Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2010-09-11 13:11:11 följande:

Myran, du är väl 7 dgr efter ET idag? I mitt galleri finns bild på hur mitt test såg ut ET+7
    Kommer du tjuvtesta?

Kram!

Vågar inte testa, är just bara glad att mensen inte kommit än. Har haft en jätte skön helg på landet med god mat och svampplockning. BIM borde vara på tis-onsd denna vecka. Om jag riktigt känner efter har jag känt lite som molande mensvärk, men inte påtagligt. I övrigt allt som vanligt. Lite crinone rester idag, det börjar väl bli fullt nu när halva tiden gått.

Hur har du det, känns allt bra?

Kram M
  • myran6801
    pp08 skrev 2010-09-13 08:34:03 följande:
    Mensen kom igår på RD16, lite försenat pga crinonet. Får hoppas på ny FET snart.
    Usch vad tråkigt Rynkar på näsan men då hoppas vi på FET!!!! Kram M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-09-12 21:49:29 följande:
    Hej Myran! Tack för uppdateringen! Gud jag hoppas hoppas hoppas! Ja, jag minns de där resterna...yack! Håller tummarna allt jag orkar!
    Allt är fint med mig, kilona tickar på som förra gången....*suck* men jag syr en massa sött här hemma och är sååå glad att jag har kommit igång med att sy igen, Idag blev det en ny Stokke (tripp trapp stolen) dyna till lillfisen i rosa och vitprickig vaxduk......dock för liten men funkar ändå ha ha ha!
    Många Kramar!
    Låter mysigt att sy!! Jag skaffade min första symaskin för drygt ett år sedan, men jag kan inte påstå att jag är så händig som jag önskade. Men det blev iallafall fina kuddöverdrag till verandan på landet och gardiner .

Skönt att höra att du mår bra och att allt flyter på som det ska. Vilken vecka är du i nu? Var inne och såg ditt bildgalleri förresten, vilken söt liten prinsessa du har!!!

Kram M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-09-13 13:35:28 följande:
    PP08 Nääääe fyyy! *Kramar till dig*{#emotions_dlg.flower} Bara att blicka framåt, för varje misslyckande kommer man närmare att lyckas alla fall, nåt som hjälpte mej när det kändes hopplöst.

Myran,
    Hur mår du idag? Nån känsla?  RD9?
    Va härligt att du har en ny maskin, jag har bara en sån där hushållsmaskin som bara finns raksöm och sicksack på, men det får gå så länge, får önska mej i julklapp
    Jag är i v 21 nu Bebisen sparkar lite mer för varje dag så det känns bra. Inget konstigt förrutom endel känningar av foglossning på höger sida av bäcken benet vid svanken, fy helvete vad det kan ila till Jag hoppas det inte ökar och försöker ta det lungt med att gå för mycket....Men annars är allt bra, jag klagar aboslut INTE, jag e otroligt lycklig att det hände tillslut! Tack, ja min lilla söta prinsessa är mitt allt såklart och nu ska hon äntligen få bli storasyster! Hon har väntat i flera år! Tänk att hon blev till på vårt första naturliga försök för 6 år sen!FörvånadHjärta
    Kram Kram!
    Äh, det ingen fin maskin jag har! Det är en enkel variant med rak och sicksack som du!!! Men för mig duger det bra eftersom jag är sån sopa vad gäller att sy. Brukar be mamma om hjälp, hi hi!!!

Stämmer RD 9 och jag har menskänningar och är livrädd varje gång jag går på toaletten. Köpte faktiskt ett digitalt test idag för snart orkar jag nog inte av den är psykiska terrorn. När tror du man kan tjuvtesta? Min man är dock på tjänsteresa så jag väntar tills han är hemma så vi kan stötta varandra. Först nojjade jag mig över att jag inte kände något och nu nojjar jag mig över att jag har som menskänningar hela tiden. Hur knäpp får man vara Förvånad

Vad underbart att din lilltjej ska bli storasyster och tänk vad hon kan vara till nytta, tex. springa och hämta saker när du sitter o ammar. Gud vad mysigt Hjärta

Vi hörs! kram M
  • myran6801
    Marvin skrev 2010-09-13 20:36:53 följande:
    Myran & Sussie - Kul att ni syr!! Det är en av mina favo.sysselsättningar, men det har inte blivit mycket alls på så länge...   Fast jag har stickat en massa dockkläder och gett bort!! Men till helgen kommer en kompis och vi ska ha syhelg...sy, snacka och äta gott!! I helgen som var satte jag mamma i arbete...hon ska få ta upp lite sömmar som jag misslyckats med i en kofta jag stickade till mig själv för kanske 2 år sedan!! Jag blev så arg och ledsen när jag tog upp fel tråd, så jag gav upp, men mamma hon kan många bra trix, så hon ska fixa det!! Mamma är super...hon gjorde min brudklänning för 1½ år sedan!!

Myran - Åh, det är jobbigt att vänta, säger CvL att du ska testa på RD18? Har för mig att jag gjorde det!! Jag har goda erfarenheter av att inte tjuvtesta, men å andra sidan hänger det nog inte på det!! Jag hoppas, hoppas att du får plus!!

Kram
    Håller med, visst är det toppen med händiga mammor!!!! 
    CvL sa att man ska testa 18 dgr efter ÄP så det blir väl RD 16. Jag vet att man borde vänta, men det är psykisk terror känns det som.

Hur mår du? Kram M
  • myran6801
    Gråter igår började jag få UVI känningar, exakt samma tid som vid förra IVFn. Ska ringa vårdcentralen det första jag gör imorgon bitti. Måste tjata mig till en utredning nu. Som det inte räckte med barnlösheten. 
    Gråter testade Minus också.

Hur ska man orka gå vidare????
  • myran6801
    pp08 skrev 2010-09-15 08:27:53 följande:
    Myrran...vad tråkigt, var det redan TD för dig då??? Stor KRAM !!!

Har själv pratat med CVL och vi ska försöka göra nästa FET kommande månad (om sista ägget klarar upptiningen, och om det inte är för mycket ÄP/ET inplanerad redan, de har ju förtur).
    Testdag är den 20/9 men jag använde digitaltest, du vet det där som anger hur många veckor och det stod tydligt ej gravid. På RV11 borde den ge utslag. Har inte haft några symtom förutom lite mensvärk så nu väntar jag bara på att mensen ska sätta igång. Progesteronet brukar ju fördröja den.

Hoppas det går bra för dig med FET.

Kram M
  • myran6801

Har fått tid på vårdcentralen om en halvtimme så jag kan få medicin mot UVI, längtar just nu till att få hjälp för jag kan inte vara många meter från toaletten och inget kommer det. Tänk att varenda j..kla gång så kommer UVI som ett brev på posten. Skönt dock att jag inte är på konferens som förra gången då jag inte kunde komma till läkaren på en gång. Ska bort ikväll med en vännina, men får se om jag orkar. Hon vet inget så jag måte hålla minen isånt fall och jag vet inte än om jag klarar det.  Oj, ni blir väl trötta på mitt tjat men det här jag kan ventilera mina tankar.

Kram M

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-09-15 09:37:54 följande:
    Hej Myran!

Jag gråter för din skull. Men ge inte upp ännu det finns flera stycken på FL som testat neg först o sen plussat. RD 11 är tidigt. Vänta med att testa nu till din man kommer hem. Hoppas verkligen att mensen håller sig borta nu.
    Känn efter o tänk på dig själv nu. Orkar du inte träffa din vännina ikväll så hitta på en nödlögn. Jag skulle nog inte sitta o hålla masken i din sits.

Hoppas du får antibiotika nu så UVI:n blir bättre.

Många styrkekramar till dig!!! Hjärta
    Tack för styrkekramarna, de behövs de här dagarna det kan jag lova. Längtar just nu efter att min man ska komma hem och trösta. Kram M
  • myran6801
    Embla82 skrev 2010-09-15 09:39:21 följande:

Myran, skittrist med minus Jag tror att vaggisarna kan göra det irriterat men mest brukar dom kanske ge svamp och inte uvi. Men nästa gång tycker jag att du ska testa ta dom där bak, för då kanske du slipper uvi? Jag har drabbats av  tusen urinvägsinfektioner i mina dagar (har haft det sen jag träffade min sambo för mer än 8 år sen). Jag måste alltid duscha efter sex, du kan inte koppla ihop det med det? Att det kommer efter att ni haft sex? I så fall finns det hjälp att få (har dock inte provat själv) men det är någon form av penicilin man tar strax före eller efter sex för att förhindra uvi. Kram på dig och hoppas det blir bättre!

pp08, trist att det blev minus Hoppas du får sätta igång med ny fet snart!

Jag är en sån där som får UVI superlätt och precis som du säger efter sex. Har sagt detta tusen gången till olika läkare men tyvärr är det ingen som har sagt ngt om antibiotika som man tar direkt efter, förräns idag!!!! Så jag ska kontakta läkaren när jag fått mensen så ska hon skriva ut det. Kram M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen