• pp08

Vi på CvL fortsättningen

CurlyRed skrev 2011-02-01 06:55:52 följande:
    pp08 - hur mår du? går alt bra m vaggis-eländet ? fortfarande svullen från ÄP/ET? För mig var jag stor som en häst över magen i en hel vecka efteråt... har haft lite svårt att välja byxor på morgonen... skulle helst gått till jobbet i mysbyxor...

status här: ont runt äggstockar o livmoder igår med, lite starkare nu. Och även ett nytt symptom jag inte haft på tidigare IVF's - en lite "pickande" o dragande känsla på ett specifikt ställe (gissat övre delen av livmodern). Efter som det var precis där som Ackis placerade vårt lilla embryo, kan man ju inte göra annat än att hoppas att den ligger kvar där o "gonar" in sig och att det är det som känns....
    dagarna kryper fram... hade jag gått på CVL även denna gång hade det varit testdag på lördag, på Ackis är det på måndag...
    gissa när jag kommer testa... antagligen lör morgon gissar jag. Ska bort på middag på kvällen, så blir det - kan jag ju lika gärna ta några rejäla glas vin tänkte jag o börja om igen...

kram alla o ha en skön tisdag!
    Jag mår bra. Varvar "placeringen" av vaggisarna för att inte ha för mycket besvär

Inte riktig svullen men jag känner att byxorna sitter åt ibland. Igår kväll (RD3) hade jag en hemsk smärta vid byxlinningen mitt på magen när jag reste mig från soffan, riktig obehaglig. Kan det vara bara något enkelt som tarmvred??

När brukar en 2dagars embryo fästa föresten? Fast jag har ruvat så många gånger har jag inte riktig koll

Jag har ju testdag på alla hjärtans dag men testar kanske redan några dagar innanom mensen inte har dykt upp. Låååångt kvar till dess.

Kramar till alla i tråden!!
  • pp08

CurlyRed: klinikens teststicka är som de andra:  2streck vid graviditet, 1streck enbart kontrollen.

Hoppas du fick 2st streck, RD13 borde vara OK att testa på.

• pp08

Poussin: skönt att läkaren var så positiv Vilken läkare hade du?

• pp08

Curly. hoppas att det är falsk larm och att det blir ett pluss imorgon!!!

• pp08

När vi gjorde IVF genom landstinget var det 3pack. (3x färskförsök med ET + 1 FET, man hade dock möjlighet att byta ut 1 färskförsök mot 2 extra FET).  Det var alltså antal ET som räknades, man kunde inte göra hur många FET som helst innan nästa IVF/ET.

Vi hade dock ingenting i frysen från IVF1 och IVF2 och blev gravid vid IVF3; så det var inte aktuellt för oss.

• pp08

Curly: tråkigt att det var minus. Tyvärr påverkar progesteronet inte resultatet.

Hade lite stickningar i magen (livmodern) igår o idag. Hoppas det inte bara är progesteronebiverkningar. Dt borde väl vara "fäst-dags" nu.

Jag har TD på måndag den 14e (RD16). Har inte jag fått mens eller spottings ska jag dock testa på lördag nästa vecka (RD14), brukar i vanliga fall ha korta menscykler.

• pp08

Curly: nej vad tråkigt......hoppas ni får bra stöd hos Ackis!

• pp08

RD11

Ingen mens, ingen mensvärk, ingen pms humör, inga spottings,  men värsta förkylningen, som jag har fått av dottern.
     Är hemma och vabbar idag, skönt att inte behöva jobba själv idag.
    Har upptäckt en "speciell" biverkning av progesteronet:  kramp i vaderna. Kommer ihåg att jag hade det vid tidigare ruvningen (även vid FET då bara progesteron var inblandat). Har dock inte varit gravid de gångerna, så ingensjälvklar symptom på graviditet. Inte jättemycket, men lite så att det känns och man tänker på det.

• pp08

spökstreck eller ej? hur vanligt?

Testade idag RD12 och såg ett jättesvag streck samt ett starkt kontrollstreck. Olika tider står på pappret när det gäller provtagningen: doppa = läsa av efter 10min. urinstråle = läsa av mellan 3 och 10 minuter.

Det svaga strecket kom när stickan "torkade", syns med blotta ögat men inte när man håller teststickan mot lampan. Nu efter mer än 10min är resultatet samma. Strecket finns där men är svag, knappast färgat.

När jag var gravid förra gången testade jag också svagt pos på RD12 och det var svagt hela första veckan.
    Hoppet är alltså inte helt ute! Jag kanske har testat för tidigt.

Idag ska jag köpa RFSUs test, som man kan testa tidigt med Flera stycken.

• pp08

CB digital säger GRAVID, så ingen tvekan

Men fortfarande jätteförkyld, vill inte ta något förutom enstaka alvedon. Någon som vet om det finns något hostmedicin som är OK att ta i första trimestern?  Lilltjejen fick Mollipect igår på vc men där står det att man helst inte ska ta det första trim.

lycka till och följ gärna efter i gravidspåret

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen