Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Helena och Axel skrev 2011-02-08 22:01:02 följande:
    Tjorven: Jag har en kollega som håller på med både ivf och adoptionsprocess. Men nu har dom stött på patrull. Dom har gått kursen för adoption, men Uppsala kommun vägrar göra hemutredningen så länge som dom fortfarande försöker få biologiska barn. Tydligen menade kommunen att dom i och med det inte bearbetat att dom inte kan få biologiska barn. Min kollega var ganska arg då han menade att det enda dom vill är att han barn, oavsett var dom kommer ifrån. Så jag skulle hålla tyst om jag var du.

Jag har äntligen fått sprayblödningen och ska börja med sprutorna nästa torsdag. Det går framåt!

Curly: Så himla tråkigt.  

Ja märkligt det där med att ivf är så laddat vid adoptionsprocess.
    Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om hur vi kommer att ställa oss till det när det är dags.
    Jag tror helt enkelt att varför de har dessa regler är för att de är rädda för att man ska tacka nej till ett adopterat barn om man skulle bli ivf gravid och att det i så fall skulle vara det barnet som blir lidande men vad vet jag egentligen.
     Nu ska vi först anmäla oss till föräldrautbildningen så får vi se vad som händer sedan. Enligt socialsekreteraren kunde det ta tid innan man kom med i en sådan grupp oxå speciellt om man ville gå kvällstid. Men hur som helst så ser vi framåt och längtar sååå efter vårt lilla barn. Adopterat eller biologiskt.

• tjorven01

Ååååhhh Marwin,
    Sååååå söööt
    Njut av varje sekund du har med din lilla bebis
    Han är bedårande!!!!

• tjorven01

PP,
    Jag instämmer nu samlar vi styrka tillsammans för att få stopp på dina blödningar.
    Ingen mens ingen mens.....

Cah, hur har det gått för dig?
    Tänker på er {#emotions_dlg.flower}

• tjorven01

Myran,
    Jag håller med Cah. Man får VISST vara avundsjuk och önska att man själv hade varit den som lyckades.
    Det är HELT naturligt. Så känner jag varje gång någon av mina berättar att de ska ha barn. Om det ändå hade varit min tur.

Många kramar till dig du starka människa.

• tjorven01

Hej alla fina vänner.
    Visst är det tungt att ha hamnat i den här situationen.
     Fick precis svar från London ang våra prover så förhoppningsvis så får vi snart påbörja våra immunologiska behandlingar i mars.
    Men jag vet verkligen inte hur jag ska få ihop det mest tidsmässigt då vi kommer att vara tvugna att åka fram och tillbaka till London för att få behandlingar. Dyrt kommer det väl oxå att bli.
    Förhoppningsvis så kan jag fixa en av behandlingarna här i Sverige vilken ska genomföras var 3e vecka från ET fram till v 24 och kan vi inte göra det så vete tusan.
     Hur som helst så har de hittat immunologiska problem hos oss vilket vi nu ska försöka fixa och utan dem så kommer vi väl att vara ganska chanslösa. Det positiva är att nu vet vi hur vi ska gå vidare.

Kram alla kämpar

• tjorven01
    myran6801 skrev 2011-02-23 18:36:49 följande:
    Det låter ju helt fantastiskt att ni äntligen kan få rätt hjälp! Jag ska verkligen hålla tummarna för att det går bra, det är ni värda. kram
    Tack sötaste myran,
    Fick dock en smärre chock när jag upptäckte att en av behandlingarna kommer att kosta 20000kr per behandlingstillfälle och detta ska göras var 4e vecka. Måste nu se över om det går att göra om min enskilda firma till AB för att sedan kunna dra av kostnaden. Suck

Hur mår du själv? Tänker på dig ofta och tycker att det är fantastiskt att du är uppe på benen.
    Stooor kram
  • tjorven01

pp08,
    Fy usch och blääää vad tråkigt Gråter

Myran,
    Weekend i Frankrike med det här skitvädret. Det gör du rätt i Glad

• tjorven01
    Helena och Axel skrev 2011-03-03 19:26:08 följande:
    Känner mig så nöjd för tillfället. Av fjorton ägg, var ett omoget och resten blev befruktade!
    Kunde det vara bättre?
    Stooort GRATTIS!!!
    Det måste ha varit årtiondets fest i skåpet Flört
  • tjorven01
    Heavy skrev 2011-03-07 19:23:47 följande:
    Lite ego-uppdatering från mig. Idag kunde vi räkna till 18 ägg (det känns ordentligt) . Äggmognadsprutan tas på onsdag. Nu jäklar ska vi göra barn! På fredag är det äggplockning återföring blir på söndag! Tjoho!
    Ok, jag ger mig,
     du vinner 18st Wow det var nog det mesta jag.
    Grattis hoppas på fina små embryosar till dig
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen