Vi på CvL fortsättningen
Hoppas allt går bra idag Anlo!
Med oss så har det varit lite kämpigt. Den ena sjukdomen efter den andra har avlöst varandra. Elsa fick till slut penicillin för sin hosta och det var världens bästa recept för den! Hon fick penicillin för bakterier som är vanliga hos förskolebarn och helt otroligt tog det bort all hosta. Dessvärre fick hon UVI av den kuren så i lördags fick hon hög feber (hon har aldrig feber annars) och vi misstänkte att det var UVI och igår fick hon penicillin för det.
Emanuel blev förkyld för två veckor sedan och förra helgen kröp det ner i lungorna så mån-fre blev det inhalationer 2-3 gånger dagligen. Han är fortfarande rosslig men mycket bättre. Han är dock väldigt blek till och från så vi ska följa upp hans blodvärde. Det oroar mig lite men jag hoppas det inte är något allvarligt.
Själv så mår jag hyfsat men det är väldigt slitigt med alla sjukdomar. Jag tror jag äter lite för mycket kakor för det ser iaf ut så på min mageMåste skärpa mig där...nu när man går runt i amningskläder kan man känna sig bekväm men det är ju inte bra för kroppen med för mycket sötsaker.
Anlo: I Göteborg där vi alla sov i samma rum så sov Elsa mellan oss och Emanuel i hårdliften på min andra sida. Här hemma vill inte Elsa sova med oss utan sover alltid hela nätter i sin säng (hennes rum är bredvid vårat). Emanuel sover i en spjälsäng bredvid mig. Det funkar jättebra! Tanken är att flytta in Emanuel till Elsa (de ska få dela rum) men jag vet inte riktigt när vi ska göra det. Han måste sova hela nätter först.
Mjölken har tagit helt slut i mitt ena bröst sedan några veckor så jag helammar på mitt enorma mjölkbröst. Inget problem nu men däremot vet jag att det inte kommer se kul ut sen...jaja, vad gör man?
Hoppas ni alla mår bra!