• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Tjorven01: Jag förstår din frustration, jag har oxå velat ha två tillbaka istället för att få dom kastade. De två jag fick till frysen i höstas klarade inte upptiningen så det kändes hårt att inte fått tillbaka en av dem vid ET istället för som jag fick då ett. Jag förstår att Socialstyrelsen har rekommendationer och att klinikerna bör följa dom. Tyvärr så är det svårt för såna som mig som kämpat i fem år och inte fått något förklaring på barnlösheten varför man bara ska få ett tillbaka och inte två vid återföring om så via ET eller FET.

Gift med A.
  • Cahela

Djurgårdsrutan: Graviditet är vanligare hos de som blir ÖS än de som inte blir det.
    Dock har jag förstått att ÖS i slutet av ruvningen är mer positivt än i början av ruvningen. Tror att ÖS är vanligare förekommande hos dem med mkt ägg (PCOare).
    Och PCOare har goda förutsättningar för att lyckas, jag får hålla kvar vid det för egen del.

Gift med A.
  • Cahela

Djurgårdsrutan: Ja, det har varit min dröm i fem år. Något är fel hos mig och jag skulle ge mkt för att få veta vad.

Gift med A.
  • Cahela

Embla: Lycka till med menopuren, hos oss var det maken som blandade. Han tycker det är kul, själv var jag mest nojig att vi inte skulle få ihop allt.

Gift med A.
  • Cahela

anlo: Jag hade hoppat FET och bett att få göra ett färskförsök innan sommaren. De har större chans. Osäkerheten om embryon överlever upptining är alldtid ett litet dilemma.

Gift med A.
  • Cahela

Anlo: du har ett frysförsök gratis per trepack inte per IVF omgång. Även om du får fler frysisar i ett trepack så är det endast en frysåterföring som är ingår i priset.

Gift med A.
  • Cahela

Curly: Hm, har hon konstaterat vad för typ av äggstockar du har? Har ni gjort någon behandling innan denna IVF? 100 är en väldigt låg ingångsdos och brukar normalt ges till dom med PCO-äggstockar om man vet att dom är väldigt lättstimulerade. 150 brukar annars vara en normal startdos om man inte har några PCO-äggstockar.
    Jag trodde alltid att Linné bestämde sprutdosorna.

Embla: Kliniken är snart full inför sommaren vad gäller försök.

Gift med A.
  • Cahela

curly: Jag har oxå bakåtlutad livmoder tror jag eller något sådant har jag för mig har sagts iaf. Det har iaf inget med hur lättstimulerad man är. Det är äggstockstypen som avgör det. Fundera inte för mkt på vad jag sagt för jag har ingen medicinutbildning what so ever, är bara hårt luttrad efter fem år som oförklarligt barnlös med PCO-äggstockar.

Gift med A.
  • Cahela

Curly: Jag har en kompis som har gjort det och hon är gravid nu fast via äggdonation. Hon tror iaf själv att det påverkat jättemkt och det är svårt att säga om det är så eller ej. så länge man mår bra och tror på det själv så är det nog bara att köra på.

Gift med A.
  • Cahela

Curly: Man brukar börja med Puregon och sen övergå till Menopur om inget händer.

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen