Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Curly,
    Hur mår du idag? Jag vet att väntan är hopplös men vi tror på dig. Gravid{#emotions_dlg.flower}

För oss blev det ingen resa i helgen då det drog ut så på tiden innan vi fick klartecken och då hade flygpriserna skjutit i höjden så vi håller på att försöka fixa så att vi ska kunna skicka dem istället men det är krångligt då proverna ska skickas till London först för att sedan skickas vidare till Labbet i Chicago och där måste de vara på plats 36 timmar efter att de är dragna. Blev bara arg när sköterskan inte kunde förklara varför jag inte kunde skicka dem direkt till Chicago men vi ska nog lösa det på något sätt.

• tjorven01
    pp08 skrev 2011-01-28 14:14:34 följande:
    Det var mysigt i värmeskåpen, 4 av de 6 plockade äggen blev befruktade Hoppas de delar sig fint till imorgon, då jag önskar få 2st. tillbaka
    Grattis,
    Låter ju toppen Skrattande
    Vi håller tummarna för att de ska dela sig fint
  • tjorven01
    Sweetiepai skrev 2011-01-28 19:11:17 följande:
    Hej! Hade tappat bort den här tråden. Tittar bara in och önskar alla stort lycka till! För er som inte känner igen mig kan jag berätta att jag har en underbar kille på 8,5 månad som blev till på 3:e försöket på CvL. Kram
    Underbart, framgångshistorier behövs det fler av.
    CurlyRed skrev 2011-01-28 19:07:44 följande:
    Hej tjorven - jag mår fint! är uuuunderbart m fredagkväll efter mastodont arbetsvecka m tusen möten o besök. Men nu är den över....puuuuuh, andas ut....
    Men jag har försökt att inte stressa o ta en sak i sänder o gå hem i tid även om jag inte är färdig.
    Så är riktigt stolt över mig själv den här veckan
    hahahaha vissa är stolta då de presterat extra mycker (vilket jag brukar vara) men nu är jag stolt över att ha presterat mindre... Skrattande

Känner lite runt magtrakten o äggstockarna idag med. Men vill inte få för stort hopp. För jag kände det första IVF också och trodde sååå starkt att jag verkligen var gravid - men så blev det ett fett minus...
    Så för min egen lilla själs skull, så tar jag inte ut något i förskott den här gången...
    Måndag 7 feb har jag test-dag - & ska försöka att inte tjuva före även om jag vet att har inte mens kommit helgen före så kommer det bli grymt tufft att hålla sig ända tills måndagen...

pp08 - låter som bra party i värmeskåpet alltså !! Stort lycka till imorgon då! Hoppas du kommer hem m "tvilling embryon"!

trevlig fredagkväll alla!! Nu blir det soffan o Lets dance här!
    Curly det är klart att du ska vara stolt över att du har kunnat ta det lugnt.
    Jag känner sååå på mig att det kommer att bli ett stort fett Plus för dig. Känner mig inte ens tveksam konstogt. Håller alla tummar att det ska fortsätta så.
    Ha nu en underbar och mysig avkopplande helg så ska du se att nästa vecka kommer att gå fort
    Kram
  • tjorven01

Myran finaste du Gråter 
    Ta all den tid du behöver att läka. Jag är övertygad om att du kommer att hitta dig själv i allt det här eländet.
    Tänk på att du har din fina man och det är ändå det viktigaste av allt.
    Jag tror att det är viktigt är att fokusera på det man har och inte på det man saknar Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Massor av kramar till dig och din man HjärtaHjärtaHjärta

• tjorven01

Curly,
    Ville bara säga att jag tror att du kommer att Plus!!!!
    Ville bara säga tt jag håller tummarna för dig.

• tjorven01

Curly,

Om du inte haft mer spottings så låter ju det toppen. Jag håller tummerna för att det blir ett stort fett Plus imorgon. Jag kommer att hålla mina tummar hårt för dig under natten Baby

Men om vilket jag inte tror att du behöver använda dig av så får du tre fulla ivf på landstinget. I sthlm om det är där du bor så fungerar det så att man efter varje ivf först använder upp alla de man har i frysen innan man får gå på nästa ivf, detta för att de ska spara pengar så klart. Men om du redan har kommit fram i landstingskön så kan du ju spara dina frysta på cvkl. Så gjorde vi så vi har fortfarande 4 st kvar hos cvkl, inte för att jag skulle våga sätta något större hopp till dessa.

För övrigt så råder lagen om alltings jävlighet här. Var hos vanliga gyn i går som konstaterade inflammation i livmodern som måste brännas bort. Tyckte detta lät obehagligt men när jag pratade med BM på ivf KI så sa hon att man brukar göra så. Detta leder ju så klart till att vi pga läkningstid för livmodern måste skjuta på nästa ivf vilket innebär att vi nu har en prel tid inbokad v20. Men med min oregelbundna mens så kan det väl bli nästan när som helst kring de veckorna. Vilket föranledde att BM ifrågasatte varför vi inte körde långa protokollet istället ( bara för att deras planering ska fungera bättre) men med sådan kvalitetsskillnad på embryona som det tidigare gav så vill jag aldrig köra långa protokollet igen. Ha och vi som har väntat sedan i juni 2010.

Så imorgon bär det av till London. Hoppas inte att mina blodprover kommer att påverkas av min livmoderinfektion ( ska givetvis ta det med sköterskan innan vi drar blodet) men eftersom vi inte hade ombokningsbara biljetter så var det bara att åka. Så nu har jag op. av livmoderslemhinnan inbokad v 8.
    Räcker det aldrig med skit för oss Gråter

Kram på er alla och ha en trevlig helg.

• tjorven01

Curly,
    Trodde nästan inte att det var sant. Jag som tyckte mig känna på mig att ni skulle plussa. Gråter Så många fina embryon och ändå inget. Usch vad tråkigt men jag säger bara upp på hästen igen. Det kommer att gå förr eller senare.
    Kram 

• tjorven01

Och Myran,
    Hur mår du? Bruten handled? Ja Murphys law verkar verkligen råda för oss.
    Massa kramar {#emotions_dlg.flower}

• tjorven01

För övrigt så är vi precis hemkomna från provtagningen i London. Så nu väntar två veckor nervositet. Undrar hur dyra behandlingarna kommer att bli sedan Skäms Fick tid för att operera slemhinnan den 23e feb. Men nu står jag inför ett dilemma.
    Hur sjuttsingen ska vi göra med de två ivfer vi har kvar på landstinget? Fick ju precis veta att man inte får göra ivf under adoptionsutredningen och vi har ju visserligen inte kommit dit än men eftersom vi stått i kö sedan september och ska påbörja föräldrautb. snart så kanske det är dags samtidigt som nästa ivf dvs i maj.
    Jag vet att detta inte är en adoptionstråd men var bara tvungen att få lätta mitt hjärta. Finner ett sådant enormt stöd i er tjejjer.
    Stor kram på er allihop.

• tjorven01

Susie,
    Vilken underbar liten bild på dina prinsessor Hjärta. Blir sååå glad av att se dem. De är ljuvliga.
    Förstår att du har fullt upp men under ett besök hos gyn förra veckan upptäcktes att jag hade inflammation i livmodern. Så nu väntar laserop. av den 23feb. Vilket föranledde att vi tvingas skjuta på nästa ivf för oss så v20 prel pga läktid för slemhinnan.

Från London kommer vi inte att få något besked förrän nästa vecka el. tidigast fredag men då kommer nog inte alla prover att vara klara.

Har precis kommit hem från mötet med socialsekreteraren och där har vi bestämt oss för att hålla tyst om allt vad ivf och fet heter. Hela allt kommer ändå att ta sådan tid och dessutom så är det ju bara byråkrati. Om det sedan skulle vara så att vi blev gravida och att DE inte ville låta oss adoptera pga det så är det inget vi kan göra åt det. Personligen skulle jag gärna ta emot ett adopterat barn även om jag har ett biologiskt. Vi skulle ju bli underbara föräldrar till det adopterade barnet oavsett om vi hade ett biologiskt barn oxå Flört men men det får tiden utvisa hur det blir.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen