Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

anlo24 skrev 2010-09-22 14:17:54 följande:
    Jag har just pratat med kliniken o det blir ÄP på fre. Så det blir inget mera Menopur utan ÄL sprutan ikväll i stället. Den har jag inte hämtat ut så nu får jag åka runt o leta upp den på nått apotek. Typiskt...

Jag frågade om det fanns en risk att äggen inte hunnit mogna i rätt takt. Men hon sa att läkarna brukar avbryta beh om man inte trodde på den. Dom är två läkare som ordinerar beh tillsammans. Idag var det Holte o TorBjörn. Ingela skulle fråga dom o ringa upp mig igen i em. Det känns bra. Efter förra mnd nederlag när mina ägg dog vid upptiningen vill jag inte äventyra även denna. Då börjar jag hellre om på ny kula. Mitt östrogenvärde var på 5208 så det var det bästa hittills. Så det bådar kanske för nått gott.
    Vännen, jag håller tummarna!!!! Det är klart att det kommer att gå bra ska du se! Stor kram M
  • myran6801
    pp08 skrev 2010-09-25 19:42:11 följande:
    Det blev ingen FET idag. sista embryot klarade inte upptiningen Får se hur /om vi fortsätter.
    Styrkekramar / M
  • myran6801

Grattis Anlo!!!! Jag hade också Tomas på ÄP och ET sista gången och jag tyckte han var jätte bra. Det kommer att gå jätte bra ska du se, du har ju ett litet guldägg som du ska ta väl hand om nu!!!! Dessutom en liten i frysen.
    Jag lovar att hålla tummarna för dig hårt! Kram M

• myran6801
    Susie skrev 2010-09-26 20:06:28 följande:
    Hej Myran!

Nyfiken på hur det har gått, har du pratat med dem? Om du vill dela med dig...Kramis!
    Hej!
    jag har mailat CvL igår och frågat massor och bett dem att kontakta mig. Tänkte att det inte var ngn idé att ringa i helgen för jag tror inte sköterskorna kan svara utan att prata med läkarna först iallafall. Hoppas de hör av sig snart.  Kram M
  • myran6801

Hej alla,

man försöker ju hitta ny ork och inspiration för att gå vidare som jag vet att ni förstår. Hittade en intressant tråd där det stod att en läkare berättat att de kan försöka få ett ägg befruktat genom att man plockar det ägg som kan bildas i naturlig cykel. Jag har aldrig hört talas om detta, är det någon av er andra som känner till något?
    Kram M

• myran6801
    Susie skrev 2010-09-28 14:32:14 följande:

Tjenarehejsan,

Åh Grattis, va spännande! Hoppas det är embryot som fäster som du känner av nu{#emotions_dlg.flower}Det är ju i precis rätt tid nu isåfall! Jag fick molvärk och mina symtom började ca 7 dgr efter ET. Lycka till nu!

Anlo, Hur är läget gumman?

Myran, Vad skönt att du fått iväg ett mejl med alla dina frågor, Uppdatera gärna när de svarat, jag hoppas så mycket för dig! Jag har inte hört talas om det men om man inte får ut fler ägg än ett vid Ivf så borde man ju kunna göra det i naturlig cykel....
    Kram till dig!

Frågade CvL om IVF i naturlig cykel men de sa bestämt nej, de gör inte det där. Kram M
  • myran6801

Hej!

Idag har jag pratat med CvL och gått igenom alla frågor vi hade. De var inte direkt positiva till fler IVF eftersom vi fått så dåligt med ägg och jag har verkligen min ålder emot mig. Verkar som om jag har dålig äggreserv. De säger att chanserna vid hemmaförsök är lika stora som vid IVF. Fy vad jobbigt det är att vara i denna situation. Vet varken ut eller in, det känns bara jobbigt.
    Kram M

• myran6801
    anlo24 skrev 2010-10-03 17:44:16 följande:
    Har inga direkt symtom. Lite ömma bröstvårtor men annars inget nytt. RD 7 idag.
    Håller tummarna vännen! Rent statistiskt måste det ju bli plus efter alla minus i denna tråd. Kram M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen