Vi på CvL fortsättningen
Tjenarehejsan: Stort Grattis!!!
Tjenarehejsan: Stort Grattis!!!
Anlo: hoppas att det går bra denna gång. kram!
Eftersom du sprutade och tog ÄL spruta kan du inte räkna efter dina vanliga CD när det gäller BIM. Räkna från ÄL dagen (dvs ÄP dagen). Det är också den dag som används för referens för att räkna ut din eventuella graviditet. (då bli det ÄP + ca 14dagar för BIM; sista mens räknas som ÄP minus 14 dagar)
Maaroj välkommen hit!
Som du kanske märker är vi väl insatta i IVF karusellen, så om du undrar något är det bara att fråga; alltid någon som kan ge råd.
Själv har jag gjort 3 IVF och 1 FET (frysförsök) på CVL. Blev gravid på 3e IVFen och fick en dotter 09. Första FET försök nu i sept blev ingen grav. och det andra/sista embryot klarade inte upptiningen för FET i okt. Nu ska vi satsa på ny IVF och om allt går bra blir det ÄP 46 (tidigast, då det är fullbokat innan). Har precis lämnat nya blodprov och har planeringsmöte om 3 veckor.
ÄP v. 46 menar jag ovan.....
Susie: jag lämnade blodprov igår. Har läkartid om 3veckor för gynundersökning och planering (v43) . Om mensen inte har kommit innan läkarbesöket kan vi kanske börja med korta metoden på CD3 som jag gjorde förra gången när jag var gravid. Annars får det bli långa metoden, om mensen strular och vill komma för tidigt (tidigare än v.46 finns inga tider för ÄP, vänta en hel månad till kommer för nära Jul).
Jag tror nog att det lutar åt långa metoden, då blir det lättare för kliniken att planera ÄP; men hoppas på korta metoden.
Stort grattis Anlo!!!!