Vi på CvL fortsättningen
Jag tror att jag har lutealfas insufficiens vilket jag diskuterat med H. Jag har fått mens ibland bara en vecka efter ÄL när jag inte tagit proggisar och går aldrig 14 dagar mellan ÄL och mens så något är knasigt hos mig.
Jag tror att jag har lutealfas insufficiens vilket jag diskuterat med H. Jag har fått mens ibland bara en vecka efter ÄL när jag inte tagit proggisar och går aldrig 14 dagar mellan ÄL och mens så något är knasigt hos mig.
ja, jag förstår hur du tänker. Det känns bättre att få ta vaggisar eller vad det nu kan vara för att få göra allt som går för att maximera chanserna. Man blir desperat på piller, vaggisar och allt vad det kan vara.
Embla: Kanske för att sprayen är så vidrig så glömmer du den? Inte konstigt att man glömmer något som får en ha konstant ont i huvudet, jag gillade den inte. Vid mitt första IVF när jag sprayade i 2-3 veckor (kommer inte ihåg hur länge det var) så försvann huvudvärken när jag halverade dosen.
tjorven01: När jag gick på Ackis i Uppsala så fick jag förklarat för mig att chanserna att bli gravid är som högst på de tre första IVF-försöken. Om man inte blivit gravid då så minskar sannolikheten att lyckas därefter. Kan det vara det som gör att du har lägre chans även om det är ett toppembryo du får tillbaka vid IVF 4?
djurgårdsrutan: Hur många tömningar har det blivit nu?
Jag hittade det här på AVA-klinikens hemsida: De flesta embryon som inte fäster sig eller leder till ett tidigt missfall är abnorma antingen när det gäller kromosomerna eller ämnesomsättningen trots att de i mikroskop ser normala ut.
Intressant, speciellt för mig som oförklarligt barnlös.
Djurgårdsrutan: Vilken vecka är du i nu
Susie: Vet inte, jag trodde inte att ett embryo hade ämnesomsättning utvecklad redan men det kanske de har?
Jag har inte heller läst detta någon annanstans men tyckte det var intressant. Har bara fått höra att man inte kan veta orsaken när de inte fäster. Jag vet att jag ville göra ett kromosomtest hösten 2006 men läkaren jag hade då tyckte inte att det behövdes. Kan man ha kromosomfel utan att veta om det? Jag menar någon av föräldrarna måste väl ha det om embryot får det?
Susie: se din inbox