• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Grattis CUrly. finfin resultat

• pp08

Poussin: jättetråkigt att ägget inte var ett guldägg. Hoppas et blir en 2011 bebis för er i alla fall!. KRamar!

• pp08

Har själv varit på VUL efter 5 sprutdagar med Menopur (och 1x orgalutran)  REdan 10 äggblåsor, 1 var så stor att den förmodligen kommer att sticka iväg innan ÄP (20mm), de andra 9 var 6-9 resp 10-14 mm och fördelade över båda äggstockarna. Inte så hög blo E2värde (men det stämmer med antal/storlek på blåsorna.

Nytt VUL på måndag 24/1 och förmodligen ÄP på torsdag eller fredag.

• pp08

Har varit på nytt VUL i måndags.

Vid VUL i lördags var ju äggblåsorna av olika storlekar, inte så hög e2 blodvärde.  (1st 20mm, 4st 10-14mm, 5st 6-9mm). De mindre hade nu vuxit bra och hela 6st. som redan var 20mm, och sedan flera mindre. Alla växer som de ska Totalt blir det då 8 sprutdagar med 300IE menopur, 4 med orgalutran. (verkar som det är så min kropp fungerar ca 7-8 sprutdagar och mellan 6-9 ägg som går att plocka vid ÄP).

Pregnylsprutan idag och ÄP på torsdag (valde att inte göra ÄP redan på onsdag eftersom jag har haft så många omogna ägg vid tidigare försök). Nu hoppas vi på fina och mogna ägg.

frågade läkaren om eventuell långtidsodling, men han sa att de har bäst statistik vid 2dagars embryo (fast han var inte helt negativt mot långtidsodling, beror på antal ägg). Nu när ÄP är planerat på torsdag passar mig 2dagars odling och ET på lördag bäst, så vi kör nog på det vanliga. Men vill gärna ha 2st. tillbaka om det finns 2st på dag2.

• pp08

cah:  jobbigt när det blir så, hoppas proveran hjälper!

CurlyRed: man brukar räkna ET som RD0. Det finns tyvärr ingenting som är vanligt eller ovanligt när det gäller symptom. Har vid mina sista ruvningar försökt jämföra vad som var anorlunda mot den gången jag blev gravid. Då testade jag positiv RD12 och hade fått jättemycket ont/mensvärk 4-5 dagar innan och då trodde jag det var kört. De första IVF-erna har jag alltid fått mens innan testdagen (RD12-14), men de senaste behandlingarna vid RD16-17. Vet också att fast jag plussade en gång på RD12 att det var svagt och tog många dagar innan plusset blev starkt. Kan dock aldrig låta bli att tjuvtesta, hihi.

Jag skulle nästan ha fått tillbaka 2st. vid FET men första som tinades upp var av perfekt kvalitet och då ville de inte tina upp nr.2. (blev inte gravid och nr 2 klarade inte upptiningen). Vid nästa IVF frågade jag om 2st och det fick jag (4-celligt och 7-celligt), ingenting till frysen. Denna gång var det svårt att bestämma vilket som skulle sättas tillbaka om vi valde enbart 1 eftersom det var 2-dagars embryo och 7-celligt är ovanligt.  Nu har jag gjort flera IVF och 1FET utan lyckat resultat (förutom den gången jag blev gravid), samt ålder spelar roll (är nu 40år)Jag tror inte att de nekar återföring av 2st denna gång heller. Vi får avvakta om det finns 2st som överlever befruktningen och delningen.

Idag sprutfri och imorgon alltså ÄP. Hoppas att det går bra!!!

• pp08

Själv har jag varit på ÄP idag. GIck ju jättebra, första gången (utav 5 ÄP) att jag inte alls hade ont. Det blev 6st ägg; största äggblåsan van ca 27mm. Jag antar att dessa ägg var från de blåsorna som var ca 20mm i måndags.

Någon som vet hur mycket äggblåsorna växer, tror något som 1-2mm per dag så det kan stämma. När kan de plockas, jag tror att läkaren sa redan från 16-20mm. Jag hade ju en stor blåsa på 20mm redan i lördags men den han sticka iväg. Vet inte om de små jag hade i måndags han växa. Men om blåsorna var så stora nu har jag förhoppningsvis flera mogna ägg denna gången.

Håller tummarna att de trivs i värmeskåpen nu, och då blir det ET på lördag.

• pp08

Det var mysigt i värmeskåpen, 4 av de 6 plockade äggen blev befruktade Hoppas de delar sig fint till imorgon, då jag önskar få 2st. tillbaka

• pp08

Det gick bra på ET idag

6 ägg plockades
    5 mogna ägg
    4 befruktade ägg
    dag2: 1ägg 2celler, 1ägg 3celler, 1ägg 4celler, 1ägg 5 celler.

Jag fick båda det 4-celliga och 5-celliga tillbaka men ingenting till frysen.

Har aldrig haft så många mogna och befruktade ägg, bortfall från omogna ägg har varit ca 40-50%.

Nu väntar jobbiga 16 dagar.......

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen