• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Grattis cah: där ser du....... kvalitet

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Fjällsippan>. tråkigt att det inte blev FET idag. Antar att det var sista embryot   Stora kramar, jag vet att de behövs!!

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08
    Charlotte78 skrev 2011-03-25 10:24:51 följande:
    Hej på er alla som går och gör IVF på Linné-kliniken!
    Jag och min man ska precis påbörja vår IVF-behandling och står i valet och kvalitet om vi ska välja Linné och därmed kunna börja inom bara några veckor, eller ställa oss i Landstingets kö som nu är 10 månader.

Hur upplever ni Linné? Det är ju en rätt kostsam process som få en att tänka både en och två gånger..

Är jättetacksam för all feed back!
    Hej!  Ni kan väl börja på Linne och stå kvar i Landstingets kö.
    Beroende på hur mycket ni tänker vilja satsa på kan jag rekommendera att ni köper ett 3 pack (dvs betalar för 2 men får 3 försök). Tyvärr får man inga pengar tillbaka om man lyckas på andra eller tredje försöket. Man kan ha tur att lyckas på första försöket men efterom man inte vet hur man reagerar på hormonbehandlingen kan det tyvärr behövas flera försök.

Jag har gjort totalt 4 IVF och 1 frysförsök på IVF och är väldig nöjd. MHA hemortsläkare fick vi våra 3 landstingsförsök också på CVL (det tredje resulterade i en dotter). De andra försöken betalade vi själva.
    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08
    Heavy skrev 2011-03-25 16:24:28 följande:
    Det blev ingen 5:e gången gilt... 
    Nej, vad tråkigt! Kram vännen!
    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08
    Cahela skrev 2011-04-03 17:23:03 följande:
    Hej tjejer, vet ni vad?
    Jag har testat PLUS IDAG!!!!
    STORT grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Har fått lite extra bakslag här. Var på koloskopi igår pga tarminflammationen. Får inte OK ännu för ny IVF. Rekommenderas att vänta ca 2mån. Hade planerat sprutstart om 1mån. Tur att de är så snälla på kliniken att de försöker hålla en tid för oss innan sommarstängningen, har vi tur kan vi göra ÄP v.23.

Koloskopin visade att inflammation var kvar ca 40cm uppåt (dock inte blödande längre), samt en polyp. Prover togs så kanske polypen ska tas bort någon gång. Osäker om den fanns pga inflammationen eller annat.

Går på kortison samt antiinflammatoriska medel nu. Mår bra men "insidan" är itne helt bra än.
    Eftersom vi har "goda" chanser att bli gravida igen avrådes det från IVF dirket nu eftersom det kan påfresta tarmarna för mycket.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

cah: att byta från vaggisar till crinone är nog inga problem. Tvärtom skulle bli mera problematisk eftersom Crinone lägger sig som en hinna med långsam/långtids utsöndring av progesteronet. Därför kommer det alltid en stor "klump" ut när man avslutar Crinone behandlingen.

Om dina vaggisar är slut behöver du ju egentligen inte fortsätta men som Heavenlee sa är det en bra ide att trappa ner. Tror att tom 1x /dag Crinone skulle räcka ett tag framöver (Crinone behövs ju annars bara 2x dagligen och inte 3x som vaggisarna).

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

cah: ring och fråga kliniken. Har man tidigare haft problem med MF eller misslyckade försök kan det vara bra för kroppen att få liiiite extra stöd. Vissa har fått fortsätta med progesteronet fram till det första VULet som bokades på kliniken.

Flicka 2009 ; MF feb2011
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen