• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Tjenarehejsan: Stort Grattis!!!

• pp08

Anlo: hoppas att det går bra denna gång. kram!

Eftersom du sprutade och tog ÄL spruta kan du inte räkna efter dina vanliga CD när det gäller BIM. Räkna från ÄL dagen (dvs ÄP dagen). Det är också den dag som används för referens för att räkna ut din eventuella graviditet. (då bli det ÄP + ca 14dagar för BIM; sista mens räknas som ÄP minus 14 dagar)

• pp08
    anlo24 skrev 2010-10-05 10:28:05 följande:
    Ok isf borde jag ha BIM på to eller fre. Räknar jag ÄP som dag 0 eller 1? Gjorde ÄP 24/9.
    Då blir det väldigt kort menscykel denna mnd.
    Tror att man räknar ÄP som dag 1. vid uträkning för graviditet kan man alltså räkna från första mensdagen av sista mensen (som inte stämmer i IVF grav eftersom man har manipulerat ägglossningen), eller från ÄL/ÄP dagen. Eftersom man vet exakt när ÄP sker och därför också befruktningen är det mest säkrast att räkna så.

Din BIM kan dock bli försenat pga progesteronet, därför lägger kliniken en senare TD.

Det kanske blir barn i mitten av Juni 2011 då.......
  • pp08

Maaroj välkommen hit!

Som du kanske märker är vi väl insatta i IVF karusellen, så om du undrar något är det bara att fråga; alltid någon som kan ge råd.

Själv har jag gjort 3 IVF och 1 FET (frysförsök) på CVL. Blev gravid på 3e IVFen och fick en dotter 09. Första FET försök nu i sept blev ingen grav. och det andra/sista embryot klarade inte upptiningen för FET i okt. Nu ska vi satsa på ny IVF och om allt går bra blir det ÄP 46 (tidigast, då det är fullbokat innan). Har precis lämnat nya blodprov och har planeringsmöte om 3 veckor.

• pp08
    Susie skrev 2010-10-07 11:09:29 följande:
    Hej tjejer!

PP08 Hääärligt med ny planerad tid för ÄP!!!! Vet dock inte när det är...Drömmer

Anlo, *håller tummarna*
    Det är vecka 40 nu
  • pp08

Susie: jag lämnade blodprov igår. Har läkartid om 3veckor för gynundersökning och planering (v43) . Om mensen inte har kommit innan läkarbesöket kan vi kanske börja med korta metoden på CD3 som jag gjorde förra gången när jag var gravid. Annars får det bli långa metoden, om mensen strular och vill komma för tidigt (tidigare än v.46 finns inga tider för ÄP, vänta en hel månad till kommer för nära Jul).

Jag tror nog att det lutar åt långa metoden, då blir det lättare för kliniken att planera ÄP; men hoppas på korta metoden.

• pp08
    Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 13:31:14 följande:
    Vi bor också i Stockholm, men överväger CvL för att de alldra flera verkar himla nöjda med dem. Och så har de ju bättre priser än tex St Göran och Sophiahemmet.

Har ni gjort VUL och liknande i Sthlm och åkt till CvL för äggplock och återförande, eller har det blivit mängder av resor till Uppsala?
    Du kan välja själv om du vill göra allt i Uppsala eller använda dig av en distansläkare i Stockholm. Tror att det finns en lista av distans/sammarbetsläkare på CvLs hemsida.

Vi bor också i Stockholm och har gjort våra landstingsförsök via distansläkare hos CvL. (blev gravid vid 3e IVF). Nu har vi även gjort 1 FET på egen kostnad (neg.resultat). Ska nu sätta igång för ny IVF - syskonförsök och har planeringsmöte nästa vecka. Vi har nu valt att göra allt via CvL även om det innebär flera resor till/från Uppsala.
  • pp08
    Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 14:02:33 följande:
    Men oj, hur har ni lyckats få landstingsförsök på CvL, det trodde jag var typ omöjligt. Hur gick det till? Hur länge stod ni i landstingskön?
    Vi borde då i ett annat län, och våran läkare var distansläkare för CvL och Falun. Det var tur, för jag skulle ha blivit för gammal för Stockholms landstings kö.
    Kön där (Sörmland) var noll!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen