• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Grattis Marwin!!! Jättefin kille!!

Tack också till alla för gratulationerna Tyvärr är jag fortfarande jätteförkyld. Jobbigt att inte kunna ta ordentligt med mediciner för att bli bra. Jag tar bara det som är mest nödvändigt, lite alvedon och en enstaka gång hostmedicin då jag hostade så mycket att jag nästan skulle kräkas.... Ordentligt nästäppa och ont i huvudet också. Samt en 1.5 åring med samma åkomma

• pp08

Grattis fjällsippan!!

Själv fick jag en liten chock idag. Fast det var TD och jag redan testade positivt tidigare var också dagens test positiv och lite starkare. Jag fick dock en liten (mörk) blödning i e.m. 
    Enligt kliniken ingenting att oroa sig över, kan vara pga sköra slemhinnorna och pga min hemska förkylning. Jag har ju hostat så mycket att jag känner mig inkontinent, svårt att hålla tätt.

Typisk att det börjar på RD16, som är den dag jag alltid börjar blöda. Har dock inga menskänningar alls. Och även vid förra grav har jag blödat lätt hela tiden pga livmoderhalsen/slemhinnor/blodkärl hoppades att slippa den här gången.

• pp08

Är rädd för att det går åt skogen. Nu känns det som flytningarna blir mera som blod. Är i v.5+1 idag, upp till igår har dock grav testet varit starkare för varje dag.

Avvaktar hur det går idag, eftersom jag varit så förskyld är alla slemhinnor påverkade och efter att man har klivit upp på morgonen kan det rinna lite extra.

Även om det är för tidigt att se något foster eller hjärtaktivitet borde de kunna se om det finns en blödning i livmodern. Åker kanske till gynakuten idag.

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • pp08

Har varit på gynakuten idag.

Ingen riktig blödning, fast flytningar som är mera ljusröd/mörkbrun blandat.
    Läkaren kunde se lite mörka blodflytningar vid vag. undersökningen, men ingenting som "rann".

Hon gjorde även VUL: Idag v.5+1. För tidigt att se någon gulesäck men uppklarning/hinnsäck på ca 3mm fanns. Ingen blödning i livmoder syntes, livmodertappen stängd. Allt ser ut som det ska i v.5+1.  Och som hon kunde se var det 1st uppklarning (inte 2).

Hon sa att hon inte kunde se att det var missfall på G. pga mina tidigare erfarenheter under förra graviditeten förmodligen samma.

Ont i ryggen som jag har/hade kan vara normalt och behöver inte tyda på missfall, har ju ingen som helst känningar/ont i magen eller livmoder.

Hade kontakt med CVL imorse (innan jag åkte till gyn) och de sa att jag skulle avvakta så länge det inte var som "riktig mens". Fick i alla fall en extra VUL (tidigare än den tid jag fick v.7+4).  FIck en tid torsdag nästa vecka, då 6+0. Även om det inte är säker att man ser något levande foster borde hinnsäcken/uppklarningen har vuxit och gulesäcken borde synas.
    (tiden v.7+4 finns också kvar om det skulle behövas).

Nu hoppas jag att hostan försvinner helt och därmed också flytningar som avtar.

• pp08

Tyvärr har blödningen ökat och börjar likna mens.
    Undrar var blodet kommer ifrån om livmodern var stängd?

I måndags (v.4+4) hade jag bruna flytningar, frågade kliniken om det kunde vara 1 av embryona som blödde ut, hon tyckte det var så lite då att man knappt skulle märka. Men nu då, idag 5+2?  Fanns bara 1uppklarning/början till hinnsäck.

Även om jag gärna vill tro,tror jag det är kört.

• pp08
    Cahela skrev 2011-02-20 09:22:55 följande:
    PP: Nej, ingen mens ska du ha. Hur går det för dig idag?
    inte bra, blöder som mens. Igårkväll fortf starka streck på gravtest. Fortfarande hungrig/lätt illamående.
  • pp08

Hej vänner. Nu är det nog kört på riktigt och missfallet bekräftat. I tisdags hade hcg sjunkit till 140 och idag till 47. Blödde nästan ingenting längre igår e.m. och idag f.m. Men sedan har det ökat lite igen. Hoppas att det är sista. Konstig nog har denna "Mens" varit mindre kraftig än en vanlig mens, även utan mens/molvärk.

• pp08

Helena: ja, det är helt normalt att du har flytningar och betyder inte alls att man kommer att få för tidig ÄL, som Fjällsippan skrev ett tecken på mycket östrogen.

• pp08

Fjällsippan: tråkigt med neg. test.

Själv har vi nu kommit över MF, och överraskande nog fick jag redan tidig utslag på ÄL testet. (kan inte vara från grav. hormoner då värderna var redan jättelåga några dagar innan). Om det nu var riktig ÄL eller inte (både flytningar och glad gubbe på test), så passade vi på att mysa. Om mf/mens började den dag jag tror såg jag glad gubbe på ÄL test på CD10, och så tidigt har jag faktiskt haft förut; brukar annars också ha kort cykel. Betyder i alla fall att kropen återhämtar sig fort.

Hoppas någon enstaka spermie hittat ett fint ägg

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Nejjj Cah: vad tråkigt!!!  Stora kramar!!

Flicka 2009 ; MF feb2011
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen