Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

anlo24 skrev 2010-10-10 14:10:39 följande:
    Ja den här dagen kommer jag aldrig att glömma Glad

Hur är det med dig? Hur ser era planer ut nu?

Kram
    Vi har precis bestämt oss för att prova en gång till om CvL låter oss göra det.Vi kanske är helt knäppa med tanke på de små oddsen, men det är så svårt att förlika sig med barnlösheten. Ringde CvL idag och meddelade BM så nu återstår att se vad läkarna säger.

Så glad för din skull, njut nu ordenligt och ta vara på lyckan. Stor stor kram till dig och din man.
  • myran6801
    påfågeln skrev 2010-10-10 18:36:59 följande:
    Hej Myran! Jag har läst om erat kämpande, och jag förstår precis hur du känner. Jag är inne på min sjätte ruvning nu, har gjort fem fulla IVF och ett FET. Har vid fyra av mina IVF fått två embryon tillbaka, ett vid ett tillfälle och ett vid FET. Jag är 41 år och jobbar i motvind så att säga, men så länge man inte känner att man gjort allt är det svårt att gå vidare. Så jag kämpar på tills läkarna säger stopp. Lycka till! Är nu inne på ruvardag 2, fick tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt i Fredags.
    Tack för din hälsning. Ja, kämpigt är det verkligen men som du säger man vill inte ge upp förrän de säger stopp. Jag ska hålla tummarna hårt för dig och dina två, 4- och 5-celligt är ju bra! Lycka till vännen, kram M
  • myran6801
    tjorven01 skrev 2010-10-10 20:03:52 följande:
    Myran och påfågeln,
    Jag vet precis hur ni känner, kämpar själv på med ivfer och trots att vi har 7 st misslyckade IVF och ett FET så är det inte ett alternativ att ge upp om man känner att man har mer att ge. 
    Kramar till er båda, Myran jag hoppas verkligen att cvkl låter dig göra fler. 
    tack!!!! Kram
  • myran6801
    Susie skrev 2010-10-11 00:08:22 följande:
    Skickar över stora beundrande kramar till er som kämpar lite extra, Tjroven,Myran och Påfågeln{#emotions_dlg.flower} Jag känner så med er och skulle fortsätta tills ALLA läkare sa stopp som ni skriver. Man kan gå långt för att få uppleva sin lilla bebis och sitt barn skulle man ju dö för så det e alla fall inte för mej förvånande hur länge man vill försöka. Ge inte upp tjejer! Snart hoppas jag ni lyckas! Många Kramar till er!
    Påfågeln, Håller tummarna för dina små embryon!
    Du är så söt!!! Kram
  • myran6801
    Susie skrev 2010-10-12 16:09:19 följande:
    Myran, Hur har det gått? Har du hört nåt av läkarn?
    Kram!
    Har inte hört ngt från läkaren än, nervös. Får se hur det blir.
    Kram
  • myran6801

Hej! har nu fått besked fr CvL att vi får köra ett försök till. Det var dock med mycket tveksamhet de sa ja, endast för att vi är så väl medvetna om de mikroskopiska chanserna...Jag bad att få prova antingen ny metod eller ny medicin och då sa läkaren ok till den korta metoden. Skulle kanske vilja prova fostimon men det verkar inte som om CvL överhuvudtaget använder sig av det. Jag ska fråga dem igen tror jag. Önskar jag var lite mer tjatig, men det ligger inte riktigt för mig och det räcker med att tjata om fler försök. Måste erkänna att jag är super nervös denna gång, försöker vara stark men det är psykiskt jobbigt att hela tiden känna att det här är sista gången....För så har det ju varit varje gång då jag fått övertyga dem om att låta oss prova bara en gång till......

Påfågeln, börja inte misströsta än, du ska se att det går vägen. Lyssna istället på tjejerna här som plussat och som känner igen symtomen som positiva. Jag håller tummarna och önskar dig ett stort härligt plus såklart.

Just nu är jag i Toscana och njuter av lite ledighet. Idag blir en vacker dag och vi ska nu åka iväg på en liten utflykt.

Stor kram till er alla!

• myran6801

påfågeln - vilket starkt beslut, förstår hur svårt det måste vara. Lycka till framöver och njut av dina två fantastiska barn. Kram M

• myran6801

Hej alla!
    Inte så mycket nytt här, väntar på nästa försök som antingen blir i december eller januari beroende på hur mensen sköter sig. Den strulade lite efter sista försöket. Följer er andra och håller tummarna hårt så länge. Kram på er! Varma hälsningar Myran

• myran6801
    CurlyRed skrev 2010-10-28 18:36:10 följande:
    Hej Myran, Embla, Marwin,Anlo  & alla "gamla" forum kompisar,
    vet inte om ni minns mig,var inne här en hel del i april-maj & i somras då vi försökte m FET på CVL. Sm tyvärr blev negativt. Hej igen alla ! Först måste jag säga att det verkar vara många goda nyheter här i tråden, måste läsa igen lite ikväll!
    Stort grattis till er alla!!

Tyvär har inte jag/vi haft samma lycka ännu...
    Vi fick i våras 2 ägg till frysen och gjorde ett ET nu i oktober på CVL, sorgligt nog klarade det ena inte upptiningen och det andra (som blev ET) ledde inte till någon graviditet (fick beskedet förra veckan = mens igen j..kla skiiit)
    Har känt mig lite i obalans sen dess... humöret pendlar upp o ner - och känner mig sjukt frustrerad över hela min omgivning - privat, jobb, livet i helhet....
    antar att det känns lite som att stå på ruta ett igen...

Hur har ni andra som försökt flera gånger hållt orken uppe???
    och mitt i allt känns det som att ALLA runt en blir gravida m baby 1, 2 eller 3 stup i kvarten... och jag får bara gråten i halsen så fort jag får höra om ytterligare en vän/kollega/granne som är gravid... vad är det med mig... brukar inte vara så känslig (vi har ju ändå försökt i drygt 3 år nu)...
    Hmmm detta blev kanske inte den roligaste "hej här är jag igen" inlägget...  kram på er alla - gamla som nya!
    /Curly
    Välommen tbx vännen, ja hur orkar man..jag vet inte men på något sätt går det! Kram M
  • myran6801

Välkommen tbx Curly, beklagar att det inte gick vägen med ET, hur är era planer framöver, ska ni göra nytt försök? Kram M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen