Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Myran
    Jag tog mitt DHEA på Huddinge sjkhus då jag hade en väldigt snäll och engagerad läkare. DHEA hade jag inte själv hört talas om men blev intresserad när mitt prov var avvikande dock så fick min doktor ta en del skit själv då detta inte är ett prov som tas vid fertilitetutredningar annars i Sverige men när jag väl börjat äta tillskott så var han ju tvungen att kolla upp det
    Om jag vore dig så skulle jag prova med klinik eller privat gyn först och sedan själv erbjuda mig att betala för testet. Tänkte oxå på scandlab tidigare men de var under granskning tidigare så jag vet inte hur dessa prover tas eller analyseras då DHEA ska tas i blodprov

• tjorven01

Kramis vännen har tänkt på dig oxå
    Hur går det för er?
    Själva har vi pausat Ivf här ett år och gjort immunologisk utredning i London som visar att jag behöver behandling som bara kan fås där. Vi räknar med att om vi blir gravida så kommer behandlingsnotan kosta ca 150000kr vet inte riktigt hur vi ska få till det men det får lösa sig under tidens gång.
    Vad gör ni nu?
    kram

• tjorven01

Åhhhhh Kramiiis
    Fy vad ledsen jag blir för er historia HjärtaRynkar på näsan.
    Hela den här ivf processen är ju oerhört slitsam på relationen.
    Antar att en del killar kan vara oroliga för att det ska vara fel på deras spermier och därför kanske gruvar sig för att testa sig, vet verkligen inte? Spelar väl egentligen ingen roll vems "fel" det är att det inte funkar men det verkar som att en del killar sätter sin manlighet i spermierna.
    Hoppas att han förstår hur viktigt det här är för er relation och att han kan vara stor nog att ta tag i det. Om du klarar av ÄD så borde väl han klara av donerade spermier oxå eller åtminstone att testa sina egna.
    Nej det är verkligen inte min sak att avgöra men ett barn är ju mer än ens biologiska gener.
    Förlåt att jag frågar men är adoption ett alternativ för er?

Ja vi gör samma behandling som i USA.
    Jag har tydligen för låga värden av en del antikroppar och för höga av en del andra. Visst känns det bra att veta vad man ska behandla men det finns ju ändå inga garantier. Och om jag ska vara ärlig så oroar jag mig över hur vi ska orka med den enorma kostnaden?
     Oroar mig just nu oxå för att optimalt ÄP ska inträffa på midsommarafton och att vi ska behöva plocka för tidigt.
    Då vi faktiskt går på KI så har de ju inte öppet på helger och vi kan helt enkelt inte skjuta på denna ivf eftersom vi sätter igång dessa immunologiska behandlingar nu. Sköt på ivfen till v 25 och oroar mig nu för att jag inte kan ändra tillbaka den till v 21 Rynkar på näsan
    Ja vilka problem vi har.....

• tjorven01
    kramiiis skrev 2011-04-06 20:45:47 följande:
    jo killar sätter verkligen sin manlighet i spermierna. knäppt, tycker han oxå borde vilja veta även för sin egen skull... jag kan tänka mig embryodonation som ett nästa steg för att helt utesluta att vi har skulden i själva embryot kvalité.
    Jag har inget emot adoption, kan muycket väl tänka mig men där är det som med alla dessa behandlingar och skit svårt att få med sambon på banan. och så har jag lång sjukskrivning i bagaget som säkerligen gör det nästintill omöjligt. men jag skulle gärna ställa mig i kö och gå föräldrautbildningen.

mmm det är svindyrt med alla behandlingar hit och dit, det tär på sparkontot och varje lön som kommer in. Jag önskar man kunde slippa iaf den pressen. Men näe... tufft.
    Det är det trista med KI att man inte kan få ÄP på den optimala dagen. Skitdumt. Hoppas verkligen allt blir tipptopp i planeringen tillslut ändå. Svårt att få ihop allt och sen är det ju så svårt att va borta från jobbet så mycket!

kram!
    Ja min vän,
    Hur mycket ska man behöva utstå egentligen.
    Själv bröt jag ihop och började gråta på apoteket idag när jag fick bekräftat att jag inte kunde få ut mina mediciner på mitt engelska recept.
    I värsta fall så får jag åka tur och retur London 2ggr på fem dagar under stimuleringen hur man nu ska orka det.
    Blev aspepp av din undertext
    "I´m indestructable" ha ha
    Ibland kan behöva upprepa det mantrat för att ta sig i kragen och orka.... bara en dag till....
    Styrkekramar till dig
  • tjorven01

Curly,
    Sååå ledsen för er skull, Gråter
    Skrev ett jättelångt inlägg imorse men det försvann och sedan har jag inte hunnit med ett nytt har jobbat hela dagen.
    Hur som helst så är det inte klokt vilken orättvisa det finns i denna värld, men du verkar ha ett bra sätt att ta hand om dig själv och dina känslor.
    Tror precis som du att det kan vara bra att ta en paus ibland fån denna cirkus. För det ska gudarna veta att det vi går igenom är enormt påfrestande både för kropp och själ.
    Massa styrkekramar till dig
    Vi håller tummarna för att det ska bli er tur nästa gång Hjärta

• tjorven01

Åååååh Poussin jag håller tummar och tår så att de är blå.
    Klart att det ska se bar ut denna gång.
    Hoppas för er skull nu {#emotions_dlg.flower}

• tjorven01

Men poussin vännen
    Fyyyyyy vad ledsamt finns inga ord
    Ta ordentligt hand om er
    Sörj ut nu innan sommaren och försök sedan ta den till att njuta och samla kraft innan hösten
    De allra varmaste kramar till dig och din man
    Tänker på er

• tjorven01

Dahlia
    Fantastiskt känns bra att veta att det kan lyckas efter så många försök
    Själva gör vi vår 8e Ivf v 25
    Heja tjejjer inte ska vi ge upp inte

• tjorven01

Curly
    Om ni skulle kunna tänka er att ta emot tvillingar så skulle jag absolut ta emot två
    Själv har jag alltid fått bråka om det på cvkl
    På landstinget var det dock inget snack om något annat än två
    Doc där menade oxå att även om det blir tvillingar så går det i de allra flesta fall bra
    Så kör på du
    Jag håller alla tummar
    Kram

• tjorven01

Curly,
    bara 10 dagar kvar Skrattande håller tummarna hårt
    Själv ska vi ta kontrollerande prover på tisdag som ska gå direkt till Chicago för analys
    så jag HOPPAS att de är ok
    Sedan har vi IVF v 25 så då ska det gå

Hoppas på plus från dig först
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen