Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Ullis 10 skrev 2010-03-26 22:37:03 följande:
    O, det låter ju inte så kul, om du säger till på skarpen då? Vilket maktspel hon kör den lilla!
    ja det är otroligt vad manipulativ och smart hon är...det är precis som hon vet exakt vad hon gör och att allt är ett spel...
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-03-26 22:33:46 följande:
    usch stackars pappan konstigt att hon har sån brist på empati för honom
    kanske ska nämna att hon är sån mot alla män, hemma hos mina föräldrar är det mormor som ska göra allt, morfar får inte göra något. Men hon är inte riktigt lika elak mot honom som mot pappa...
    Farmor o farfar likadant, där ska farmor göra allt och farfar hålla sig undan...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-03-26 22:37:13 följande:
    Funderar på högvarv här. Det enda jag kan komma på nu är att det är viktigt att pappa är nära mycket. Alltså inte för på, men ändå där liksom. Har inte Maia tidigare varit liknande mot dej, fast kanske inte lika hårt? Känns som att hon testar ifall han verkligen gillar henne och verkligen stannar. Kan hon fört över sin ångest och rädsla över att du ska försvinna på honom? Och inte riktigt kan hantera allt virrvarr av känslor? Struktur och klara regler är ju som vanligt viktigt med de här viljestarka ungarna, men det vet du ju redan. Ja jag svamlar nog mest, men funderar ett tag till. Och skickar en massa kramar
    Jag börjar fundera på om detta grundar sig i botten på den perioden då vi var separerade...jag tror inte hon minns det då hon var så liten men kanske känslan sitter kvar på något vis?? Då åkte jag ju iväg när han kom för att det var hans helg eller hans dagar. Så då försvann ju jag när han kom...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-03-26 22:49:27 följande:
    Det är inte omöjlige att det är så. Jag tycker verkligen att ni ska at hjälp av bup så att det här blir rätt för alla. Det är ju så lätt att i all välmening göra helt fel. Hoppas att F kan se det med. Kramar igen...
    Tack för allt stöd {#lang_emotions_heart} Det är skönt att prata om det utan att behöva känna sig som världens sämsta mamma.

Borde försöka sova snart...sambon och barnen sover ju sen länge men jag blev så uppjagad av att se sambon så ledsen. Det är inte ofta det händer...senast jag såg honom gråta var när han tog farväl av sin mormor i Argentina (hon lär inte leva tills nästa gång vi hälsar på) för ett år sen.
  • Zvartaliljan
    Ocikatten skrev 2010-03-27 06:55:56 följande:
    Förlåt, förlåt att jag lämnade tråden igår! Minste sonen ville inte sova om inte jag var i sängen så jag fick gå och lägga mig i rättan tid. Funderar oxå massor på er situation. Marcus är lite likadan här hemma, kan högt och tydligt deklarera att han älskar lillebror och pappa men INTE mamma. Det är frukostdax här men jag fortsätter att klura och återkommer. Massor av kramar till er!!
    Ingen fara, räknar väl inte med att alla ska stanna uppe halva natten för min skull heller

Maia kom upp till mig kl.5 o hade bajsat på sig så en hel del av hennes hemska beteende igår berodde nog på förstoppning, då blir hon mer grinig än vanligt.
  • Zvartaliljan

*suck* nu har jag lyckats få i Maia en halv macka...det är allt hon ätit sen frukost igår.
    Bajsat ner sig tre gånger idag nu, senaste gången fick det bli duschen.

Men vad allt känns lättare bara man tänker på Lova...

• Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-03-27 10:14:13 följande:
    Ahhh tack! Sååå fina ju! Hjort har jag aldrig haft, är de ok? Hur går det där hemma i dag?
    ja jag gillar hjorth, jättebra kvalité

Sambon står i duschen, har precis stigit upp. Maia har inte sett honom än...o inte frågat efter honom heller.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-03-27 10:22:35 följande:
    Men suck har ni inte fått ordning på magen fortfarande? Vi hade också ett litet problem här med anton nu i veckan. Han var totalt förstoppad, satt på toa o gallskrek och hade fullkomligt panik för att det var så hårt. Sedan gav jag honom massa droppar, på natten bajsade han ner hela sig. Sååå jobbigt var det för honom. Inte lätt för en snart 7 åring . Senare på dagen brast han ut i tårar o var helt förstörd för att jag skulle börja jobba. Så hans mage berodde troligen på att han var orolig. Tror du att det kan vara samma sak för Maia? För troligen mår hon inte heller bra i allt detta med sambon? Jag har funderat nu massor på er. Har det hänt något någon gång som gör att hon inte litar på män?
    Jag gav henne droppar igår kväll så det är därför hon bajsat ner sig. För när hon äter så dåligt som hon gjorde igår så brukar det bero på förstoppning coh jag kunde inte minnas senaste gången hon bajsat...

Förmodligen är det mycket som snurrar i huvudet just nu som även påverkar hennes mage precis som du säger.

Vad jag vet har det aldrig hänt något som gjort henne rädd för män...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16