det där. Kram M
    Trist. Har fått en känsla för att dom bara bedriver vård dom är säkra på. Dom verkar inte vara så nytänkande på vissa områden. Har ni tänkt vidare på hur ni vill göra nu när ni fått lite tid att tänka?

kramar
  • anlo24
    Susie skrev 2010-09-29 10:37:24 följande:
    Anlo, kom in och uppdatera!Solig Jag tänker på dej hela dagarna här
    Kram!
    Hej Susie.

Vad gullig du är {#emotions_dlg.flower}. Med mig är det bra. Har jobbat lite oregelbundet senaste dagarna. Så jag har inte haft tid att svara men jag går också in o läser. Är nu ledig en vecka. Hade ju planerat in för ÄP/ET denna vecka. Så nu får jag ruva istället. Är bara på RD 3 idag. Hade lite kramper i magen må o tis men det är nu borta. Däremot har jag magknip efter att jag ätit o har lite problem med magen. Har för mig att det var så även förra ggr jag tog proggisarna. Ömma bröstvårtor annars inga känningar alls. Känner mig inte direkt svullen i magen heller längre. Får se om det funkar att träna lite imorgon. Men det är alldeles för tidigt att dra några växlar än.

Hur är det själv? Vad är nästa för dig nu? Nga kontroller eller UL inplanerade? Har du kvar bebissaker o barnvagn från din dotter eller kommer ni behöva köpa nytt?

Vi hörs snart igen. Kram kram
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-09-29 19:45:29 följande:
    Hej!

Idag har jag pratat med CvL och gått igenom alla frågor vi hade. De var inte direkt positiva till fler IVF eftersom vi fått så dåligt med ägg och jag har verkligen min ålder emot mig. Verkar som om jag har dålig äggreserv. De säger att chanserna vid hemmaförsök är lika stora som vid IVF. Fy vad jobbigt det är att vara i denna situation. Vet varken ut eller in, det känns bara jobbigt.
    Kram M
    Tycker så synd om dig!! Skickar massa styrkekramar till dig Hjärta
  • anlo24

God morgon Susie.

Foglossning låter helt hemskt. Kom ihåg när min syster hade det med sin första. Hon gick med kryckor o längre sträckor åkte hon rullstol. Det kanske du kan fixa så kan lilltösen ha rullstolsrally med dig ;)

Jag drar inga växlar alls av mina symtom hittlls. Känner att det är för tidigt. Mina symtom är nog från proggisarna. RD 4 idag. Har nog inte haft så här ömma bröstvårtor nån gång. Men det gör inte ont om jag inte kommer åt dom. Kom ihåg att dom ömmade första ggr. Men minnet är selektivt Tungan ute

Jag har aldrig varit nån som testar en massa. Har fått mens runt RD 13-14. Så än så länge är det bara att vänta. Försöker att inte tänka för mkt på det.

Har du inte sett nått kön på UL. Eller har ni inte gjort så många??

Kram

• anlo24

Hej tjejer. Behöver lite rådfrågning o funderingar kring att bada varmt.

Min sambo ringde idag o var lätt hysterisk... Han har nu varit på Folkpool som är återförsäljare av de spabad vi köpte. Dom håller 38 gr. Och där sa dom att bla gravida ska vara försiktiga o inte bada över 30 min. Just pga värmen. Och i den ameriskanska bruksanvisningen står det att gravida upp till 2 mnd inte ska bada spabad pga risk för fosterskador. Och jag som älskar att bada. Badade inne i dag för första ggr på ett tag för att jag fryser jämnt. Och jag gillar att bada varmt. Brukar bada ca en timme. Nu är han nojig att det är farligt för ägget. Att det kan bli nått fel. Lab tjejen sa att vi inte fick fota ägget för länge då det var känsligt för värme när vi var där för ET. Så nu har han fått vatten på sin kvarn.

Han tycker att vi ska vara extra försiktiga o tänka på allt eftersom vi försökt att få barn länge. Och inte äventyra nått förrän vi vet om jag blivt gravid. Medans jag tycker att han överreagerar.

Är detta nått ni hört?? Har ni fått nga restriktioner ang att bada?

Trevlig helg på er!!

• anlo24
    Susie skrev 2010-10-03 11:44:21 följande:
    Anlo, Jag är såå nyfiken, snälla kom in och uppdatera lite, hur känns det? Några känningar, *hoppas och håller tummarna*Solig
    Kram!
    Har inga direkt symtom. Lite ömma bröstvårtor men annars inget nytt. RD 7 idag.
  • anlo24
    Hhoppas skrev 2010-10-03 23:26:45 följande:
    Hejsan!!

Plussade i går!  Tredje och sista försöket.

Nu är det bara fortsättningen kvar.Glad
    Super GRATTIS! Så underbart Glad
  • anlo24

Hej Susie. Har inga nya symtom. Är på CD 21 o RD 9 idag. Såg igår när jag kollade i kalendern att jag nog inte har BIM förrän runt TD. Blev konstigt denna gång eftersom jag sprutade så kort tid. Så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen