• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Maaroj: grattis till ruvningen!!

Tyvärr fick jag också mycket bortfall, men det får man räkna med sa läkaren. Oftast kan man inte  se enbart på storleken av äggblåsan hur ägget innuti ser ut.

Nu ruvar vi tillsammas!

• pp08

Lös i magen!!

Har ni använd Crinone eller progesteron Mic efter ET?

Jag har alltid använd Crinone tidigare  (2xdag, endast vaginalt) och fick nu Progesteron utskriven (3x dag vaginalt eller via ändtarmen).

Vet att man kan bli dålig i magen av progesteronet, som är hormonet i båda preparaten. Eftersom Progesteron vagitorier blir lätt rinniga tar jag de bara vaginalt innan sängdags och i ändtarmen de andra 2x per dag.
    Nu har jag blivit väldig lös i magen (typ som diaree), är det från progesteronet eller är det magvirus på gång?

Hur snabb tas progesteronet upp, räcker det med 1/2 timme, 1 timme eller längre tills man vågar gå på toa. Jag har en förpackning kvar av Crinone och skulle kunna fortsätta med den, se om det blir någon skillnad.

Är idag på RD4 (ET=RD0)

• pp08

anlo24: tack. Det är ju en ganska hög dos, mycket högre än i Crinone, så man kan anta att kroppen tar upp det som behövs. Även andra former av stolpiller tas ju upp efter ca 1/5 timme eller ännu snabbare.

Har märkt att lös mage / snabb toabesök hänger ihop med intaget av progesteronet; ca 1timme efter. Men som jag skrev tar jag den vaginalt på natten.

Hur går det med dig, din foglossing?

• pp08

Samma här som Maaroj, RD10 idag. Har dock tjuvestat igår, minus förståss. Också konstiga symptom, som inte liknar menssymptom men kommer säker från progesteronet.

• pp08

Det blev minus idag. Mensen är också på gång, fast blöder inte på riktigt än. RD17 idag.

• pp08

Maaroj. Hoppas du har fått tag i CVL idag. Eftersom det är stängd över julen blir det ju en vanlig mens emellan. Jag kör korta metoden en gång till och det blir preliminär ÄP v.5. (beror ju lite på när mensen kommer i dec och jan).

• pp08

Maaroj: hoppas få brev från CVL snart också med planerna för nästa IVF.

Menopur skiljer sig från Puregeon iom att Menopur är naturligt hormon som har separerats från urin från kvinnor i Klimakteriet. Puregon är syntetiskt framställd.
    Menopur förvaras i torr form och blandas med vätska precis innan injektion. Kan vara lite krångligt första gången men man lär sig snabbt. Även pregnyl ska blandas, men har man blandat Menopur i en hel vecka är det ingen problem.

En pulverflaska Menopur innehåller 75IE, så oftast är dosen 150,225, 300 eller 375 som man använder. Max dos är 400 (då är det 6 ampuller pulver i 1 ampul vätska).

• pp08

Maaroj: nej inget brev. Låg kvar i läkarens postfack. Ska få dock brev innan julstängningen.

Du ska nog fråga kliniken innan du sätter igång, låter skum med din dos!!!!....Menopur dosen är 75/150/225 etc. eftersom 1 ampul är 75IE. Låter som de skrev dos enheten som den är för Puregon eller Gonal-F.

• pp08

Hej CurlyRed och Myran! Lycka till med behandlingen. Hoppas det ger bättre resultat denna gång.

Själv har vi hunnit med 1FET och 1 IVF (syskonförsök) under hösten, tyvärr negativ. Inväntar brev från CVL inför ny IVF (5e = 2a syskonIVF). Ska göra korta metoden igen med sprutstart vid CD3 i vecka 3.

Om vi ska tro på "3e gången gillt". borde det fungera denna gång med. Dottern blev till på IVF3 och detta blir 3e försöket (1FET, 2IVF) för syskon.

• pp08

Marvin: skönt med hus! Grattis.

Ta det lugnt så att lillen i magen vill stanna lite till

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen