Vi på CvL fortsättningen
Storr grattis Ullis!!
Storr grattis Ullis!!
Finns det för/nackdelar med stimulerat FET?
Vi har gjort FET en gång tidigare och då var det ostimulerat. Jag brukar ha regelbunden ÄL (iaf enligt ÄL testerna) och har aldrig gjort VUL i samband med ÄL.
Vi har 3st kvar i frysen och vill satsa på ett FET efter sommaren. Vad har ni för erfarenheter med behandlingar inför FET hos CVL?
Grattis Poussin!!
Vår senaste FET blev ingenting. Hade hopp att iallafall en av de två ( 2- c resp 4-celler) skulle ta sig. Räknat att det här måste ha varit försök nr 10!!!!!
I våras ma/ mf och förra året också tidigt mf. Ivf 3 blev en dotter så det känns att det inte borde vara helt omöjligt med 3x pluss på 3.5 år......
Vill gärna försöka mera men det är inte helt gratis. Blir 42 snart så vi har bara 1 år kvar.
Fick alltså mens i helgen ( inom 2v efter återföringen )
Och har mycket mens nu! Använde lutinus men slutade när blödningen började. Tyvärr påminner denna kraftiga blödning om mf tidigare i år. ( nu blev det ju aldrig ett plus så det är väl bara extra tjock slemhinna pga lutinus)
Lutinus är en progesteron vaginal tablett.
Lätt att applicera men blir i slutändan lika kladdigt som de andra progesteron varianter.
Hoppar över behandling denna månad. Blev ju uppsagt fr jobbet i år och har inte hittat ngt nytt ännu. Inte mycket reserver kvar på kontot och lån äringen möjlighet. Dock sista året vi kan / får göra behandling.
Har alltid haft kort menscykel men den är ännu kortare efter det senaste året då jag hade två st mf/ ma efter mina ivf ( v 5 resp v8). Nu har jag ca 23 dagars cykel har dock äl varje månad ( enligt äggstickorna och äl flytningar). Vet ej om denna kortare cykel påverkar fertiliteten ännu mer. Trodde att menscykeln skulle bli glesare/ längre när man blir äldre?
Amie67: grattis till plusset
rosa flytningar hela veckan. Har senaste tiden cykel på 24 dagar! Mysig hemmaförsök för 2v sedan.
Testade idag svagt svagt positivt.
Men.. nu börjar det med mensvärk o lite färskt rött blod.
Det var inte tillfälligt, mensen kom på riktigt. Plusset försvann i samband med mensen Tråkigt men nu vet vi att det KAN gå. Nytt försök nu "ÄL" utslag i dagarna
Hej! Har inte varit inne på länge
För er som inte vet så fick vi vår flicka efter 3e ivf för 5 år sedan. Sedan har många syskonförsök följt; färskförsök och frys. Ibland blev det pluss på stickan (även med 2 embryo) men tyvärr alltid missfall. En grav efter 2 embr fick avslutas i v8/9 då ingen hjärtaktivitet syntes (2012); året därefter fick jag ett spontant pluss på stickan som tyvärr inte heller blev något.
Så i dagsläget inga planer och inga förhoppningar på ett syskon; blir det så blir det. Har nu även spräckt CVLs åldersgräns och vi får väl avvakta vad naturen vill..
Hoppas ni därute har mer tur.