Vi på CvL fortsättningen
Piken och Anlo: det är jobbigt med krämpor när man är gravid. Den här gången bestämde jag mig direkt att jobba hemifrån så mycket jag fick och ville samt sjukskriva mig om så behövdes. Det blev endast 25 % sjukskrivning sista månaden jag jobbade och sen tog jag semester i en månad innan förlossningen. Jag mådde mycket bättre den här graviditeten men jag tror att jag var mer beredd på vilken omställning det var att vara gravid. Första gången var en chock för mig. Dessutom så vet jag att det är tidsbegränsat vilket jag inte kände första gången.
Nu när jag ser höggravida så kan jag längta tillbaka till den stora magen jag hade nu. Jag älskade att vara höggravid även om det var jobbigt också. Det var på något sätt det jag längtat efter under alla år av barnlöshet. Sen mådde jag väldigt bra när jag väntade Emanuel så det underlättade.
Just nu ligger han och snusar bredvid mig. Vi tog upp amningen igår igen men han blir väldigt trött av att amma. Sen har han en enorm aptit så han äter så fort (både på flaska och vid bröstet ) att han får ont i magen efteråt. Flaskan kan vi begränsa mängden på en bra tid (som vi fått på sjukhuset) men han blir så arg när man ska pausa ätandet. Fick han bestämma skulle ha ta hela flaskan i ett svep men vi drar ut på det till 15 minuter. Helt otroligt att jag har en 3,5 veckor gammal bebis som ligger här hos mig.