• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Hej Embla!
    Hur mår du?

Gift med A.
  • Cahela

RobSab: jag har gjort tre insem och en IVF på Ackis. Jag var nöjd men det var rörigt att ha olika läkare varje gång o att aldrig få veta vem man skulle få.
    Jag trivs bättre på Linné.

Gift med A.
  • Cahela

Jag tog första sprutan igår kväll så nu är IVF nr 2 på G.

Gift med A.
  • Cahela

Piken: GRATTIS!!! Jag blir extra glad att just du får göra FET, det är du väl värd efter allt skit du drabbats av under hösten. Jag ska på VUL imorgon bitti så får vi se vad det visar. Har inte jättestora förhoppningar för det här.

Gift med A.
  • Cahela

Inget hade hänt direkt så jag ska höja dosen till 125 IE och sen återbesök på måndag. Förhoppningsvis ÄP nästa fredag.

Gift med A.
  • Cahela

embla: Nej inga blåsor var på G, bara smått. Jag är trögstartad och sen säger det pang så är det ett helt gäng.....

Gift med A.
  • Cahela

Vaknade av mensvärksliknande känningar imorse. Har suttit med vetekudde hela morgonen och har ont i magen kring äggstockarna. Ska ringa kliniken och boka om mitt VUL-besök som är satt till måndagmorgon. Jag ökade dosen från 100 IE till 125 IE i onsdags enl klinikens bestämmelser men jag är rädd att jag kommer bli överstimulerad.
    Förhoppningsvis blir det ÄP på fredag och om ska jag fortsätta med 125 IE till typ tisdag är jag lite rädd för hur många blåsor det kan bli. Tycker att det är alldeles för tidigt att börja ha ont i magen redan en vecka in i sprutningen, det är ju några dagar kvar med sprutor så jag hoppas det blir kontrollerad äggblåsetillväxt. Förra IVF:en gick helt ok men då var dosen lite lägre än nu.

Gift med A.
  • Cahela

Piken och Embla: Jo, jag vet att det är äggstockarna det gör ont i för att de jobbar men jag är lite rädd att det är för att det är för mågna äggblåsor på G. När jag gjorde mitt första IVF för tre år sedan blev jag överstimulerad och det var hemskt. Äggstockarna vred sig, vätska i buken, uppsvälld mage, svårt att andas och ONT i hela kroppen. Det var det värsta jag har varit med om. Jag är så lättstimulerad och svårreglerad och det är det jag är rädd ska hända den här gången med. Tyvärr missade jag telefontiden idag (klantigt), ska ringa imorgonbitti. Jag kan inte gå på måndag morgon på VUL då mitt jobb har trasslat till sig och jag är tvungen att gå på ett möte måndagmorgon så min förhoppning är att jag ringer direkt de öppnar imorgonbitti och sen lyckas tigga till mig ett VUL imorgon istället. Vi bor 15 minuter med bil från kliniken så vi är där snabbt. Annars får det väl bli måndageftermiddag hoppas jag. Nu har jag tagit Alvedon så det är bättre.
    Piken: ja, det där med ruvning sista veckan är inte kul....det är faktiskt det värsta med IVF tycker jag. Jag håller tummarna stenhårt för dig iaf!!!!!!

Gift med A.
  • Cahela

embla: När jag blev överstimulerad gjorde jag långa metoden.  Jag mådde bra under förra IVF:et när jag bara sprutade men som sagt det var lägre dos nu än då. Jag har kraftiga ägglossningsflytningar nu men när jag var på VUL i onsdagsmorse hade jag småblåsor på G så jag hoppas att inget "drastiskt" har hänt, man vill ju hinna med ÄP.
    Jaja, jag ringer imorgon och hoppas få komma på VUL då. Hur känns det för dig med nytt IVF?

Gift med A.
  • Cahela

Vaknade 1 natt och hade jätteont i magen (mot äggstockarna) tog en till alvedon och låg med väremkudde i 1,5 timme och somnade tillslut. Vaknade åtta imorse och samma visa som inatt. Ringde kliniken 10 och fick komma direkt (tur att vi bor nära, vad rär 10:20). De såg inget konstigt men tog prover som vad de kunde se såg bra ut.
    Ev kunde det vara njurgrus, vilket jag aldrig har haft förut. Trevliga är dem och toppenserivce oxå! Jag har inte ont just nu men är väldigt trött. Ikväll blir det samma dos spruta idag som de andra dagarna och sen orgalutran ska jag börja med idag. Hej och hå vad man får vara med om mkt i den här IVF-världen.

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen